Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2018

Data Locatie Organizator
12.05 Sibiu ACS PRO DRIVE
02.06 Sibiu ACS PRO DRIVE
21.07 Sibiu ACS PRO DRIVE
22.09 Sibiu ACS PRO DRIVE
20.10 Sibiu  

 

We have 67 guests and no members online

Cronici 2013

Comprimarea ultimelor trei etape de campionat in 5 saptamani s-a facut resimtita prin numarul mic de participanti la etapa din 12.10.2013

 

In lipsa altor oferte organizatorice, ACS Pro Drive Sibiu (director organizatoric Dan Grunca) a luat decizia de a sustine/desfasura cea de-a treia etapa pe acest an din totalul de 5 etape desfasurate. Consecventa hotararii ei de sustinere a tinerei generatii de piloti, Napoca Rally Academy s-a alaturat si ea efortului si a pus la bataie cu aceasta ocazie inca doua premii constand din cursuri de pilotaj si o surpriza constand din doua oferte de copilot alaturi de Marco respectiv Simone Tempestini la Sibiu Rallyshow 2013.

Dimineata cursei s-a anuntat deosebit de frumoasa. Flotila NRA cu Varu Nicu, Florin Tincescu & Co este prezenta dis de dimineata in parc.Lor li se alatura Marco, Simone si Mattia Tempestini. Ulterior la competitie i-am mai remarcat  ca spectatori pe protagonistii CNRD Bogdan Iancu, Rares Tomita, Raul Badiu si Octavian Tirnovean.

La inscriere s-au mai prezentat doar pilotii care mai aveau o sansa sa-si dispute podiumul si doi impatimiti nelicentiati (Tudor Simion si Paraschiv Calin Daniel).

Administratorul terenului, Federatia de Autocrosshow, a pus la dispozitie pista foarte bine pregatita iar bufetul mobil SC Nevada SRL a fost si el prezent la fata locului.

Concursul s-a desfasurat in sens antiorar, o mansa avand 4 km.Daca luam in calcul si mansa cronometrata tot de aceeasi lungime putem spune ca de fapt a avut loc o adevarata etapa de Rally Sprint cu 28 km de probe speciale (cronometrata + 4 manse in runda I si semifinale + finale = 7 PS-uri).

Clasa juniorilor  a avut cei mai multi participanti (in numar de 6).

Pentru Radu David, care se prezinta la etapa cu al sau Renault Clio, se pare ca toate ghinioanele din ultimii 4 ani se cumuleaza in aceasta jumatate de an, cutia de viteze tradandu-l si de aceasta data.

Danut Budai mai putea fi “detronat” de catre Bogdan Rogoz doar daca primul abandona. Danut avea insa de aparat proaspatul titlu castigat, de campion la Open, asa ca nu i-a lasat nici o speranta urmaritorului sau, seniorul Dan Nicoschi, nici la aceasta etapa si a mers in forta de la un capat la altul.

David Tarta, de doar 12 ani, a luat in calcul ascensiunea de forma, din ultimele doua etape, a colegului sau de clasa (competionala) si club George Bunea (dar si lipsa acestuia de la una din etape) si a aplicat o tactica de asteptare/minima rezistenta care s-a dovedit deosebit de fructoasa pentru ca in a treia mansa rupe amortizorul. Daca pornea in forta nu mai reusea sa obtina punctele necesare care sa-l departejeze de George.

Mattia Tempestini a aparut la aceasta etapa cu o masina “de rasa”, Peugeot-ul cu care a avut suscces Simone Tempestini in acest campionat , cu ceva ani in urma.Progresele lui sunt evidente si suntem siguri ca impreuna cu George Bunea si David Tarta vor purta stindardul acestui campionat in anii urmatori.

Clasamentul final este

- Locul   I – Danut Budai ……….si locul I la Open

- Locul  II – Bogdan Rogoz …….si locul IV la Open

- Locul III – George Bunea …….si locul VII la Open

 Clasa 2 seniori, pana la 1600 cmc, a avut doar trei participanti care ocupa in aceiasi ordine atat podiumul etapei cat si cel al castigatorilor anuali.

- Locul   I – Dan Nicoschi ……….si locul II la Open (-ul etapei)

- Locul  II – Mihail Manu ……….si locul III la Open (-ul etapei)

- Locul III – Daniel Dirinea ……..si locul 10 la Open (-ul etapei)

 La clasa 3 seniori, pana la 2000 cmc, s-au inscris doar cei patru posibili candidati ai podiumului. Si la aceasta clasa pdiumul etapei este acelasi cu cel al castigatorilor anuali:

- Locul   I – Dan Albut …….. si locul V la Open

- Locul  II – Paul Silaghi …... si locul VI la Open

- Locul III – Radu Tatar ........ si locul  IX la Open

Este primul an in care aceasta clasa are sub 10 participanti anuali, astfel ca la nici una din clase nu se va conferi titlul de campion national ci doar de castigator al clasei.

Exceptie face Clasamentul Open care va oferi aceste titluri urmatorilor castigatori:

- Locul   I – Danut Budai

- Locul  II – Dan Nicosch

- Locul III – Bogdan Rogoz

Nota: la aceasta etapa in clasamentul Open locul III a fost ocupat de catre Mihail Manu, care l-a devansat pe ocupantul locului III anual, Bogdan Rogoz.

De remarcat este faptul ca doar seniorul Dan Nicoschi a reusit sa se mai strecoare intre juniori, in lupta la varf a acestora. Cu atat mai mult sunt de admirat cu cat ei au dreptul de a utiliza doar motoare cu capacitatea cilindrica  sub 1400 cmc (max.100-110 CP).

ACS Pro Drive Sibiu doreste pe aceasta cale sa multumeasca tuturor celor implicati in desfasurarea acestui campionat si spera ca sa gaseasca si alti doritori care sunt dispusi sa  continue traditia acestor ultimi 5 ani (inca unica in tara - la Sibiu).

Daca prima etapa de Campionat a avut la start 17 piloti, licentiati pe anul in curs, inscrisi, cea din 29.06.2013 a avut 15, etapa din 07.09.2013 a avut 16 si ultima din 21.09.2013 a avut 17 piloti.

 

Etapa de Campionat National de Slalom Paralel de sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv programata pe 21.09.2013 a fost cea de-a IV-a efectiv in acest an, fiind organizata de catre CS Pro Drive Sibiu – Director Organizatoric Dan Grunca.Urmand la doar doua saptamani dupa etapa anterioara din 07.09.2013, pista a necesitat o pregatire amanuntita, efctuata imediat in lunea din 09.09.2013, dar la care si-au adus o contributie benefica si ploile cazute in aceasta perioada.Prin Regulamentul Particular al etapei sensul de parcurgere a pistei a fost cel orar, iar lungimea unei manse a fost stabilita la 4 km.La aceasta etapa s-au constituit 4 clase de cilindree cu 17 piloti legitimati inscrisi.Terenul neuscat 100% a determinat pe organizator sa consulte toti sportivii inscrisi la start cu privire la lungimea unei manse (2 sau 4 km). Votul pilotilor a hotarat cu 13 la 5 ca lungimea unei manse sa ramana de 4 km, alegere pe care putin au regretat-o Vremea a oferit de toate participantilor: ploaie la inceput, ceva soare, vant, si ploaie din nou la final, mai putin obisnuitul praf.

La clasa juniorilor a lipsit de aceasta data Radu David, pe lista de inscriere figurand Danut Budai, Bogdan Rogoz, George Bunea, David Tarta si Mattia Tempestini, care ocupa in aceasta ordine si clasamentul  dupa runda I.In runda II  jocurile obisnuite se schimba in finala mare in care Danut Budai loveste puternic un mal si este nevoit sa se retraga, clasamentul avand urmatoarea configuratie:

 - Locul   I – Bogdan Rogoz ……………………si locul II la Open

- Locul  II – Danut Budai ..........................si locul I la Open

- Locul III – George Bunea ......................si locul III la Open

 Nu putem sa trecem peste evolutia surprinzatoare, deosebit de spectaculoasa, a lui George Bunea, care din motive scolare nu a putut participa la prima etapa de campionat din acest an, dar si prezenta juniorului Napoca Rally Academy Mattia Tempestini care face progrese de la o mansa la alta si  s-a simtit foarte bine in "Groapa de la Sibiu".

Clasa 2, pana la 1600 de cmc, a avut la start 6 piloti inscrisi.

Remarcam evolutia din ce in ce mai buna a lui Mihai Manuil dar si prezenta ca pilot a lui Alex Ardeleanu care preia stafeta predata de Calin Bucur (concurent pe Golf I GTI care pierde semifinala I) si care s-a descurcat mai mult decat onorabil la prima lui prezenta ca pilot pe macadam cu Suzuki Swift Sport de cupa.

Clasamentul final este:

 - Locul   I – Mihai Manuil ………...……..si locul 9 la Open

- Locul  II – Dan Nicoschi …….………….si locul 4 la Open

- Locul III – Calin Bucur ………………...si locul 5 la Open

 La clasa 3, tot cu 6 piloti inscrisi la start, disputa pentru podium se desfasoara intre aceiasi 4 piloti: Dan Albut, Radu Tatar, Dan Niristeanu si Paul Silaghi, marcati toti de probleme tehnice, care ocupa in aceasta ordine si clasamentul dupa runda I.

In runda II Paul Silaghi pierde atat semifinala cu Dan Albut cat si finala mica cu veteranul pilot, de 63 de ani, Dan Niristeanu si astfel nu mai reuseste performanta din ultimele doua etape de a trece de pe locul 4, in runda I, direct in varful podiumului.

Clasamentul dupa runda II este:

 - Locul   I – Dan Albut ………....……si locul 6 la Open

- Locul  II – Radu Tatar .................si locul 8 la Open

- Locul III – Dan Niristeanu ............si locul 9 la Open

 Clasamentul Open:

 1 495 Budai Danut …………11:33,524 ……………..20

2 719 Rogoz Bogdan ...…… 11:45,109 ……………..17

3 720 Bunea George …..…..11:53,036 …………......15

4 743 Nicoschi Dan ……..….11:55,363 ……………..13

5 746 Bucur Calin …………..11:56,714 ……………..12

6 789 Albut Dan ...................11:57,890 ......................11

7 415 Cosmin Gavrilas .........11:59,784 ................10

8 777 Tatar Radu .................12:02,287 ......................9

9 713 Niristeanu Dan .......... 12:09,371 .......................8

10 766 Manuil Mihai .............12:10,794 ……....…….7

11 737 Silaghi Paul …………12:11,102 .…………….6

12 792 Tirziu Lucian ………..12:19,213 ...…………..5

13447 Ardelean Alex …….…12:24,308 ……..……..4

14 728 Borda Laurean ……..12:31,813 ……..……..3

15 755 Dirinea Daniel ………12:33,539 .…………..2

16 787 Tarta David ………….12:50,65……………..1

17 727 Tempestini Matia …...13:16,188…………..0

 Colaborarea dintre directorul organizatoric Dan Grunca si directorul sportiv Mitica Capota a ajutat la desfasurarea rapida a manselor si la nedepasirea programului stabilit.

In parcul de service bufetul asigurat de catre SC Nevada SRL a pus la dispozitia tuturor apa, bauturi racoritoare, cafea si mancaruri calde.

Multumim pe aceasta cale sponsorului etapei, fara a carui contributie etapa nu se putea desfasura, Magazinul de Piese Auto SC  Romstar SRL.

Firma Madnik a premiat castigatorii cu cate un voucher servicii de vulcanizare, schimb roti si echilibrare.

 Nu putem sa incheiem cronica fara a va prezenta o intamplare care defineste spiritul si colaborarea celor care participa direct sau indirect la acest campionat.

In jurul orei 8 primim un telefon de la tatal juniorului David Tarta care ne anunta ca au fost implicati intr-un accident inainte de Sibiu si ca nu pot ajunge la teren. Tatal lui Danut Budai sare si alaturi de Gabi Gaina (spectator de aceasta data) il aduc pe David cu masina urgent in parc unde este primit de Marco Tempestini in padocul Napoca Rally Academy. Masina de concurs este echipata/pregatita de start, iar spre final este raparata si masina de tractat de catre aceiasi mecanici de la NRA. Chiar daca a fost o zi grea pentru juniorul de 12 ani David Tarta acesta impreuna cu parintii au reusit sa plece spre casa cu forte propri, in dupaamiaza de sambata,.

Cu cea mai numeroasa prezenta dintre toate clasele inscrise la start, juniorii au asigurat un spectacol pe cinste, Radu David fiind marele perdant pentru ca l-a tradat masina.

 

Dupa o pauza de peste doua luni cea de-a IV-a etapa de CNSPR din 07.09.2013 a fost de fapt cea de-a 3-a efectiv desfasurata anul acesta (prima etapa planificata pe 20.04.2013 fiind amanata de catre Organizator pentru o data inca nestabilita).

Ca in fiecare an Napoca Rally Academy, organizatorul etapei,  a tinut si de aceasta data sa o defineasca ca o continuare a “procesului de sustinere al tinerilor piloti, ….competitie in care s-au format piloti precum Florin Tincescu, Raul Badiu, Octavian Tirnovean si Simone Tempestini” in Groapa de la Sibiu urmand sa-si faca “debutul si cel mai tanar membru al familiei Tempestini:Matia.”

Surpriza etapei a constituit-o acordarea de catre un juriu al NRA a 8 premii (initial 5 anuntate), constand din cursuri de pilotaj cu binecunoscutii instructori/piloti ai NRA.

Castigatorii premiilor speciale sunt juniorii Bogdan Rogoz, David Tarta, George Bunea si Gabriel Gaina si seniorii Dan Albut, Daniel Dirinea, Mihai Ciocan si Paul Silaghi (in 2013 castiga pentru a doua oara un astfel de premiu).

Conform Regulamentului Particular sensul pe parcurgere al circuitului a fost cel antiorar, iar o manse de concurs a avut 4 km.

In dimineata cursei in parcul de service era prezenta o intreaga flotila de la NRA, in frunte cu familia Tempestini, tatal, mama si cei doi fii Simone si Mattia, Danny Ungur si Directorul Organizatoric Dacian Banca.Printre spectatori o serie de piloti CNR.

Pe listele de inscriere au fost 16 piloti licentiati la trei clase plus 2 la nelicentiati si 3 la Extra Open.

La clasa juniorilor care are inscrisa la start 7 piloti, Radu David incepe in forta prima manse de concurs si cu timpul de 03:45.421 se claseaza cu peste 5 secunde inaintea urmaritorului sau Danut Budai. In cea de-a doua sa mansa Radu este insa tradat de masina (suport cutie viteze rupt), pe care nu reuseste sa-l repare in timp util, si pana la urma este constrans sa abandoneze. Lupta in cadrul clasei se inteteste astfel ca doi piloti juniori rastoarna masinile, cu urmari minime insa pentru acestea.

La finele rundei I constatam cu surprindere clasarea lui George Bunea pe locul II in cadrul clasei (dupa Danut Budai dar inaintea lui Bogdan Rogoz, confruntat  cu o serie de probleme mecanice la masina dupa rasturnare) iar juniorul de doar 12 ani David Tarta pe locul 4.

Dupa runda II clasamantul este:

- Locul   I – Danut Budai ................03:43,588

- Locul  II – Rogoz Bogdan .............03:46,556

- Locul III – George Bunea .............03:54,792

 Clasa pana la 1600 cmcc are inscrisi la start 5 piloti. Calin Bucur pe Suzuki Swift Sport este primul care abandoneaza in mansa II (loveste un bolovan si rupe jeanta si un brat).

Runda I se incheie cu urmatorul clasament: Nicoschi, Gavrilas, Manuil si Dirinea.

Dupa runda II clasamentul arata dupa cum urmeaza:

- Locul   I – Cosmin Gavrilas ................03:40,900

- Locul  II – Dan Nicosch ......................03:43,257

- Locul III – Mihai Manuil .....................04:17,640

 Conditiile grele de concurs lasa urme si la clasa pana la 2000 cmc care de aceasta data are doar 4 piloti inscrisi la start.Dupa runda I clasamentul era: Niristeanu, Tatar, Silaghi si Albut, dar cu Tatar si Albut cu masinile avariate.

Runda II stabileste urmatorul clasament:

- Locul   I – Paul Silaghi ..................... 03:53,910

- Locul  II – Dan Niristeanu ................. 04:00,063

- Locul III – Dan Albut .........................04:38,023  

 toti trei membri ai CS Pro Drive Sibiu

 Clasamentul Open ar fi avut pe locurile 1, 3 si 4 pe Simone Tempestini, Sebastian Gioarsa si Florin Petrisor daca acestia nu si-ar fi manifestat obtiunea de a nu participa in campionat.

 Clasamentul Open este:

1.Danut Budai …………………………20 ......................11:13,859

2.Dan Nicoschi…………………………17 ......................11:26,456

3.Cosmin Gavrilas……………...…...15 ......................11:38,018

4.Mihail Manuil………………………...13 .....................11:51,884

5.Dan Niristeanu………………..……..12 .....................11:53,257

6.Daniel Dirinea………………………...11 .....................11:55,758

7.George Bunea…………………………10 .....................12:00,729

8.Bogdan Rogoz………………………….9 ......................12:02,692

9.Radu Tatar…………………………...…8 ......................12:02,837

10.Paul Silaghi…………………………...7 ......................12:03,840

11.David Tarta……………………………6 .......................12:08,658

12.Dan Albut……………………………..5 ........................12:32,654

13.Mattia Tempestini………………….4 .........................12:53,935

 Clasamentul Open Extra are urmatoarea configuratie:

- Locul   I – Simone Tempestini ..................10:05,847

- Locul  II – Sebastian Gioarsa ...................11:15,198

- Locul III – Florin Petrisor .........................11:24,008

 La nelicentiati  se clasifica Tudor Mihai Ciocan si Calin Daniel Paraschiv.

Cu toate ca a fost o etapa cu timp suficient disponibil pentru organizare, si in consecinta si foarte bine pregatita, iar terenul intr-o stare deosebit de buna, aceasta a inregistrat cel mai mic numar de piloti licentiati pe anul in curs, participanti, din toata istoria slalomului paralel.

 

Au urcat pe podium si au fost premiati 16 din cei 21 de participanti inscrisi la aceasta etapa.

 

Cea de-a doua etapa din cele trei initial programate a se derula anul acesta pana la aceasta data s-a desfasurata sub organizarea CS Scorpion Rally Team.

Etapa s-a vrut, si a fost in pregatirea ei, o avanpremiera le etapa de ERC Sibiu din 25-27 iulie 2013.

Lipsa oricaror antrenamente desfasurate pe teren in ultimele 40 de zile si ploiele cazute  dupa ce pista a fost pregatita de administratorul terenului, Federatia de Autocrosschow, au asigurat un traseu deosebit de bun.

Vremea favorabila din ziua cursei a contribuit si ea la reusita acesteia.

Sensul de starbatere a traseului a fost cel orar si s-au parcurs manse simple in runda I si manse duble in runda II.

In dimineata cursei s-au inregistrat pe listele de inscriere 15 piloti licentiati la 3 clase diferite din campionat, 3 piloti nelicentiati si 3 participanti la Clasa Open Extra.

Spectatorii prezenti la aceasta etapa au depasit media normala a celor prezenti de obicei la celelalte etape. Printre spectatori am avut placerea de a recunoaste pilotii CNR Raul Badiu si Rares Tomita, copilotii Bogdan Iancu si Alex Popidan, pilotul de CNVC Alin Troanca dar si pe binecunoscutul veteran pilot CNR Daniel Ungur, aflat in concediu cu familia si in trecere si pe la “Groapa” din Sibiu.

Clasa juniorilor are la start 6 piloti inscrisi din care primii doi, Radu David si Danut Budai, ocupa si primele doua locuri in clasamentul Open. Danut Budai abandoneaza in prima mansa de concurs (planetara rupta), dar face o cursa de recuperare deosebita in celelalte trei manse din runda I si ocupa locul cu care este obisnuit de ceva timp.

La aceasta clasa remarcam prezenta surprinzatoare pe locul 4 dupa mansa I a tanarului de doar 12 ani David Tarta, care pentru prestatia lui este premiat in mod special la festivitate.

Dupa runda I (cu timpii de 05:47,611 / 05:59,285 si 06:08,498) si la final remarcam aceiasi trei ocupanti la clasa juniori:

 

Locul   I – Radu David ............03:46,392 .........si locul I la Open

Locul  II – Danut Budai ...........03:46,078 ........si locul II la Open

Locul III – BogdanRogoz ..........04:01,005 ........si locul 7 la Open

 

La clasa 2 pana la 1600 cmc, cu trei piloti inscrisi la start, Dan Nicoschi si Mihai Manuil sunt singurele doua prezente constante, la care se adauga de aceasta data si pilotul CNR Raul Olesch pe o Dacia Logan, care ocupa si locul 10 in clasamentul Open.La aceasta clasa nu s-a mai concurat in runda II, podiumul fiind urmatorul:

 

Locul   I – Dan Nicoschi ..........06:08,476 .........si locul 6 la Open

Locul  II – Raul Olesch ............06:12,171 .........si locul 10 la Open

Locul III – Mihai Manuil ……......06:15,247 …..….si locul 12 la Open

 

Clasa 3 pana la 2000 cmc seniori, cu 6 piloti inscrisi, este foarte viu disputata si ca si la etapa precedenta, ierarhia din runda I este total rasturnata in runda II.

Dupa runda I se clasifica:

 

Locul   I – Horatiu Baghiu ……...…06:06,665  ...........si locul III la Open

Locul  II – Dan Niristeanu ............06:07,913 ............si locul IV la Open

Locul III – Dan Albut ...................06:08,086 ............si locul  V la Open

Locul IV – Paul Silaghi ..................06:10,092 ............si locul VIII la Open

 

Dupa runda II, cu doua abandonuri in finale (mare si mica), Dan Albut – iesire in decor si Dan Niristeanu – pompa alimentare defectata, clasamentul arata dupa cum urmeaza:

 

Locul   I – Paul Silaghi …………03:59,240

Locul  II – Dan Albut …………..abandon

Locul III – Horatiu Baghiu ……..04:11,966

 

Daca la etapa precedenta Paul Silaghi conducea dupa runda I, dar ocupa in extremis locul III (la 4 sutimi de secunda diferenta in finala mica), de aceasta data, de pe locul 4 dupa runda I se instaleaza pe primul loc in finala.

 

Clasamentul Open:

Locul:

  1. Radu David ...............................05:47,611
  2. Danut Budai...............................05:59,285
  3. Horatiu Baghiu...........................06:06,665
  4. Dan Niristeanu...........................06:07,913
  5. Dan Albut..................................06:08,086
  6. Dan Nicoschi..............................06:08,476
  7. Bogdan Rogoz............................06:08,498
  8. Paul Silaghi...............................06:10,092
  9. Radu Tatar................................06:12,033
  10. Raul Olesch.............................06:12,171

Rezultatele complete le puteti accesa la sectiunea special dedicata de pe acest site.

La clasa nelicentiatilor se inscriu 3 piloti, ordonati pe podium astfel:

 

Locul   I – Andrei Adrian Fatiol………06:27.373

Locul  II – Tudor Mihai Ciocan……….06:41,375

Locul III – Daniel Catalin Paraschiv…..07:02,346

 

In mod special se mai organizeaza o clasa intitulata Open special compusa tot din trei piloti  care se clasifica dupa cum urmeaza:

 

Locul   I – Ioan Rogoz …………………06:19,713

Locul  II – Simion Tudor ………………06:24,841

Locul III – Razvan Fogoros ……………06:33,555

 

Intre mansele de concurs tanarul pilot din CNR Raul Badiu delecteaza publicul cu  doua demonstratii, una pe Renault-ul Clio a lui Radu David si alta pe Loganul lui Raul Olesch.

Cu ocazia concursului s-a organizat si o tombola la care s-au impartit multe premii.

 

Etapa a debutat pe o vreme deosebit de frumoasa si ploaia a stropit usor terenul doar pe la mijlocul zilei.

 

Dupa ce prima etapa de CNSP programata pe 20.04.2013 a fost inlocuita cu doua antrenamente, campionatul propriu-zis a debutat in 18.05.2013 sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu impreuna cu Federatia de Autocrosshow Sibiu – care a pus la dispozitie pista foarte bine pregatita (un avantaj deosebit l-au constituit ploile de la inceputul saptamanii care au compactat f.b. terenul).

Prin Regulamentul Particular al etapei s-a stabilit lungimea de parcurgere a unei manse la 4,5 km iar sensul antiorar.

La aceasta prima etapa constatam prezenta unor noi piloti care s-au inscris, in ideia de a participa intreg sezonul. Astfel juniorul David Tarta de 12 ani de la Baia Mare, Armond Kozak de 16 ani de la Oradea si Gabi Gaina din Sibiu alaturi de seniorii Paul Susan de la Timisoara si Mihai Manuil din Sibiu debuteaza cu aceasta ocazie in Campionatul de Slalom Paralel editia 2013.

Pe lista de inscriere se regasesc 19 piloti multi sustinuti de pe margine si de o serie de participanti in CNR Dunlop 2013 din care putem numi pe Sebastian Barbu impreuna cu fratele sau Alex, Bogdan Iancu, Alex Popidan, Cristi Toader si Octavian Tirnovean.

Clasa juniorilor are la start 6 piloti inscrisi. Pentru cei doi juniori nou inscrisi, David Tarta si Armond Kozak aceasta etapa se va dovedi o nuca greu de spart astfel ca jocurile sunt facute la varf tot de cei trei combatanti ai anului trecut.

Dupa runda I clasamentul se prezinta:

 

Locul   I Radu David………….11:22,638

Locul  II Danut Budai…………11:33,334

Locul III Bogdan Rogoz………11:58,072

Locul IV Armond Kozak……...12:13,631

 

Runda II aduce o singura surpriza in finala mare in care Radu David abandoneaza (planetara rupta), podiumul aratand dupa cum urmeaza:

 

Locul   I Danut Budai…………3:54,906

Locul  II Radu David………….abandon

Locul III Bogdan Rogoz………4:03,124

 

Remarcam evolutia de la o mansa la alta mai buna a lui David Tarta (cu rezultatul sau cel mai bun din mansa 4 de 4:13,262) care este dorit a fi cunoscut atat de colegii de competitie cat si de o serie de spectatori prezenti in padoc, cat si a lui Armond Kozak pe care o problema de planetara l-a impiedicat sa poata continua lupta si in runda II (cel mai bun timp al sau este de 4:01,490).

 

Clasa de 1600 cmc seniori, cu doar trei piloti inscrisi la start, se finalizeaza, conform regulamentului dupa runda I si aduce ca surpriza clasarea pe ultimul loc a lui Calin Bucur.

Clasament:

 

Locul   I Dan Nicoschi…………..12:08,120

Locul  II Mihai Manuil…………..12:31,220

Locul III Calin Bucur……………12:39,378

 

Ca intotdeauna clasa pana la 2000 cmc este cea mai numeroasa cu 8 piloti inscrisi la start, are ca surpriza lipsa din batalia la varf a lui Lucian Barna care nu reuseste nici de aceasta data sa rezolve problemele mecanice la motor.

Dupa runda I se stabilesc urmatorii castigatori:

 

Locul   I Paul Silaghi……………11:57,542

Locul  II Dan Niristeanu………...11:59,768

Locul III Dan Albut……………..12,04,171

Locul IV Radu Tatar…………….12:24,349

 

Runda II aduce o serie de surprize astfel ca Paul Silaghi pierde semifinala cu 4:13,630 la 4:05,584 in fata lui Radu Tatar dar reuseste sa –l invinga in finala mica pe veteranul Dan Niristeanu cu 4,4 sutimi (3:55,081 la 3:55,125).

Finala mare este castigata de noul component al ACS Pro Drive Sibiu, Dan Albut, astfel ca clasamentul se prezinta dupa cum urmeaza:

 

Locul   I Dan Albut……………..3:57,937

Locul  II Radu Tatar…………….4:08,322

Locul III Paul Silaghi…………...3;55,081

 

Clasamentul Open (primele 8 locuri) se prezinta dupa cum urmeaza:

 

  1. Radu David……………….11:22,638
  2. Danut Budai………………11:33,334
  3. Paul Silaghi……………….11:57,542
  4. Bogdan Rogoz……………11:58,072
  5. Dan Niristeanu…………....11:59,768
  6. Dan Albut…………………12,04,171
  7. Dan Nicoschi……………...12:08,120
  8. Armond Kozak……………12:13,631

 

La nelicentiati se claseaza :

 

Locul  I Mihai Tudor Ciocan………13:30,449

Locul II Daniel Calin Paraschiv……13:44,203

Prin lungimea manselor de concurs la care adaugam si  cele doua manse initiale/pregatitoare (una de recunoasteri si una de antrenamente cronometrate) putem asemui aceasta etapa cu un adevarat Rallysprint, concurentii avand ocazia sa strabata intre 20 si 30  km de "proba speciala"