Programat initial pe 07.12.2016 si decalat pe 17.12.2016 antrenamentul "Amicalul Iernii 2016" la slalom paralel, organizat de ACS Pro Drive Sibiu, a fost asteptat atat de junior cat si de seniori. Temperaturile sub 0 grade si stratul usor de zapada au asigurat stabilitatea pistei dar si un grad mai redus de aderenta care nu a facut deloc usoara alegerea anvelopelor adecvate. Adunarea la pista s-a facut de dimineata, incepand cu ora 9. Al doilea aparut pe marginea pistei a fost, prietenul nostru si al slalomului paralel, Csata Levente. Acesta a oferit de la inceput , cu toata dragostea, tuturor celor prezenti la eveniment, un loc cald la focuri, ceai cald la pahare si cate o portie delicioasa de gulas la final. De la Cluj a sosit pilotul/instructor Danny Ungur impreune cu locotenentii sai Andrei Hicea, Dan Nicoschi, Alex Ionetecu, Horia Balea , Ionel Rus, Dorin Costea, Bogdan Moldovan, cat si tanara printesa Natalia Iocsak. Chiar daca, din motive obiective, nu toti acestia au reusit sa concureze, sprijinul adus de acestia, cat si atmosfera creata la eveniment ne-a amintit de celebra “gasca de prieteni” de la Rally 2. De la Pitesti a venit binecunoscutul pilot si instructor Vali Porcisteanu impreune cu elevul sau Costi Tudose, la care s-a alaturat la Sibiu tanarul Sebi Ciuntu. Nu au putut lipsi nici fosti piloti participanti de la slalom paralel, asa ca printre masini am recunoscut pe Alin Troanca, Luci Barna, Dragos Ghigolea, dar si pe Jean Tatu si pe Utu Badiu. A lipsit motivat Jean Tatu junior, aflat la studii in Elvetia, care a sosit in tara doar sambata noaptea. De aceasta data s-a procedat la un nou mod de departajare/clasificare a celor prezenti in concurs, dupa modelul de la dirt-track, fiecare cu fiecare. Cronometrajul nu a mai fost necesar, de fiecare data contand doar victoria directa. Dupa cum mentionam anterior alegerea anvelopelor a facut departajarea dintre concurenti. Daca Sebi Ciuntu, Nelu Rogoz, Bogdan Gligor si Paul Silaghi au mizat/ales variant avantajoasa, Vali Porcisteanu cu elevul sau Costi Tudose (pe Logan) cat si Natalia Iocsak au beneficiat de o varianta de anvelope total neinspirata. Tot din cauza anvelopelor nici Calin Bucur nu a reusit sa “asterne” pe drum puterea Mitsubishi-ului sau, astfel ca el s-a retras premature. Probleme de ordin tehnic au avut si Nelu Rogoz si Bogdan Gligor, care se regasesc in final doar in a doua parte a clasamentului. Cu toate ca o parte din baietii/locotenentii lui Danny Ungur au asteptat cu nerabdare sosirea lui Suzi (Suzuki), “incaltata” in noii ei botosei de iarna, aceasta a sosit cu mare intarziere si evolutia ei a fost de foarte scurta durata, astfel ca la startul competitiei au putut fi inscrisi doar 11 concurenti. In timpul desfasurarii manselor Vali a mai fost constrans uneori de a mai concura in favoarea participarii pe locul din dreapta la elevii sai. Horia Balea si Alex Ionetecu au trebuit sa-si imparta/gestioneze impreuna aceiasi Dacia Logan, astfel ca nici ei nu au putut sa obtina un punctaj care sa reflecte direct valoarea lor. Faptul ca au beneficiat de anvelope corespunzatoare, nu au avut probleme tehnice, au mers constant si nu au trebuit sa imparta masina cu altcineva a adus, neasteptat, pe Paul Silaghi si Sebi Ciuntu in fruntea clasamentului general, cu cate 18 puncte fiecare. Din pacate confruntarea lor directa nu a putut avea loc din motive obiective, astfel ca departajarea lor se poate face, eventual, la o alta confruntare.
CLASAMENT:
- Locul I si II …………… Sebi Ciuntu si Paul Silaghi ………………………………………..18 puncte
- Locul III si IV …………Vali Porcisteanu si Costi Tudose ……………………………….15 puncte
- Locul V ………………….Natalia Iocsak …………………………………………………………14 puncte
- Locul VI ………………..Bogdan Gligor …………………………………………………………..9 puncte
- Locul VII ……………….Nelu Rogoz ……………………………………………………………….8 punct
- Locul VIII ………………Horia Balea …………………………………………………………………7 puncte
- Locul IX ………………..Calin Bucur ………………………………………………………………….6 puncte
- Locul X ………………..Alex Ionetecu ………………………………………………………..……5 puncte
- Locul XI ………………..Ionel Rus …………………………………………………………………….0 puncte
Dupa incheierea competitiei multiplul campion national de juniori dintre anii 2008 si 2012 de la Slalom Paralel, Octavian Tirnovean, a sustinut o spectaculoasa demonstratie cu BMW-ul sau cu tractiune spate.