CRONICA ULTIMEI ETAPE DE SLALOM PARALEL
DESFASURATA IN 11.10.2008.
Planificata initial a se desfasura pe data de 14.06.2008, etapa a fost amanata din cauza suprapunerii cu etapa judeteana de VTM Paltinis 2008.Gasirea unei noi date de desfasurare nu a fost usoara ptr. ca, in cursul anului,s-au schimbat datele de desfasurare a unor etape din CN de raliuri, rallycross si rallysprint.A ramas in sarcina clubului sportive Pro Drive Sibiu sa organizeze si aceasta ultima etapa din calendarul 2008.Au fost alaturi de noi, si de data aceasta, Cristi Florea si Tavi Popa.
S-au inscris pana la urma la start 23 de concurenti in 5 clase diferite.La clasa peste 2000 cmc am putut urmari la start 4 automobile Mitsubishi si 2 automobile Audi Quattro.
Tinand cont si de ploaia din ultimele zile terenul de concurs a fost intr-o stare foarte buna gratie aceluiasi Tavi Popa care s-a ocupat de el si in dimineata cursei.
Concursul a debutat cu mansele juniorilor la care s-au inscris 5 concurenti.
Din prima manse remarcam deja prezenta pe locul 4 in clasamentul general absolut a juniorului Octavian Tirnovean, care cu un motor de doar 1400cmc, se claseaza dupa 2 automobile de concurs Mitsubishi si un Citroen Saxo.
Lupta la clasa juniorilor se da intre Octavian Tirnovean si Florin Tincescu.Acesta din urma nu reuseste sa-si adjudece,in lupa directa,decat o manse de calificare din totalul de 5 desfasurate.
In semifinale se clasifica Octavian Tirnovean, Florin Tincescu , mezinul de doar 14 ani Radu David si Radu Badina (care, chiar daca abandoneaza in mansa a treia de concurs, ocupa acest loc in baza timpilor obtinuti in primele doua manse. Aducem aceasta necesara clarificare celor care pretindeau sa fie inlocuit in semifinale de catre concurentul de pe locul 5. Prima ierarhie din concurs se stabileste pe baza timpilor din manse si doar primi 4 concurenti, mai sunt o data “rearanjati”pe baza sistemului de semifinale si finala piramidal eliminatoriu. Nimeni nu are dreptul sa-i ia acest loc 4 chiar daca nu mai participa in semifinale !!)
Finala este castigata fara drept de apel de de Octavian Tirnovean care face un timp cu 2 secunde mai bun decat juniorul Florin Tincescu.
Locurile ocupate in final sunt:
-locul I Octavian Tirnovean
-locul II Florin Tincescu
-locul III Radu David
Clasa de 1400 cmc nu s-a constituit nici de aceasta data.
Clasa pana la 1600 cmc, cu doar 4 concurenti la start, il are ca castigator pe Rares Tomita, pe Citroen Saxo, care reuseste sa ocupe si locul trei in clasamentul Open. In finala acesta il invinge pe Dan Grunca.
Locurile ocupate in final sunt:
-locul I Rares Tomita
-locul II Dan Grunca
-locul III Bancioiu Nicolae
Cu, de data aceasta, doar 5 concurenti la start, clasa pana la 2000 cmc are un castigator neasteptat in persoana pilotului Horatiu Baghiu.Acesta profita, in semifinala, de abandonul pilotului Dan Niristeanu (defectiune la cutia de viteza) si in finala de abandonul pilotului Mihai Plesa (tot defectiune la cutia de viteza).
Locurile ocupate in final sunt:
-locul I Horatiu Baghiu
-locul II Mihai Plesa
-locul III Ovidiu Tatu
Clasa peste 2000 cmc are 6 concurenti la start (din care 4 autoturisme Mitsubishi de concurs). Lupta se da in finala intre Tavi Popa si Victor Dumitriu.Tavi are o ezitare pe prima portiune, Victor preia conducerea pana la ultimul viraj, pe care il abordeaza cu viteza prea mare, se infige intr-un mal de pamant, si este nevoit sa opreasca ptr. un moment Astfel finala este castigate de Tavi Popa cu un timp mai slab cu peste 2 secunde fata de timpul sau din semifinala.
Castigator al clasei de nelicientiati este Ciprian Porumb pe Audi Quattro.
Clasamentul Open este urmatorul
35 |
Popa Octavian |
|
Mitshubishi Lancer evo VIII |
|
|
01:46,400 |
|
|
313 |
Victor Dimitriu |
|
Mitshubishi Lancer evo IX |
|
|
01:47,178 |
|
|
435 |
Tomița Rareș |
|
Citroen Saxo VTS 1.6l |
|
|
01:49,597 |
|
|
23 |
Tîrnovean Octavian |
|
Opel Corsa B 1.4l |
|
|
01:54,270 |
|
|
10 |
Pleșa Mihai Daniel |
|
Opel Kadett 2.0 l |
|
|
01:55,190 |
|
|
401 |
Tincescu Florin |
|
Dacia Nova 1.4l |
|
|
01:56,293 |
|
|
13 |
Nirișteanu Dan |
|
VW Scirroco 1.8l |
|
|
01:56,576 |
|
|
30 |
Porumb Ciprian |
|
Audi 90 2.1l |
|
|
01:58,085 |
|
|
11 |
Baghiu Horațiu |
|
Opel Kadett 1.8 l |
|
|
01:58,200 |
|
|
69 |
Gruncă Dan |
|
VW Golf 2 1.6l |
|
|
01:59,069 |
|
|
318 |
Anton Grigore |
|
Mitshubishi Lancer evo VI |
|
|
02:00,243 |
|
|
409 |
Tatu Ovidiu |
|
Renault Clio RS 2.0l |
|
|
02:00,326 |
|
|
14 |
David Radu |
|
VW Golf 2 1.3l |
|
|
02:01,884 |
|
|
89 |
Bucur Călin |
|
Renault Clio 2.0l |
|
|
02:02,916 |
|
|
40 |
Bădina Radu |
|
Nissan Micra 1.4l |
|
|
02:03,940 |
|
|
41 |
Baciu Răzvan |
|
Renault Clio 1.2l |
|
|
02:08,637 |
|
|
109 |
Tatu Nicolae |
|
VW Golf 2 2.0l |
|
|
02:08,703 |
|
|
428 |
Chișș Daniel Lucian |
|
Renault 5 1.4l |
|
|
02:09,306 |
|
|
309 |
Beloiu Bogdan |
|
Dacia 1310 1.4l |
|
|
02:13,224 |
|
|
310 |
Băncioiu Nicolae |
|
VW Golf 2 1.4l |
|
|
02:14,446 |
|
|
33 |
Argeşeanu Dragoş Ovidiu |
|
Mishubishi Lancer evo IX |
|
|
02:16,719 |
|
|
La finalul campionatului putem constata ca:
-timpul record al piste, in cadrul Campionatului de Slalom Paralel, a fost coborat la 01:46,4 si apartine lui Tavi Popa
-acest campionat si-a dus la indeplinire una din principalele scopuri: acela de a promova o serie de juniori talentati. Daca ne uitam pe clasamentul Open vedem ca avem un Campion National de juniori in persoana lui Octavian Tirnovean care, cu un motor de 1400 cmc, s-a clasat inaintea motoarelor de 2000 cmc ale seniorilor.