Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2018

Data Locatie Organizator
12.05 Sibiu ACS PRO DRIVE
02.06 Sibiu ACS PRO DRIVE
21.07 Sibiu ACS PRO DRIVE
22.09 Sibiu ACS PRO DRIVE
20.10 Sibiu  

 

We have 82 guests and no members online

Cronici 2008

CRONICA  ULTIMEI  ETAPE  DE  SLALOM  PARALEL
DESFASURATA  IN  11.10.2008.

Planificata initial a se desfasura pe data de 14.06.2008, etapa a fost amanata din cauza  suprapunerii cu etapa judeteana de VTM Paltinis 2008.Gasirea unei noi date de desfasurare nu a fost usoara ptr. ca, in cursul anului,s-au schimbat datele de desfasurare a unor etape din CN de raliuri, rallycross si rallysprint.A ramas in sarcina clubului sportive Pro Drive Sibiu sa organizeze si aceasta ultima etapa din calendarul 2008.Au fost alaturi de noi, si de data aceasta, Cristi Florea si Tavi Popa.
S-au inscris pana la urma la start 23 de concurenti in 5 clase diferite.La clasa peste 2000 cmc am putut urmari la start 4 automobile Mitsubishi si 2 automobile Audi Quattro.
Tinand cont si de ploaia din ultimele zile terenul de concurs a fost intr-o stare foarte buna  gratie aceluiasi Tavi Popa care s-a ocupat de el si in dimineata cursei.
Concursul a debutat cu mansele juniorilor la care s-au inscris 5 concurenti.
Din prima manse remarcam deja prezenta pe locul 4 in clasamentul general absolut a juniorului Octavian Tirnovean, care cu un motor de doar 1400cmc, se claseaza dupa 2 automobile de concurs Mitsubishi si un Citroen Saxo.
Lupta la clasa juniorilor se da intre Octavian Tirnovean si Florin Tincescu.Acesta din urma nu reuseste sa-si adjudece,in lupa directa,decat o manse de calificare din totalul de 5 desfasurate.
In semifinale se clasifica Octavian Tirnovean, Florin Tincescu , mezinul de doar 14 ani Radu David si Radu Badina (care, chiar daca abandoneaza in mansa a treia de concurs, ocupa acest loc in baza timpilor obtinuti in primele doua manse. Aducem aceasta necesara clarificare celor care pretindeau sa fie inlocuit in semifinale de catre concurentul de pe locul 5. Prima ierarhie din concurs se stabileste pe baza timpilor din manse si doar primi 4 concurenti,  mai sunt o data “rearanjati”pe baza sistemului de semifinale si finala piramidal eliminatoriu. Nimeni nu are dreptul sa-i ia acest loc 4 chiar daca nu mai participa in semifinale !!)
Finala este castigata fara drept de apel de de Octavian Tirnovean care  face un timp  cu 2 secunde mai bun decat juniorul Florin Tincescu.
Locurile ocupate in final sunt:
-locul   I  Octavian Tirnovean
-locul  II  Florin Tincescu
-locul III  Radu David
Clasa de 1400 cmc nu s-a constituit nici de aceasta data.
Clasa pana la 1600 cmc, cu doar 4 concurenti la start, il are ca castigator pe Rares Tomita, pe Citroen Saxo, care reuseste sa ocupe si locul trei in clasamentul Open. In finala acesta il invinge pe Dan Grunca.
Locurile ocupate in final sunt:
-locul   I  Rares Tomita
-locul  II Dan Grunca
-locul III Bancioiu Nicolae
Cu, de data aceasta, doar 5 concurenti la start, clasa pana la 2000 cmc are un castigator neasteptat in persoana pilotului Horatiu Baghiu.Acesta profita, in semifinala, de abandonul pilotului Dan Niristeanu (defectiune la cutia de viteza) si in finala de abandonul pilotului Mihai Plesa (tot defectiune la cutia de viteza).


Locurile ocupate in final sunt:
-locul   I Horatiu Baghiu
-locul  II Mihai Plesa
-locul III Ovidiu Tatu

Clasa peste 2000 cmc are 6 concurenti la start (din care 4 autoturisme Mitsubishi de concurs). Lupta se da in finala intre Tavi Popa si Victor Dumitriu.Tavi are o ezitare pe prima portiune, Victor preia  conducerea  pana la ultimul viraj, pe care il abordeaza cu viteza prea mare, se infige intr-un mal de pamant, si este nevoit sa opreasca ptr. un moment Astfel finala este castigate de Tavi Popa cu un timp mai slab cu peste 2 secunde fata de timpul sau din semifinala.

Castigator al clasei de nelicientiati este Ciprian Porumb pe Audi Quattro.

Clasamentul Open este urmatorul

35

Popa Octavian

 

Mitshubishi Lancer evo VIII

 

 

01:46,400

 

 

313

Victor Dimitriu

 

Mitshubishi Lancer evo IX

 

 

01:47,178

 

 

435

Tomița Rareș

 

Citroen Saxo VTS 1.6l

 

 

01:49,597

 

 

23

Tîrnovean Octavian

 

Opel Corsa B 1.4l

 

 

01:54,270

 

 

10

Pleșa Mihai Daniel

 

Opel Kadett 2.0 l

 

 

01:55,190

 

 

401

Tincescu Florin

 

Dacia Nova 1.4l

 

 

01:56,293

 

 

13

Nirișteanu Dan

 

VW Scirroco 1.8l

 

 

01:56,576

 

 

30

Porumb Ciprian

 

Audi 90 2.1l

 

 

01:58,085

 

 

11

Baghiu Horațiu

 

Opel Kadett 1.8 l

 

 

01:58,200

 

 

69

Gruncă Dan

 

VW Golf 2 1.6l

 

 

01:59,069

 

 

318

Anton Grigore

 

Mitshubishi Lancer evo VI

 

 

02:00,243

 

 

409

Tatu Ovidiu

 

Renault Clio RS 2.0l

 

 

02:00,326

 

 

14

David Radu

 

VW Golf 2 1.3l

 

 

02:01,884

 

 

89

Bucur Călin

 

Renault Clio 2.0l

 

 

02:02,916

 

 

40

Bădina Radu

 

Nissan Micra 1.4l

 

 

02:03,940

 

 

41

Baciu Răzvan

 

Renault Clio 1.2l

 

 

02:08,637

 

 

109

Tatu Nicolae

 

VW Golf 2 2.0l

 

 

02:08,703

 

 

428

Chișș Daniel Lucian

 

Renault 5 1.4l

 

 

02:09,306

 

 

309

Beloiu Bogdan

 

Dacia 1310 1.4l

 

 

02:13,224

 

 

310

Băncioiu Nicolae

 

VW Golf 2 1.4l

 

 

02:14,446

 

 

33

Argeşeanu Dragoş Ovidiu

 

Mishubishi Lancer evo IX

 

 

02:16,719

 

 

 


La finalul campionatului putem constata ca:
-timpul record al piste, in cadrul Campionatului de Slalom Paralel, a fost coborat la 01:46,4 si apartine lui Tavi Popa  
-acest campionat si-a dus la indeplinire una din principalele scopuri: acela de a promova o serie de juniori talentati. Daca ne uitam pe clasamentul Open vedem ca avem un Campion National de juniori in persoana lui Octavian Tirnovean care, cu un motor de 1400 cmc, s-a clasat inaintea motoarelor de 2000 cmc ale seniorilor.

A fost programata de la inceputul anului si organizata de Ciprian Presura.
Lipsa unei publicitati adecvate cat si perioada stabilita (la o saptamana dupa  Raliul Barsei, care a fost  reprogramat, si final de perioada de concediu) au facut ca numarul de concurenti cat si spectatori sa fie mai mic decat de obicei.
La capitolul pista putem insa spune ca vechile noastre cunostinte Milu Costel si Nicu Capra s-au intrecut pe ei insusi si au pregatit-o cum nu a fost niciodata. Trebuie sa mentionam insa ca aceasta nu ar fi fost posibil fara contributia deosebita adusa de Octavian Popa.
Vremea caniculara din ultima perioda s-a mentinut si in aceasta zi.
In dimineata cursei am constatat cu bucurie ca la start avem prezente o serie de “personalitati”de prim rang din CNR:
-Valentin Porcisteanu cu un Citroen
-Alina Carmina Bunica pe aceiasi masina,la care mai putem adauga pe
-Rares Tomita cu Citroen Saxo.
La capitolul “au lipsit”trecem pe sibienii Jean Tatu, Ciprian Savu si Dan Grunca aflati in concediu.
Pe teren a fost prezent si pilotul de CNR Daniel Ungur dar ca sustinator si antrenor al juniorului Garbacea Lucian care a reusit sa ocupe la final locul III dupa deja consacratii Florin Tincescu si Octavian Tirnovan.

La clasa juniori au fost prezenti la start 6 concurenti.In semifinale s-au calificat perechile Octavian Tirnovean cu Radu David si Florin Tincescu cu Girbacea Lucian.
In final a rezultat urmatorul clasament:

-locul   I    Florin Tincescu
-locul  II    Octavian Tirnovean
-locul III   Lucian Girbacea

La clasa de 1400cmc a fost inscris un singur concurent si nu s-a putut constitui. 
Clasa de 1600cmc cu numai 4 concurenti inscrisi  a trezit interesul prin prisma timpilor efectuati iar semifinalele au avut urmatoarea alcatuire:Valentin Porcisteanu cu Erich Wermwscher si Rares Tomita cu Alina Bunica.Rezultatul acestora a fost:

-locul   I    Valentin Porcisteanu
-locul  II    Rares Tomita
-locul III    Alina Bunica

Mentionam ca Alina Bunica si-a sacrificat prima manse de concurs doar pentru a putea efectua un antrenament cu dictare alaturi de copilotul ei Bogdan Iancu (regulamentul nu permite efectuarea manselor de concurs cronometrat cu a doua persoana in masina)

La clasa pana la 2000cmc la care s-au inscris de data aceasta doar 5 concurenti, remarcam prezenta la start a lui Lorand Jozsa (campionul la clasa 2000cmc la Rallycross in 2006 si actual ocupant al locului II la debutanti in CNVC).
Semifinalele au fost:Lorand Jozsa cu Horatiu Baghiu si Mihai Plesa cu Dan Niristeanu. In final a rezultat urmatorul clasament:

-locul   I    Lorand Jozsa
-locul  II   Dan Niristeanu
-locul III   Horatiu Baghiu

Clasa peste 2000cmc si cu 2 punti motoare nu s-a putut constitui intrucat s-au inscrisi la start doar doi concurenti: Octavian Popa si Cristian Toader.Acestia au participat doar in cadrul clasamentului neoficial Open (cea mai buna manse dintre toate cele efectuate de fiecare concurent) .
Remarcam cu bucurie ca recordul pistei in cadrul Campionatului de Slalom Paralel, cu  timpul de 01:50,088, este detinut de catre Valentin Porcisteanu pe Citroen Saxo
Clasamentul Open arata astfel:

-1  Valentin Porcisteanu
-2  Octavian Popa
-3  Rares Tomita
-4  Lorand Jozsa
-5  Cristian Toader
-6  Dan Niristeanu
-7  Mihai Plesa
-8  Florin Tincescu
-9  Alina Carmina Bunica
-10  Horatiu Baghiu  
-11  Octavian Tirnovean
-12  Girbacea Lucian
-13  Erich Wermescher
-14  Radu David
-15 Lucian Chiss
-16  Daniil Presura
-17  Justinian Plesa


La realizarea acestei etape au mai contribuit  Cristi Florae  si Ioan Badiu care au fost si de aceasta data alaturi de noi.
La finalul acestei etape putem sa mentionam ca:
-prestatia concurentilor a fost la un nivel deosebit chiar daca la start au fost prezenti doar in numar de 17  (fata de 29 concurenti prezenti la etapele anterioare)
-starea pistei a fost foarte buna.
-tinand cont de dorinta exprimata de o serie de concurenti din CNR,  PRO DRIVE SIBIU va face tot posibilul sa organizeze si etapa amanata din  14.06.2008 la o data care sa le convina si acestora.

Organizatorii.

Etapa organizata de PRO DRIVE Sibiu si A.S. TUNING.
Incurajati de sponsorul nostru principal Centrul auto-moto Sera Sibiu, cat si de Monitorul de Sibiu, Lubexpert-Mobil 1,Kiss fm, Zile si Nopti , pregatirile au demarat dupa etapa judeteana de VTM Paltinis din 14.06.2008.
In dimineata cursei s-au prezentat la start:
-Octavian Popa pe Mitsubishi Evo 8 si pilotii de CNR
-Jean Tatu pe Subaru WRX STI de antrenament
-Marius Herescu pe Mitsubishi Lancer de antrenament
-Ciprian Savu cu Honda Civic Type R de concurs
-Rares Tomita cu Citroen Saxo de 1600 cmc de concurs
-Bogdan Nastase pe Dacia Logan de 1600 cmc de concurs
care au si constituit capul de afis al participantilor, alaturi de mai vechile cunostinte din Rallycross si Slalom Paralel :Mihai Plesa, Dan Niristeanu, Calin Bucur, Horatiu Baghiu, Nicolae Tatu, cat si juniorii nostri deja "consacrati" Tirnovean Octavian, Florin Tincescu, Ciprian Presura, Radu David, Emil Boros .
La constituirea claselor s-a creat o problema intru-cat o serie de piloti (Horatiu Baltador, Dan Grunca, Erich Wermwscher, Bancioiu Nicolae, Bogdan Beloiu) au omis sa se declare ca piloti licientiti (vezi articolul 5 punct 2 din regulamentul de Slalom Paralel). Acest fapt a dus la imposibilitatea constituirii clasei de licientiati pana la 1600 cmc, cei doi piloti licientiati ramasi (Rares Tomita si Bogdan Nastase) fiind automat comasati in clasa imediat superioara (pana la 2000 cmc).
Drept urmare, cei cinci piloti mai sus mentionati, nu vor primi nici un punct la aceasta etapa singurul care puncteaza in aceasta etapa la nelicentiati fiind Razvan Baciu. Organizatorul atrage atentia concurentilor ca obligativitatea si responsabilitatea completarii corecte a formularelor de inscriere revine in excusivitate concurentilor.
Concursul a debutat cu clasa juniorilor. La aceasta clasa au fost 7 competitori. Mansele lor au fost aprig disputate, in semifinale calificandu-se perechile Octavian Tirnovean cu Ciprian Presura si Florin Tincescu cu Radu David. Finala a fost castigata de Octavian Tirnovean in lupta cu Florin Tincescu.
Clasa de "nelicientiati" sub 1600 cmc, cu 6 concurenti inscrisi,are urmatoarul clasament:Horatiu Baltador, Dan Grunca si Erich Wermescher, acestia fara a puncta in aceasta etapa in campionat.
Clasa de licientiati sub 2000 cmc a avut un numar de 12 concurenti inscrisi la start si la aceasta s-au inregistrat trei abandonuri (Eduard Gavril,Catalin Mihu si Marian Tene).
In semifinale au ajuns perechile Ciprian Savu cu Dan Niristeanu si Bogdan Nastase cu Mihai Plesa. Finala a fost castigate de Ciprian Savu care l-a invins pe Bogdan Nastase.
La clasa "greilor" in finala au ajuns Jean Tatu cu Octavian Popa, ultimul avand castig de cauza. Locul trei a fost ocupat de Herascu Marius.
La finele acestei etape putem constata ca :
- au luat startul la aceasta etapa 29 de concurenti
- au fost prezenti la start un numar de 8 concurenti din CNR
- au concurat trei autoturisme cu tractiune integrala (doua Mitsubishi-Evo 8, respectiv Lancer si un Subaru WRX STI)
- au aparut la start alti doi juniori (Emil Boros si Vlad Bogdan Cornea)
- juniorii inscrisi in concurs au dovedit cu prisosinta increderea care le-a fost acordata, concurand rapid si frumos. Bravo lor!!!
Cu regretul necostituirii clasei de 1600 cmc licentiati, speram sa se inteleaga importanta completarii corecte si in cunostiinta de cauza a fiselor de inscriere.

Organizatorii

După mai mulţi ani de discuţii, la inceputul anului 2008 s-au pus bazele acestui campionat. Concursul a fost conceput pentru a ajuta la descoperirea unor tinere talente (prin introducerea clasei de junior) dar şi pentru a oferi şansa efectuarii unor probe şi reglaje, participanţilor din CNR, inaintea etapelor de macadam.
Regulamentul a fost pregătit de PRO DRIVE Sibiu şi finisat prin consultarea şi a altor persoane interesate din acest domeniu.
Retragerea primului organizator a obligat pe A.S. Tuning (Jean Tatu), Pro Drive (Sorin Tîrnovean, Dan Niristeanu şi Dan Gruncă) şi ziarul Monitorul (prin Cristi Florea) să preia din mers, in ultimul moment, pregatirea etapei fapt care punea sub semnul intrebarii numărul celor care puteau participa.
Apropierea datei de desfăşurare a concursului a scos la iveala un nou oponent: vremea ploioasă. A fost nevoie de o mobilizare suplimentara a echipei care efectua intretinerea terenului (condusă de vechile noastre cunoştinte Costel Milu şi Nicu Capră) la care şi-a adaugat contributia, in ultima zi Octavian Popa, organizatori si chiar concurenti.
Şi dacă ploaia şi-a mai arătat odată colţii chiar în noaptea dinaintea cursei, o dimineaţă însorită i-a aşteptat pe toţi cei care şi-au pus speranţa în desfăsurarea acestei prime etape.
Concursul a început la ora stabilită chiar dacă au fost încercari de „negociere” a regulamentului (care nu au dus pana la urma la nici un rezultat).
La această etapă s-au înscris 29 de concurenţi. Profitând şi de terenul din ce în ce mai bun aceştia au mers de la o manşă la alta mai tare, timpii înregistraţi fiind cu 5-7 s mai buni de fiecare dată.
La clasa de juniori se remarcă lipsa din lupta de la vârf a lui Octavian Tîrnovean care din motive de activitate şcolară piede prin neprezentare prima manşă de concurs şi ajunge să participe ca ultima pereche în cea dea doua manşă unde este penalizat pentru start anticipat cu 10 sec. pierzând astfel intrarea în semifinale.
Dacă la clasele de 1400, 1600, şi peste 2000 cmc câştigătorii au efectuat mai degrabă un galop de sănătate, la clasa 1601-2000 luptele au fost aprige iar ierarhia se schimba de la o manşă la alta. Astfel în manşa a doua Călin Bucur se înfige într-un mal de pământ după pod şi pierde 5-8 sec., Cristi Toader fură un start şi este penalizat cu 10 sec., Dan Nirişteanu pierde un start şi implicit 2-3 sec., iar in semifinale Cristi Toader părăseşte uşor terenul şi smulge o planetară.
Semifinalele eliminatorii au adus câştig de cauză lui Mihai Pleşa şi Iacob Popa care sunt clasificaţi în această ordine şi în finală.
La finele acestui concurs putem constata că
-au fost prezenţi la startul concursului şi piloţi din CNR
-am văzut evoluând pe traseu un Mitsubishi Evo 8
-au apărut nume noi de juniori la această nouă formă de concurs auto
-a apărut un site nou www.slalomparalel.ro pentru împătimiţii acestui gen de competiţie
Sperăm ca următoarea etapă de slalom paralel organizată de Romeo Medan să se ţină duminica 15 iunie 2008 imediat după etapa de VTM – Păltiniş de sîmbătă 14 iunie 2008. Deci 14-15 iunie 2008 un adevărat week-end automobilistic.

Organizatorii