Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2018

Data Locatie Organizator
12.05 Sibiu ACS PRO DRIVE
02.06 Sibiu ACS PRO DRIVE
21.07 Sibiu ACS PRO DRIVE
22.09 Sibiu ACS PRO DRIVE
20.10 Sibiu  

 

We have 52 guests and no members online

Cronici 2015

Ultima etapa anuala de Campionat National de Slalom Paralel editia 2015 a adunat la start cel mai mare numar de participanti inscrisi pe anul in curs, atat la seniori cat si la junior, dar si pe bunicul si nepotul dintr-o familie cu traditie automobilistica de trei generatii.

Ce-a de-a patra etapa de CNSP, care traditional, s-a desfasurat in ultimii ani in luna septembrie si era organizata de Napoca Rally Academy, a avut in acest an ca data de desfasurare 24.10.2015 si ca Director Organizatoric pe vechea noasta cunostinta Dacian Banca.

O vreme mai calduroasa decat de obicei, dar si cu ceva mai multa ploaie, a ajutat la pregatirea pistei, la care ACS Pro Drive Sibiu (prin Dan Grunca si Sorin Tirnovean) si-a adus si ea o contributie importanta.

Vremea a fost sambata inourata dar nu rece, si foarte convenabila motoarelor de cursa.

Saptamana dinaintea cursei a scos la iveala intersul participarii mai multor piloti, in principal junior, la care s-a alaturat o familie cu state de serviciu de trei generatii in automobilismul si kartingul romanesc, ne referim la bunicul Nicolae Tatu si nepotul acestuia Jean Nicolae Tatu (debutant deja in Campionatul National de Viteza in Coasta), fiul binecunoscutului pilot CNR Jean Tatu.

Pe listele de inscriere am avut surpriza sa consemnam prezenta a 6 juniori (tineri piloti cu varsta de sub 18 ani), unde pe langa mai vechile noaste cunostinta Andrei Mitre si George Bunea s-au prezentat si debutantii Leontin Iocsak de 16 ani, sora acestuia Natalia Ramona Iocsak de doar 13 ani, Sandor Domokos din Tg. Mures, tot de 13 ani, alaturi de care a stat pilotul Turzai Daniel, si Rares Dranca de 16 ani, venit tocmai de la Botosani si sustinut/sprijinit de pilotul Augustin Damian.

Ca absenta mentionam pe pilotul Silaghi Paul, implicat si el pana acum, in lupta pentru podiumul anual, care nu a avut timp sa-si repare automobilul avariat cu ocazia etapei anterioar.

Prin parcul de service, am remarcat ca spectator pe pilotii Rares Tomita, Alin Troanca, Radu David si tatal acestuia Marius David, Nelu Rogoz, Dan Magosi, Lucian Barna, Dumitru Serban, Dragos Gigolea cat si grupul de suporteri ai lui Octavian Tirnovean, in frunte cu familia Trufin, iar din partea Colegiului de Arbitri Sibiu pe Rares Florescu.   

Runda intaia de concurs a demarat cu precautie, avand in vedere debutul celor 4 juniori cu varste cuprinse intre 13 su 16 ani. Trebuie sa remarcam cu aceasta ocazie sprijinul moral acordat acestor debutanti si de catre grupul de arbitri sibieni. In afara incidentului usor, care l-a scos din concurs pe juniorul debutant Rares Dranca, nu putem mentiona nici un alt eveniment nedorit. Luptele au fost aprige, acestea hotarind rezultatele finale anuale din cadrul campionatului.

La clasa juniorilor lupta a fost condusa in prima parte de catre George Bunea, pe un Renault Clio de 1400 cmc (reintrat in concurs  dupa peste un an de pauza competitionala), in fata lui Andrei Mitre, pe o Dacia Logan de Cupa, cu care a participat cu doua saptamani inainte la ultima etapa de Campionat National de Raliuri de la Harghita. George conducea dupa prima runda cu un timp total insumat de 9 secunde in fata lui Andrei, dar Andrei reuseste in finala mare sa-l infranga pe George cu o diferenta de sub o secunda (01:57,640 la 01: 58,623). Surpriza la clasa a constituit-o lupta din finala mica dintre Leontin Iocsak de 16 ani si sora acestuia Natalia Iocsak de 13 ani si in care a avut castig de cauza fratele mai mare.

Clasamentul final al etapei dar si cel anual este:

- Locul   I – Andrei Mitre

- Locul  II – George Bunea

- Locul III – Leontin Iocsak 

locurile urmatoare fiind completate de catre Natalia Iocsak, Sandor Domokos si Rares Dranca

Clasa pana la 1600 de cmc cu 5 piloti inscrisi la start a oferit si ea niste lupte deoasebite, concurentii ei luptand si pentru locurile 2 si 3 ale podiumului Open.

Danut Budai a castigat finala mare in lupta cu Octavian Tirnovean (01:52,929 la 01:56,354), iar in finala mica Mihai Manuil (venit tocmai din Germania cu o zi inainte, in noaptea dinaintea cursei revizuindu-si masina) pierde in fata lui Dan Nicoschi (01:55,823 la 01:58,516).

Clasamentul clasei la etapa este:

- Locul   I – Danut Budai ……………. si locul II la Open

- Locul  II – Octavian Tirnovean ….si locul III la Open

- Locul III – Dan Nicoschi …………...si locul IV la Open

Clasa pana la 2000 cmc are la start tot 5 piloti inscrisi si dupa runda I, luptele au urmatoarea desfasurare: finala mica este castigate de catre Claudiu  Albut in fata lui Dan Niristeanu, iar Mihai Plesa castiga cu 01:57,289 la 02:05,409 in fata lui Claudiu Albut.

Rezultatele finale ale etapei sunt:

- Locul   I – Mihai Plesa ................ si locul I clasa si Open cu 54+12=66 pct. la Open Anual

- Locul  II – Claudiu Albut ………….  si locul III in clasamentul anual al clasei

- Locul III – Dan Albut ………………. si locul II in clasamentul anual al clasei.

Pal Alpar pe o masina Mitsubishi conduce detasat in clasamentul Open si reuseste cu rezultatul de la aceasta etapa sa urce si pe locul III in clasamentul anual , cu doar trei etape participante.

Un clasament special a fost alcatuit cu ocazia acestei etape pentru cei patru juniori debutanti in concurs. El a avut urmatoarea ordine:

- Locul   I - Iocsak Leontin ...... 16 ani ........Suzuki Suift 1300 cmc / 101 CP

- Locul  II - IocsaK Natalia ...... 13 ani ........Honda Civic 1400 cmc / 90 CP

- Locul III - Domokos Sandor .. 13 ani ........Suzuki Suift 1300 cmc /68 CP la prima participare.

- Locul IV - Rares Dranca ....... 16 ani ........Fiat Uno 1100 cmc / 60 CP

La clasa nelicentiatilor avem o prezenta insolita in persoana lui Lucian Budai, tatal lui Danut Budai, care am aflat ca isi sarbatoreste cu aceasta ocazie ziua de nastere, prilej cu care ii uram si noi LA MULTI ANI FERICITI !!

Clasamentul nelicentiatilor este:

- Locul   I – Emanuel Resiga

- Locul  II – Lucian Budai

- Locul III – Razvan Baciu

 

Nota: ne cerem scuze pentru posibilele rezultate ANUALE eronate mentionate in comentariu (sunt rezultate neoficiale, calculate la repezala).

 Cronica primei etape de Campionat National de Slalom Paralel

din 06.06.2015

 

Prima etapa de campionat a fost deschisa ca in fiecare an tot de C.S. Pro Drive Sibiu, sub organizarea lui Dan Grunca.

Programata din motive obiective deodata cu etapa de CNRD Tulcea 2015 aceasta etapa a starnit in primul rand interesul pilotilor castigatori ai claselor de anul trecut.

Astfel ca in dimineata cursei au fost prezenti la inscrieri castigatorul Clasamentului Open si a clasei de 2000 cmc pe 2014 Mihai Plesa, Mihai Manuil castigatorul clasei 1600 cmc si a locului II in Clasamentul Open, Dan Albut vicecampionul clasei de 2000 cmc si ocupant al locului III in Clasamentul Open, Daniel Dirinea (locul II la clasa 1600 cmc), Dan Niristeanu (locul III la clasa 2000 cmc) cat si castigatorul clasei juniorilor si a Clasamentului Open pe 2013 Danut Budai. Din motive mai mult sau mai putin obiective nu a fost inscris nici un pilot la clasa juniorilor, doi candidati la aceasta clasa, Andrei Mitre si Norbert Maior alegand sa participle la etapa de CNRD Tulcea. Felicitam cu aceasta ocazia pe juniorul Andrei Mitre care a incheiat cu bine etapa Campionat National de Raliuri Danube Delta Rally 2015 de la Tulcea.

Chiar cu putin inainte de incheierea inscrierilor a aparut in parcul de service un nou pilot candidat la sefia Clasamentului Open, Arpal Pal cu un Mitsubishi Evo 6.

In chip de sustinatori au fost prezenti ca spectator pilotii Octavian Tirnovean, Radu David, Alin Troanca si George Bunea.

In total s-au inscris 13 pilotI, toti licentiate, la aceasta etapa.

Desfasurarea manselor de concurs a fost presarata cu o serie de incidente (opriri, iesiri in decor sau rasturnari) care au mai intrerupt cursivitatea desfasurarii manselor.

Arpal Pal pe al sau Mitsubishi EVO 6 se arata ca un pilot de top si incurca calculele mai vechiilor pretendenti la ocuparea podiumului la Open Mihai Plesa, Danut Budai, Mihai Manuil (venit tocmai din Germania la sfarsit de saptamana pentru a lua parte la etapa) si Dan Albut (care a concurat de data aceasta pe un Ford RS).

Pe vechea masina Opel a lui Dan a concurat fratele sau Claudiu Albut care a facut cea mai buna impresie din grupul celor 4 mai noi participanti la acest campionat, ocupand locul 9 la Open.

S-au inregistrat cu aceasta ocazie si o serie de intarzieri la prezentarea pe linia de prestart, prilej cu care s-a evidentiat necesitatea unei mici modificari / completari necesare de a fi efectuata in programul de cronometraj / afisare rezultate. Este vorba inserarea unei rubrici cu  secundele de penalizare primite de piloti la intarzierea prezentarii lor pe linia de prestart, fapt care ar inlatura orice dubiu asupra cronometrajului.

La clasa 2 pana la 1600 cmc, cu 4 piloti inscrisi la start, disputele au au fost foarte spectaculoase primii doi castigatori fiind implicati si in lupta pentru podium la Open.

In finala mica castiga detasat Daniel Dirinea in fata lui Florin Molea, iar in finala mare castiga fostul campion al juniorilor din 2013 Danut Budai, in fata lui Mihai Manuil.

Clasa 3 pana la 2000 cmc are prezenti pe lista de inscriere 8 piloti si dintre acestia doar George Marcu nu reuseste sa incheie competitia (brat suspensie fata rupt).

In finala mica de la aceasta clasa castiga Paul Silaghi, in fata veteranului de 65 ani trecuti, Dan Niristeanu.

Finala mare o castiga Mihai Plesa in fata lui Dan Albut, a carui Ford Escort, intrat in concurs fara nici un fel de testari, nu s-a ridicat la nivelul vechiului sau Opel.

In clasamentul Open castiga fara drept de apel pilotul Pal Arpal (care din considerente “economice” isi permite chiar sa nu mai efectueze mansa 4 de concurs). Pe locul doi se claseaza pilotul Mihai Plesa iar pe trei pilotul Danut Budai.