Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2018

Data Locatie Organizator
12.05 Sibiu ACS PRO DRIVE
02.06 Sibiu ACS PRO DRIVE
21.07 Sibiu ACS PRO DRIVE
15.09 Sibiu  
20.10 Sibiu  

 

We have 52 guests and no members online

Cronici 2014

Etapa care a provocat destule rasturnari de situatie dar care a putut modifica doar partial rezultatul de la varf.

Posibila a se desfasura gratie sponsorului ROMSTAR, cea de-a V-a etapa si ultima din cadrul Campionatului National de Slalom Paralel editia 2014 a avut loc sambata 25.10.2014 sub organizarea A.C.S. Pro Drive Sibiu.

Pregatirea terenului s-a facut din timp iar  ploaia a efectuat tasarea. Doar codul galben de ploi din tara a starnit dubii cu privire la desfasurarea etapei. Daca vinerea dinaintea cursei a fost cu vant si soare, sambata dimineata a debutat cu cer inourat, vant si temperatura deosebit de scazuta.

La inscriere s-au prezentat 14 piloti iar conducerea cursei a hotarat sa lase la alegerea  acestora lungimea unei manse (2 sau 4 km). S-a votat de doua ori (inaintea recunoasterii traseului si dupa aceasta) si rezultatul a fost de 7 la 7 asa ca s-a lasat la alegerea Dirctorului Organizatoric Dan Grunca alegerea finala.Varianta aleasa de Dan Grunca a fost de 4 km si s-a a dovedit a fi pana la urma inteleapta intrucat terenul a rezistat pana la final, dar a costat pe unul dintre votantii acestei obtiuni pierderea titlului national.

La clasa juniorilor s-au inscris de aceasta data doar 5 piloti la start, ocupantul locului 3 de pana in acel moment, George Marcu, nemaifiind prezent la etapa pentru asi apara pozitia (a ales sa-si epuizeze resursele materiale din acest an prin participarea ca si copilot la Sibiu Rally Challange editia 2014, desfasurat cu doua saptamani inainte).

Astfel cea de-a treia treapta a podiumului anual a fost ocupata de tanarul pilot, de doar 12 ani, David Tarta care s-a prezentat, la fel ca si Marcu George, doar la trei din cele cinci etape din CNSP editia 2014.

Lupta pentru titlul de campion la clasa s-a dat intre componentul clubului ACS Pro Drive Sibiu, pilotul junior George Bunea, si elevul binecunoscutului pilot si instructor sportiv Daniel Ungur, pilotul junior Vlad Briscan. Inaintea ultimei etape de campionat George conducea cu 3 puncte in fata lui Vlad. Dupa runda I de concurs George Bunea avea un avans de aproape 3 secunde in fata lui Vlad. Starea terenului a facut ca timpii obtinuti de majoritatea pilotilor in runda II sa fie cu 3-8 secunde mai buni decat cei din runda I. Dar rupere unui suport de motor (in mansa semifinala din runda II) si reparatia improvizata de la masina lui George il impedica pe acesta sa poata obtine un timp mai bun in finala si astfel pierde titlul national pe “ultima 100 de metri”. Ironia face ca George sa fie unul din cei 7 piloti care au votat pentru efectuarea manselor duble !!!.

Clasamentul final al etapei este:

- Locul   I – Vlad Briscan

- Locul  II – George Bunea

- Locul III – Norbert Maior

In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) este:

- Locul   I – Vlad Brisan

- Locul  II – George Bunea

- Locul III – David Tarta

Locul doi ocupat de juniorul de doar 16 ani George Bunea este cu atat mai valoros cu cat este obtinut pe un Renault Clio de 1400 cmc, inferioara  Daciei Logan de Cupa a lui Vlad Briscan, pusa la dispozitie de catre NRA.

Clasa II pana la 1600 cmc il readuce in prim plan pe pilotul Bogdan Rogoz, care are o prestatie deosebita si la Open. Insa prezenta a doar 4 piloti la startul clasei face ca Bogdan sa nu poata obtine mai mult de 17 in loc de 20 puncte pentru locul I si astfel Mihai Manuil, absent la aceasta etapa, devine castigatorul clasamentului anual al clasei.

Clasamentul final de etapa este:

- Locul   I – Bogdan Rogoz

- Locul  II – Peter Kelemen

- Locul III – Czabo Csongor

In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) este:

- Locul   I – Mihai Manuil

- Locul  II – Daniel Dirinea

- Locul III – Bogdan Rogoz

La clasa de 2000 cmc lupta pentru titlul de castigator al clasei, cat si campion la Open s-a dat intre Mihai Plesa si Dan Albut. In finala mare Mihai Plesa castiga in fata lui Dan Albut iar in finala mica Paul Silaghi are castig de cauza in fata veteranului Dan Niresteanu, care se consoleaza cu locul III al podiumului in clasamentul anual.

- Locul   I – Mihai Plesa

- Locul  II – Dan Albu

- Locul III – Paul Silaghi

In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) la clasa este:

- Locul   I – Mihai Plesa

- Locul  II – Dan Albut

- Locul III – Dan Niristeanu

In clasamentul Open Mihai Plesa reuseste cucerirea locului I la etapa astfel ca totalizeaza 65 de puncte, suficiente pentru cucerirea titlului de campion.

Clasamentul final de etapa la Open este:

- Locul   I – Mihai Plesa

- Locul  II – Bogdan Rogoz

- Locul III – Dan Albut

In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) la Open este:

- Locul   I – Mihai Plesa

- Locul  II – Mihai Manuil

- Locul III – Dan Albut

Nu putem incheia acest an competitional fara a multumi inca o data celor care au facut posibil desfasurarea acestui campionat:

- Turbotehnics Cluj prin ramura sa sportiva TTH Motorsport

- Napoca Rally Academy

- Romstar SRL

- Depozit de Instalatii

- Adi Service

- San Med prin Gheorghe Marginean.

A devenit o traditie ca penultima etapa a sezonului anual de CNSP sa fie sustinuta de catre Napoca Rally Academy

Cea de-a patra etapa de Campionat National de Slalom Paralel de sub organizarea Napoca Rally Academy s-a desfasurat conform calandarului anual sambata 13.09.2014. Destinata in primul rand sprijinirii tinerilor piloti doritori a se familiariza cu macadamul, aceasta a adus la start un numar record de sapte juniori, din care 4 sprijiniti de catre Napoca Rally Academy. Flotila NRA s-a desfasurat profesionist in parcul de service, spectatorii putand urmarii pe Varu Nicu, Dacian Banca, Danny Ungur, Mattia si Simone Tempestini, angrenati cu totii in pregatirea etapei. Din partea Pro Drive Sibiu, din umbra veghea Dan Grunca, fara de care nu putea demara aceasta etapa.

La start s-au prezentat 17 piloti, din care 16 licentiati, distribuiti la 3 clase. Lupta sportiva a fost deosebit de apriga, mai ales in randul tinerilor participanti, astfel ca desfasurarea concursului a fost intrerupta mai mult ca oricand de catre iesirile in décor, toate insa soldate cu daune minore. Clasa cu cea mai numeroasa participare a fost clasa juniorilor (motoare de 1400 cmc plus Dacia Logan de Cupa), cu 7 tineri piloti prezenti la start. Lupta pentru locul unu la aceasta clasa s-a dat intre Vlad Brisan si George Bunea. Juniorul de doar 12 ani David Tarta, in lipsa unor anvelope cat de cat competitive, a trebuit sa se multumeasca cu cea de-a treia treapta a podiumului. Pe langa Vlad Briscan remarcam la aceasta clasa prezenta a inca trei juniori adusi de NRA: Mattia Tempestini, Norbert Maior si Andrei Mitre, care in viitor vor ridica si mai mult stacheta in lupta pentru locul unu la aceasta clasa. Clasamentul final la clasa juniori a fost:

Locul   I – Vlad Briscan...03:51,694 ..............  si locul 5 la Open ..... 11:53,896

Locul  II – George Bunea…03:52,816 …………. si locul 7 la Open ..... 11:57,457

Locul III – David Tarta ………03:56,140 …………...si locul 10 la Open ... 12:25,851

Clasa 2 (cu motoare pana la 1600cmc) cu doar trei piloti inscrisi la start a fost cea mai valoroasa, prin prisma faptului ca primii doi clasati pe podium au ocupat si locurile 1 si 3 in clasamentul General / Open. Clasament final clasa 2:

Locul   I – Danut Budai ..............si locul 1 la Open ..............11:13,516

Locul  II – Mihai Manuil ..............si locul 3 la Open ............11:44,068

Locul III – Daniel Dirinea ............si locul 9 la Open ............ 12:11,661

Clasa 3 seniori (cu motoare pana la 2000 cmc) a avut la start pe cei 5 piloti care se lupta pentru  podiumul anual al clasei, primii doi clasati (Mihai Plesa si Dan Albut, ocupanti in aceasta ordine a clasamentului anual) fiind angrenati si in lupta pentru podiumul etapei la Open. Clasamentul final al clasei este:

Locul   I – Mihai Plesa ……….03:46,145.............si locul 2 la Open ….…….11:27,903

Locul  II – Dan Albut .......03:51,095 ...........si locul 4 la Open .....11:47,439

Locul III – Paul Silaghi ………03:58,275.............si locul 6 la Open ………..11:55,195

 

La nelicentiati a participat Simion Tudor …………....12:44,075

O etapa cu multe abandonuri

Amanata cu o saptamana, debutul primei etape de Campionat National de Slalom Paralel a avut loc sambata 03.05.2014, sub organizarea CS Pro Drive Sibiu (director organizatoric Dan Grunca). Prin Regulamentul Particular al etapei s-a stabilit ca sensul de parcurgere sa  fie cel antiorar si lungimea unei manse de concurs de 4 km. Saptamana cu o vreme capricioasa a pus sub semnul intrebarii desfasurarea reusita a etapei. Ziua de sambata a debutat cu o dimineata cetoasa care prevestea o vreme buna, fapt confirmat incepand cu ore 10. Doar in jurul orei 14 cativa stopi de ploaie au cazut pe pista. La startul etapei s-au prezentat 17 concurenti, repartizati in 4 clase. Ca noutate pe 2014 mentionam admiterea in cadrul clasei junior a Daciei Logan de Cupa cat si incurajarea/initierea unei tinere generatii de tineri in tainele pilotajului prin instalarea lor in postul de copilot. Langa cabina oficialilor a parcat si bufetul mobil cu care ne-am invatat in ultimul timp. Printre spectatori remarcam pe copilotul  Bogdan Iancu (participant anul acesta doar la o serie de etape internationale in echipaj cu Vlad-Alexandru Filip) care a urmarit cu interes evolutia tinerilor piloti inscrisi la CS Performance Sibiu cat si pe Alex Popidan, Calin Bucur, Radu David si Ferenti Iosif. Intr-un colt, la sfat de taina, pilotul de la clubul Auto Speed Rally Team Bucuresti Petre Costache impreuna cu Dan Grunca puneau la cale, pare-se,  organizarea unei etape internationale de Rallycross, pe la mijlocul lunii iulie, pe pista de la Sibiu.

La clasa juniori s-au inscris de aceasta data doar 4 piloti , din care 2 debutanti la clasa (George Marcu si Vlad Briscan), alaturi de mai vechile noaste cunostinte, pilotii George Bunea si David Tarta. Surprizele la aceasta clasa au fost abandonul prematur a lui David (suport motor rupt), dar si evolutia impresionanta a lui George, atat in cadrul clasei cat si in  Clasamentului Open. Tanarul junior de nici 16 ani, Vlad Briscan, prezent pentru prima data la o etapa de Campionat National de Slalom Paralel cu sustinerea Napoca Rally Academy a fost la randul sau una din surprizele placute.

La final podiumul a fost ocupat dupa cum urmeaza:

- Locul I – George Bunea

- Locul II – Vlad Briscan sub supravegherea lui Florinel Tincescu

- Locul III – George Marcu sub suprevegherea lui Mihai Manuil

Cu 6 piloti inscrisi la start clasa de 1600 cmc seniori a fost si clasa care a dominat Open-ul prin tanara generatie compusa din Octavian Tirnovean, Bogdan Rogoz si Mihai Manuil. Dan Nicoschi, unul din pretendentii la podium, a  avut o serie de probleme tehnice la noua sa masina Seat Ibiza, ocupand la final doar locul 4. O evolutie buna a avut si Daniel Dirinea pe vechea sa masina Dacia Nova. Bogdan si Mihai  si-au impartit ultimele doua trepte ale podiumului la clasa si Open.

Clasamentul a fost:

- Locul I – Octavian Tirnovean cu Dragos Dumitru

- Locul II – Bogdan Rogoz cu Edy Rogozan

- Locul III – Mihai Manuil 

Clasa 3 de pana la 2000 cmc, tot cu 6 piloti inscrisi la start, a fost si ea marcata de abandonuri, Dan Albut abandonand prematur din motive tehnice (furtun racire spart in urma ruperii unui suport motor) si Paul Silaghi (in echipaj cu Sergiu Stan) dupa o rasturnare spectaculoasa fara mari daune.

Clasamentul final rezultat este:

- Locul I – Mihai Plesa cu Florin Tincescu

- Locul II – Dan Niristeanu cu Ionut Lazar

- Locul III – Lucian Tirziu

La clasa peste 2000 cmc a fost inscris doar pilotul debutant, la slalom paralel, Peter Zsolt pe un Opel Corsa B Turbo Diesel. 

Clasamentul Open:

- Locul I – Octavian Tirnovean cu Dragos Dumitru

- Locul II – Mihai  Manuil

- Locul III – Bogdan Rogoz cu Ana Vlaic

Clasamenetele complete vor fi prezentate separat, la capitolul destinat lor.

La incheierea concursului am remarcat si pe pilotul de CNVC Alin Troanca, multumit ca s-a achitat cu brio de sarcina de asistent manager si sef asistenta la tanarul pilot senior Bogdan Rogoz (sarcina incredintata de catre tatal Nelu Rogoz, care a fost constrans sa lipseasca la aceasta etapa)

Organizatorul, CS Pro Drive Sibiu, multumeste pe aceasta cale sponsorului “Depozit de Instalatii” din Oradea cat si administratorului terenului, Federatia de Autocrossshow care a pus gratuit la dispozitie terenul, ambii  contribuind astfel la buna desfasurare a etapei.

Nota: azi 05.05.2014 ora 3:30; DE SAMBATA NOAPTEA PLOUA INTRUNA IAR TEMPERATURA ESTE DEOSEBIT DE SCAZUTA.

Cupa Turbotehnics si marele premiu au fost castigate de fostul pilot campion al juniorilor pe 2013, Danut Budai.

 

Desfasurata sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu (Director Organizatoric Dan Grunca), in parteneriat cu Turbotehnics Cluj prin ramura sa sportiva TTH Motorsport, cea de-a treia etapa de Campionat National de Slalom Paralel editia 2014 s-a desfasurat sambata 02.08.2014 pe circuitul de slalom paralel din spatele bazei Pompierul. TTH Motorsport , un promotor al tinerelor talente, Raul Badiu 2012 si Radu David 2013, a hotarit sa puna la bataie de aceasta data, in afara traditionalelor cupe si urmatoarele premii:

- o vacanta de o saptamana in insula Skiathos din Grecia, plus un vaucer de 50% din cheltuieli pentru persoana insotitoare, oferite de Aerotravel

- suma de 300 Ron pentru castigatorii claselor din concurs.

- diverse alte premii pentru ocupantii locurilor doi si trei de la clase.

Vremea capricioasa din ultima perioada a starnit o anumita neliniste posibililor participanti la aceasta etapa, fapt constatat in numarul mai mic de piloti participant la eveniment, cu toata pregatirea si publicitatea deosebita facuta de aceasta data.

Printre spectatorii prezenti la etapa am remarcat pe participantii din CNR Raul Badiu, Bogdan Iancu, si Octavian Tirnovean.

In cadrul clasei juniori au fost inscrisi doar doi piloti: Vlad Brisan si George Bunea, care au ocupat in aceasta ordine si podiumul juniorilor. Mattia Tempestini a preferat sa fie alaturi de fratele sau Simone la etapa de Campionat Mondial de Raliuri din Finlanda iar David Tarta sa participe la o etapa locala de coasta.

 - Locul  I – Vlad Brisan ….. si locul 4 la Open cu 11:41,438

- Locul II – George Bunea .. si locul 7 la Open cu 11:50,400

 Clasa de pana la 1600 cmc a fost si de data aceasta cea mai disputata, fostul campion al juniorilor pe 2013, Danut Budai, dominand-o fara drept de apel. Surpriza a constituit-o de aceasta data prezenta pe doar locul 4 a fostului vicecampion al juniorilor pe 2013, Bogdan Rogoz.

Clasamentul final a fost urmatorul:

- Locul   I – Danut Budai ….. 03:41,415 in finala si locul I  la Open cu 11:10,638

- Locul  II – Mihai Manuil .... 03:50,904 in finala si locul II la Open cu 11:31,944

- Locul III – Dirinea Daniel .. 03:54,111 in finala si locul 6 la Open cu 11:47,641

 La clasa pana la 2000 cmc pilotul Dan Albut, care a pilotat de data aceasta un Opel GSI de 2 litri, si-a aparat cu succes titlul de campion pe 2013. Surpriza in cadrul clasei a constituit-o lipsa de la start a pilotului Mihai Plesa si abandonul din semifinala a pilotului Radu Tatar.

Clasamentul final rezultat a fost:

- Locul   I – Dan Albut …….....03:51,346 in finala si locul III la Open cu 11:36,674

- Locul  II – Paul Silaghi ….….03.54,985 in finala si locul 5 la Open cu 11:43,360

- Locul III – Dan Niristeanu …04:01,901  la final si locul 9 la Open cu 12:05,352

 La nelicentiati s-a prezentat la start pilotul Lup Nicolae Lucian pe un Audi Quatro.

Urmatoarea etapa planificata este cea din 13.09.2014 de sub organizare CS Motorhome Cluj Napoca.