Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2018

Data Locatie Organizator
12.05 Sibiu ACS PRO DRIVE
02.06 Sibiu ACS PRO DRIVE
21.07 Sibiu ACS PRO DRIVE
15.09 Sibiu  
20.10 Sibiu  

 

We have 66 guests and no members online

Cronici 2017

O etapa plina de surprise

Organizata si de data asta de catre  ACS Pro Drive Sibiu etapa a avut cu  aceasta ocazie un sponsor unic, dornic de o implicare directa dar si majora. Este vorba de Scoala de Soferi ABC Sibiu, din a carei componenta fac parte si Ioan si Bogdan Rogoz, sportivi piloti cu vechi state in automobilismul romanesc. Incheierea campionatelor  nationale de raliuri si de rallycross dar si modul de pregatire a etapei s-a vazut  in numarul mare de piloti inscrisi pentru participare. Vremea buna si deosebit de calda a contribuit si ea la reusita etapei. Pe toata perioada desfasurarii etapei a fost prezent din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv vicepresedintele Catalin Nicolaescu, dar si Directorul Sportiv al acesteia, Utu Badiu. Am remarcat intre spectatori si prezenta multor actuali sau fosti sportivi: Bogdan Iancu, Andrei Hicea, Alin Troanca, Luci Barna si nu in ultimul rand Rares Fetean prezent si in calitate de fotograf.

Ziua mai scurta dar si traficul au facut ca o serie de sportivi sa soseasca cu intarziere  la teren astfel ca, prin intelegerea organizatorului, termenul de inscriere s-a prelungit cu o ore (ultimul sosit Mario Cristian Calugarita, implicat direct in lupta pentru podiumul anual la clasa junior, completand cererea de inscriere la ora 10:15 minute.

Pe lista de inscriere s-au regasit 33 de piloti, din care 10 au concurat cate doi pe masina,  si totodata 10 piloti participanti cu licente One Event care nu au punctat in campionat. La clasa juniorilor am remarcat doi noi piloti inscrisi. Este vorba de tanarul de doar 12 ani Alexandru Cazacu, fiul binecunoscutului mecanic de curse, de dupa anii 90, Leo Cazacu si de Popa Paul, de 16 ani, un junior baschetbalist din echipa Sibiului. Ambii s-au prezentat cu masini bine pregatite si au facut o impresie deosebita, reusind sa surclaseze o serie de piloti seniori. Mansele de concurs au fost deosebit de disputate, iar cele 4 buggy-uri au fost o pata de culoare deosebit de apreciata de catre public.

La clasa junior (6 piloti inscrisi, din care 3 cu licenta One Event), chiar daca nu a punctat in campionat, tanara junioare Natalia Iocsak a reusit la final sa rastoarne ierarhia intre cei trei pretendenti la podiumul anual, campionul anual al clasei junior, Costi Tudose, ocupand de aceasta data doar locul III de pe podium. Mario Cristian Calugarita a pierdut  semifinala (“furat startul”), dar si locul II in ierarhia anuala, in favoarea sibianului Sebi Ciuntu.

Clasamentul final la clasa juniori a fost:

  1. Locul   I …………. Sebi Ciuntu
  2. Locul  II …………. Natalia Iocsak
  3. Locul III …………. Costi Tudose .................. si castigator al clasamentului anual la clasa.

La clasa au punctat: Sebi Ciuntu 15 puncte, Costi Tudose 13 pct. si Mario Calugarita 12 pct.

Danut Budai si Bogdan Rogoz de la clasa 2 au fost pilotii cu masini de 1600 respectiv 1400 cmc cu doar doua roti mortice care s-au luptat si pentru podiumul Clasamentului Open. Intre ei a reusit sa se strecoare la clasa campionul absolut al anului trecut de la slalom, Mihai Plesa, care a concurat de aceasta data pe o Dacie Logan.

Clasamentul final clasa 2 seniori a fost:

  1. Locul   I ……………… Danut Budai
  2. Locul  II ……………… Mihai Plesa
  3. Locul III ………..…… Bogdan Rogoz ….. si locul II in clasamentul anual al clasei 2 (neoficial)

Campion (inca neoficial) la clasa 2 este Cristi Sugar, care a avut o prestatie mai slaba la aceasta ultima etapa, ocupand doar locul 9.

Clasa 3 seniori a avut 8 piloti inscrisi la start, din care 4 cu licente One Event. Bogdan Gligor a avut de aceasta data probleme mecanice la masina de concurs (cutie de viteze blocata), astfel ca pierde podiumul si locul II in clasamentul anual, in favoarea lui George Marinescu (neoficial).

Clasamentul anual este:

  1. Locul   I ……………….. Marius Baltateanu
  2. Locul  II ……………….. Paul Silaghi  … si castigator anual al clasei (neoficial)
  3. Locul III ……………….. Cristian Mayr

Au punctat in clasamentul clasei 3: Paul Silaghi-17 pct., George Marinescu 15 pct., Emilian Ciocanel 13 pct., Bogdan Gligor 12pct.

Clasa buggy a fost reprezentata de 5 piloti. La final acestia au ocupat podiumul in felul urmator:

  1. Locul   I …….. Tiberiu Lambescu
  2. Locul  II ……. Cristian Dunavatu
  3. Locul III ……. Alin Drondoie

Mentionam ca acesti piloti au fost premiati extra fiecare cu cate doua anvelope speciale de macadam, oferite ca sponsorizare de catre Cosmin Salisteanu.

Clasamentul Open a avut ca favorit, dar si vedeta pe Vali Porcisteanu pe al sau Mitsubishi Evo 9. Spectacolul acestuia a incantat publicul prezent in numar mare pe marginea pistei. Surprinzator, locul II a fost ocupat de Danut Budai pe un Ford K, urmat de Bogdan Nastase pe acelasi Mitsubishi Evo 9 a lui Vali.

Clasament Open:

  1. Locul   I …………… Vali Porcisteanu
  2. Locul  II …………… Danut Budai
  3. Locul III …….…….. Bogdan Nastase
  4. Locul IV ……….….. Bogdan Rogoz
  5. Locul  V …….…….. Costi Tudose
  6. Locul VI …….…….. Mihai Plesa

Chiar daca festivitatea de premiere s-a desfasurat pe intuneric, la lumina farurilor masinilor, premiile special oferite cu aceasta ocazie  au contribuit si ele la satisfactia  castigatorilor.

Tinerii sub 26 de ani (conf. reglementarilor FRAS juniori) s-au impus fara drept de replica si la aceasta etapa.

Etapa s-a desfasurat si de data asta sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu, cu implicarea lui Dan Grunca (Director Organizatoric) si Dan Niristeanu. Si de data asta prezenta ralistilor a fost onorata de catre echipa lui Vali Porcisteanu, care a  adus la start mai multi tineri de un real talent.

Din partea FRAS a fost prezent pe toata durata competitiei vicepresedintele Catalin Nicolaescu, care a si efectuat premierea alaturi de Vali Porcisteanu. Printre spactatorii la etapa am recunoscut din randul pilotilor CNRD, in padocul echipei lui Vali pe Octavian Tirnovean si Stefan Timisica. Jean Tatu (implicat si de data aceasta in buna desfasurare a etapei) nu a putut fi prezent. Dintre fostii piloti de la slalom au fost prezenti: Nelu Rogoz (asistenta la fiul sau Bogdan), Radu David (interest sa-si urmareasca fosta lui masina si acum numai cu avioane “in cap” si la manse), Gabi Gaina si Tudor Simion.

Iar in acelasi colt al parcului de service l-am regasit, inca de la prima ora,  pe  prietenul nostru suporter, Levi Csata, care si de data asta a gatit  gulasul lui delicios,  pentru toti cei prezenti la etapa. Aceasta etapa a fost marcata si de data asta de participarea echipei Raideri Tg. Jiu cu 4 piloti, pe spectaculoasele lor buggy-uri. Spectatorii au asteptat si urmarit cu interes evolutia lor. La capitolul inscrieri s-au inregistrat doar 15 piloti inscrisi (cele doua etape de CNR, de la Arad si Bacau, apropiate la doua saptamini, solicitand puternic masinile si bugetul pilotilor). In padocul din parcul de service si la clasa nelicentiati am remarcat pe fostul pilot de la autocross-show Romeo Medan si pe colegii lui de generatie Costel Milu si Dumitru Serban. Romeo Medan s-a retras dupa a doua mansa (abandonata) din cauza unei defectiuni mecanice (planetara rupta).

Clasa juniorilor a avut si de data aceasta doar trei piloti inscrisi, dar castigatorul ei, Costi Tudose a ocupat si locul II in cadrul Clasamentului Open (zis si general). Sibianul Sebi Ciuntu s-a revansat in fata lui Mario Cristian Calugarita, ocupand  , la final, locul II la clasa. Ocupantii locurilor I si III ai podiumului la clasa provin din echipa lui Vali Porcisteanu, iar clasamentul final are urmatoarea forma:

- Locul   I  Constantin Tudose …………………………. si locul II la Open

- Locul  II  Sebi Ciuntu …………………………………….. si locul 6 la Open

- Locul III Mario Cristian Calugarită ………………… si locul 7 la Open

Clasa 1 seniori nu a mai putut fi constituita,  Bogdan Rogoz si Alexandru Brescan fiind comasati la clasa 2. Bogdy castiga clasa si Openul (generalul) iar Alexandru Broscan sifoneaza usor masina in mansa 2 si nu mai poate lua startul din cauza parbrizului spart. Remarcam la aceasta clasa si etapa pe pilotul Pal Arpal (prezent acum ceva ani la slalom pe un Mitsubishi 6 si ocupant secund la Openul final al acelui an), acum pe o Dacia Logan. Acesta pierde locul II la clasa si III la Open din cauza unei penalizari de 20 secunde (neprezentarea la timp pe linia de prestart in ultima mansa), dar evolutia lui a impresionat prin maturitatea dovedita.

Clasamentul final la clasa 2 seniori a fost:

- Locul   I  Bogdan Rogoz ……………… si locul I in Clasamentul Open

- Locul  II  Cristi Sugar ………………….. si locul III in Clasamentul  Open

- Locul III  Pal Arpal …………………….. si locul IV in Clasamentul Open

Si de data asta la clasa 3 s-au inscris doar 3 piloti la start, conditie minima pentru constituirea clasei. Si la aceasta etapa a lipsit unul din pretendentii la titlu la clasa si Open, Mihai Plesa. Bogdan Gligor s-a confruntat si de data aceasta cu oaresce probleme mecanice la esapament si reuseste destul de greu sa se desprinda de George Marinescu, care a fost si mai indraznet la aceasta etapa. Clasamentul final clasa 3 a avut aceiasi configuratie ca si la etapa trecuta:

- Locul   I  Paul Silaghi …………………. si Locul V in Clasamentul Open

- Locul  II  Bogdan Gligor ……………. si Locul 8 in Clasamentul Open

- Locul III George Marinescu ……… si Locul 9 in Clasamentul Open

Clasa Buggy a adus la start 4 piloti. Din pacate, si de data aceasta, principalii pretendenti la podium (Vasile Serban-monopost VW 1,8 Turbo si Cristian Dunavatu – in dublura pe aceiasi masina), au avut probleme mecanice si de tinuta a masinii (garda la sol prea mica pentru runda II, cand terenul a avut de suferit), care conduceau dupa runda I la clasa, si care au reusit la final sa ocupe doar locurile trei si patru. Clasamentul final la buggy este:

- Locul I Alin Drondoe

- Locul  II  Florin Patroi

- Locul III  Cristian Dunavatu

Clasamentul Open a fost deosebit de disputat si de data aceasta.La final Bogdan Rogoz (revenit la pilotaj dupa o pauza de 2 ani pe un Renault Clio de 1400 cmc) se desprinde net ca invingator. Lupta dintre acesta si Cristian Tudose (Honda Civic de 1300 cmc) a fost incheiata de data acesta cu un avantaj de aproape 10 secunde in favoarea lui Bogdan. Clasament final Open:

- Locul I  Bogdan Rogoz

- Locul II  Cristian Tudose

- Locul III  Cristi Sugar

Cu ocazia premierii de la etapa anterioara Vali Porcisteanu a facut interesanta observatia: “GROAPA nu se dezminte si isi cere de fiecare data "tributul/botezul ei”... De data aceasta tributul l-a platit doar Alexandru Brescan.

Nu motorul, ci “piesa” dintre volan si scaun contează...

Stabilită de abia dupa definitivarea Calendarului Competitional de Raliuri CNRD , data de  desfaşurare a primei etape de CNSP s-a dorit a fi la distanta egală de etapa de asfalt  Transilvania Rally de la Cluj si prima etapa de CNRD, de macadam, de la Arad. Desfasurată sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu, în tri-oul Dan Niristeanu, Sorin Tîrnovean si Dan Gruncă, (Director Organizatoric Sorin Tîrnovean), etapa s-a dovedit a fi una reusită. Pană la urmă prezenţa raliştilor a fost onorată doar de către echipa lui Vali Porcisteanu, care a  adus la start inca 5 piloţi, printre care si un mai vechi pilot de top de la Cupa Dacia, Bogdan Nastase, care doreşte să revină în CNRD la etapa de la Arad. Din partea FRAS a fost prezent de dimineaţa Utu Badiu, in noua lui calitate de Director Sportiv al FRAS. Printre spactatorii la etapa am recunoscut si pe piloţii CNRD si CNVC, Rares Tomiţa, Calin Bucur, Octavian Tîrnovean, Alin Troanca si Jean Tatu (implicat in buna desfăsurare a etapei dar si ca asistentă tehnică la tatăl sau Nicolae Tatu, (pilot in cadrul clasei 2) sau pe cei fost la slalom: Nelu Rogoz, Luci Barna, Lucian Tarziu. Exerimentatul copilot Mihai Sandu impreună cu pilotul sau Cristi Dolofanl au  făcut un reusit antrenament pentru etapa CNRD de macadam de la Arad. Iar intr-un colt al parcului de service devine o obisnuinţa sa-l regăsim cu toate ustensilelel lui (ceaune, mese, tacamuri, corturi si materie prima) pe  prietenul nostru si al tuturor, Levi Csata, care si de data asta a gatit in doua ceaune 50 litri de gulasi de cea mai buna calitate, oferit cu o paine tot din secuime  (Levi este de origine din zona Reghin-Mures, dar sotia lui, sibianca, s-a implicat si ea in organizarea festinlui) …. Levi a făgăduit ca va fi prezent la toate etapele din acest an. Această etapa a marcat si o prezenta inedită: participarea echipei Raideri Tg. Jiu cu 5 piloti, pe spectaculoasele lor buggy-uri. Chiar daca participarea lor a fost hotărâtă in ultimul moment si necunoasterea pistei si a modului de desfasurare a concursului a constituit un handicap, evolutia lor a fost urmarita cu deosebit interes, iar efortul depus la constructia acestor masini  a fost deosebit de apreciat de toti cei prezenţi la etapă. Şi la capitolul inscrieri s-au inregistrat trei reusite: numarul total de participant inscrisi la etapa a fost de 20, s-a constituit (dupa multi ani) si clasa 1 seniori care a dat si pe castigatorul Openului, in persoana lui Bogdan Rogoz, revenit ca pilot dupa doi ani de pauza, si, constituirea unei noi clase, cea de buggy. Terenul a fost “toaletat/aranjat” cu doua zile inainte de catre personalul parcuri din cadrul Primariei Municipiului Sibiu. Ploaia aparuta intr-o scurta rafala de 20 minute, la finalul Rundei I, a inlaturat praful deranjant si a imbunatatit si ea conditiile de concurs.

Clasa juniorilor a avut si ea o prezenta numeric minima, iar sibianul Sebi Ciuntu, urmarit de ceva ghinion (motorul masinii spre final a inceput sa functioneze neregulat) dar si de propria neatentie (start pierdut odata) a reusit sa ocupe in final doar locul 3. Si primii doi ocupanti ai podiumului provin din echipa lui Vali Porcisteanu, iar clasamentul final are urmatoarea forma:

- Locul   I  Constantin Tudose

- Locul  II  Mario Cristian Calugarita

- Locul III Sebi Ciuntu.

Clasa 1 seniori a avut si ea la start doar trei piloti inscrisi, dar din ea s-a desprins invingatorul la Open, Bogdan Rogoz, care la clasa lui a condus dupa runda I, cu peste 1 minut si 15 secunde pe urmatorul ocupant al podiumului, Alexandru Broscan. Clasamentul final a fost:

- Locul   I  Bogdan Rogoz ……………… si locul I in Clasamentul Open

- Locul  II  Alexandru Brescan

- Locul III  Emilian Ciocanel

Clasa 2 seniori, cu 6 piloti inscrisi la start, a fost de data asta cea mai numeroasa si in cadrul ei a participat ca pilot si Vali Porcisteanu. Vali a fost in principal instructor pentru patru din elevii sai. Clasamentul final a fost:

- Locul   I  Vali Porcisteanu ……. si locul III in Clasamentul Open

- Locul  II  Cristi Sugar …………… si locul IV in Clasamentul Open

- Locul III  Bogdan Nastase ……. si locul VI in Clasamentul Open

Daca in anii trecuti clasa 3, pana la 2000 cmc, inregistra si peste 10 piloti inscrisi la start, de aceasta data s-au inscris doar 3 piloti la start, conditie minima pentru constituirea clasei. Dupa multi ani, principalul pretendent la aceasta clasa si la Open, Mihai Plesa, nu s-a prezentat la start de aceasta data. A fost prezent ca debutant in acest campionat si un fost elev la scoala de pilotaj Vali Porcisteanu, George Marinescu , care a ocupat, la final, si un onorant loc 11 in Clasamentul Open. Clasamentul final clasa 3:

-Locul   I  Paul Silaghi …………………. si Locul V in Clasamentul Open

- Locul  II  Bogdan Gligor ……………. si Locul 10 in Clasamentul Open

- Locul III George Marinescu ……… si Locul 11 in Clasamentul Open.

Inedita Clasa Buggy a adus la start 5 piloti. Din pacate principalii pretendenti la podium , cei cu motoarele cele mai puternice (Vasile Serban-monopost VW 1,8 Turbo si Cristian Dunavatu- motor Honda de 1,6 l), au avut probleme mecanice, astfel ca nu au reusit sa termine concursul. In schimb monoposturile echipate cu motoare Renault, Oltcit si Dacia au reusit sa se claseze pe podium. Clasamentul final:

- Locul   I Alin Drondoe

- Locul  II  Dan Olimpiu

- Locul III  Florin Patroi

Clasamentul Open a fost deosebit de disputat si pentru necunoscători, surprinzător ocupat, de catre Bogdan Rogoz (revenit la pilotaj dupa o pauza de 2 ani pe un Renault Clio de 1400 cmc). Lupta dintre acesta si Cristian Tudose (Honda Civic de 1300 cmc) a fost incheiata cu un avantaj de 3 secunde in favoarea lui Bogdan. Clasament final Open:

-Locul   I  Bogdan Rogoz

- Locul  II  Cristian Tudose

- Locul III  Vali Porcisteanu.

Se observă că în acest clasament elevul junior Cristi Tudose a reuşit să depăşească pe profesorul său Vali Porcisteanu. Cu ocazia premierii, la care s-a implicat si Vali Porcisteanu, a fost interesanta observatia acestuia: “GROAPA nu se dezminte si isi cere de fiecare data <<tributul/botezul>> ei” ….. Si eu am fost botezat aici cu ani in urma!“ referindu-se la incidentul in care a iesit cu masina cam sifonata unul din juniorii sai !!