Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2023

Data Locatie Organizator
29.04 Sura Mare Badiu Racing
13.05 Sibiu  
01.07 Sibiu  
19.08 Sura Mare  
16.09 Sura Mare  
07.10 Sura Mare  

We have 12 guests and no members online

Cronici 2016

Programat initial pe 07.12.2016 si decalat pe 17.12.2016 antrenamentul "Amicalul Iernii 2016" la slalom paralel, organizat de ACS Pro Drive Sibiu, a fost asteptat atat de junior cat si de seniori. Temperaturile sub 0 grade si stratul usor de zapada au asigurat stabilitatea pistei dar si un grad mai redus de aderenta care nu a facut deloc usoara alegerea anvelopelor adecvate. Adunarea la pista s-a facut de dimineata, incepand cu ora 9. Al doilea aparut pe marginea pistei a fost, prietenul nostru si al slalomului paralel, Csata  Levente. Acesta a oferit de la inceput , cu toata dragostea, tuturor celor prezenti la eveniment, un loc cald la focuri, ceai cald la pahare si cate o portie delicioasa de gulas la final. De la Cluj a sosit pilotul/instructor Danny Ungur impreune cu locotenentii sai Andrei Hicea, Dan Nicoschi, Alex Ionetecu, Horia Balea , Ionel Rus, Dorin Costea, Bogdan Moldovan, cat si tanara printesa Natalia Iocsak. Chiar daca, din motive obiective, nu toti acestia au reusit sa concureze, sprijinul adus de acestia, cat si atmosfera creata la eveniment ne-a amintit de celebra “gasca de prieteni” de la Rally 2. De la Pitesti a venit binecunoscutul  pilot si instructor Vali Porcisteanu impreune cu elevul sau Costi Tudose, la care s-a alaturat la Sibiu tanarul Sebi Ciuntu. Nu au putut lipsi nici fosti piloti participanti de la slalom paralel, asa ca printre masini am recunoscut pe Alin Troanca, Luci Barna, Dragos Ghigolea, dar si pe Jean Tatu si pe Utu Badiu. A lipsit motivat Jean Tatu junior, aflat la studii in Elvetia, care a sosit in tara doar sambata noaptea. De aceasta data s-a procedat la un nou mod de departajare/clasificare a celor prezenti in concurs, dupa modelul de la dirt-track, fiecare cu fiecare. Cronometrajul nu a mai fost necesar, de fiecare data contand doar victoria directa. Dupa cum mentionam anterior alegerea anvelopelor a facut departajarea dintre concurenti. Daca Sebi Ciuntu, Nelu Rogoz, Bogdan Gligor si Paul Silaghi au mizat/ales variant avantajoasa, Vali Porcisteanu cu elevul sau Costi Tudose (pe Logan) cat si Natalia Iocsak au beneficiat de o varianta de anvelope total neinspirata. Tot din cauza anvelopelor nici Calin Bucur nu a reusit sa “asterne” pe drum puterea Mitsubishi-ului sau, astfel ca el s-a retras premature. Probleme de ordin tehnic au avut si Nelu Rogoz si Bogdan Gligor, care se regasesc in final doar in a doua parte a clasamentului. Cu toate ca o parte din baietii/locotenentii lui Danny Ungur au asteptat cu nerabdare sosirea lui Suzi (Suzuki), “incaltata” in noii ei botosei de iarna, aceasta a sosit cu mare intarziere si evolutia ei a fost de foarte scurta durata, astfel ca la startul competitiei au putut fi inscrisi doar 11 concurenti. In timpul desfasurarii manselor Vali a mai fost constrans uneori  de a mai concura in favoarea participarii pe locul din dreapta la elevii sai. Horia Balea si Alex Ionetecu au trebuit sa-si imparta/gestioneze impreuna aceiasi Dacia Logan, astfel ca nici ei nu au putut sa obtina un punctaj care sa reflecte direct valoarea lor. Faptul ca au beneficiat de anvelope corespunzatoare, nu au avut probleme tehnice, au mers constant si nu au trebuit sa imparta masina cu altcineva a adus, neasteptat,  pe Paul Silaghi si Sebi Ciuntu in fruntea clasamentului general, cu cate 18 puncte fiecare. Din pacate confruntarea lor directa nu a putut avea loc din motive obiective,  astfel ca departajarea lor se poate face, eventual, la o alta confruntare.

CLASAMENT:

- Locul I si II …………… Sebi Ciuntu si Paul Silaghi ………………………………………..18 puncte

- Locul III si IV …………Vali Porcisteanu si Costi Tudose ……………………………….15 puncte

- Locul V ………………….Natalia Iocsak …………………………………………………………14 puncte

- Locul VI ………………..Bogdan Gligor …………………………………………………………..9 puncte

- Locul VII ……………….Nelu Rogoz ……………………………………………………………….8 punct

- Locul VIII ………………Horia Balea …………………………………………………………………7 puncte

- Locul IX ………………..Calin Bucur ………………………………………………………………….6 puncte

- Locul X ………………..Alex Ionetecu ………………………………………………………..……5 puncte

- Locul XI ………………..Ionel Rus …………………………………………………………………….0 puncte

Dupa incheierea competitiei multiplul campion national de juniori dintre anii 2008 si 2012 de la Slalom Paralel, Octavian Tirnovean, a sustinut o spectaculoasa demonstratie cu BMW-ul sau cu tractiune spate.

Mari surprize cu rasturnari de clasamente in lupta juniorilor si spectacol total asigurat de Vali Porcisteanu si Calin Bucur de la clasa Speciala, pe automobile Mitsubishi.

Cea de-a treia etapa a Campionatului National de Slalom Paralel s-a desfasurat la Sibiu, sambata 05.11.2016 sub organizarea Club Pro Drive Sibiu, ca singurul club ramas sa se implice in evolutia acestei ramuri sportive, pe singura pista de acest gen din tara. In sprijinul pregatirii acestei etape a venit si Primaria Municipiului Sibiu, careia ii aducem cu aceasta ocazie multumirile noastre pentru personalul asigurat in vederea toaletarii suprafetelor laterale ale pistei de concurs. Efortul depus prin pregatirea pistei, curatenia terenului, cat si mediatizarea evenimentului au fost rasplatite prin participarea prezenta, nu numai numerica dar si calitativa. In parcul de service am recunoscut ca spectatori si pilotii CNR Raul Badiu, Rares Tomita, Sebastian Barbu, si pe fostii piloti de la slalom Lucian Barna si Lucian Tirziu.

Din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv  a fost prezent Vicepresedintele acesteia, domnul Catalin Nicolaescu. Vremea deosebit de placuta, cu soare pe aproape tot parcursul zilei a contribuit si ea la reusita evenimentului. Atmosfera placuta, de prietenie a fost completata de Levi si cei doi prieteni ai sai care au tinut sa faca tuturor un cadou la finalul etapei.  Acestia au pregatit gulasi la ceaun, deosebit de apreciat la final de cursa, spre seara, cand frigul si-a facut usor prezenta.

Pe lista de inscriere au figurat 18 piloti, din care la clasa junior au fost inregistrati 6 tineri piloti.

La aceasta clasa David Tarta, ocupant al locului secund in clasamentul anual al juniorilor, pare a avea de la inceput problem cu motorul masinii sale, in conditiile in care adversarul sau de pe locul I, Leontin Iocsak, se lupta pentru un loc pe podium in clasamentul general Open, alaturi de Danut Budai si Mihai Plesa. La finele rundei I, cand se face clasamentul Open, Leontin conducea in clasamentul juniorilor si a ocupat ultima treapta a podiumului la Open, dupa cei doi piloti mai sus mentionati. Runda II, cu desfasurarea ei in sistem eliminatoriu, pentru primii 4 piloti clasati din fiecare clasa, avea urmatoarea aranjare la juniori: Leontin Iocsak, Constantin Tudose, David Tarta si Natalia Iocsak. In prima semifinale Leontin Iocsak (16 ani) castiga in fata surorii lui de doar 13 ani Natalia Iocsak. In a doua semifinala Constantin Tudose rastoarna masina pe traseu (caroserie usor sifonata, cu parbriz fisurat si geam spate spart, dar pilotul fara probleme), David Tarta castigand “prin abandonul adversarului”. In finala urmeaza urmatoarea surpriza: Leontin Iocsak abandoneaza, astfel ca David Tarta castiga atat etapa la junior cat si locul I in Clasamentul anual al juniorilor, Leontin Iocsak trebuind sa se multumeasca la aceasta etapa cu locul II la la clasa junior si III in clasamentul Open. Clasamentul final al etapei este:

- Locul   I ……….. David Tarta

- Locul  II ……... Leontin Iocak

- Locul III ……..Natalia Iocsak

La clasa 2 (motoare cu cc pana la 1600 cmc), alaturi de favoritul concursului, Danut Budai, remarcam si prezenta inedita a doi piloti din familia Tatu (nepot si bunic). Jean Tatu junior se confruna cu cu o problema in momentul in care la startul primei manse de concurs I se rupe planetara stanga la Dacia sa Logan.

Clasamentul final rezultat este:

- Locul   I ……….. Danut Budai

- Locul  II ……… Jean Tatu junior

- Locul III ……….Nicolae Tatu

Clasa 3 cu motoare pana la 2000 cmc l-a avut ca si favorit pe Mihai Plesa, care se lupta si pentru un loc pe podium la Open, doar un eventual abandon mai putand sa-i smulga titlul general anual absolut, in conditiile in care Danut Budai avea o prezenta cu o etapa mai putin decat Mihai Plesa.

Clasamentul a avut urmatoarea alcatuire:

- Locul   I ......................... Mihai Plesa

- Locul  II ......................... Paul Silaghi

- Locul III ........................ Bogdan Gligor.

Clasamentul Open a avut urmatoarea configuratie:

- Locul   I …….…Danut Budai

- Locul  II ……..Mihai Plesa

- Locul III ……..Leontin Iocsak

Conceputa special pentru doua prezente cu automobile de marca, clasa Speciala (care s-a dorit a nu incurca clasamentele anuale) a avut ca principali actori pe pilotii Vali Porcisteanu si Calin Bucur pe automobile Mitsubishi. Evolutia celor doi a constituit deliciul spectatorilor prezenti in numar mai mare decat de obicei. Rezultatele etapei vor fi in curand si ele prezentate.

Locurile I si II de la Open disputate intre pilotul campion absolut, seniorul Mihai Plesa si pilotul junior de 16 ani Leontin Iocsak (la a doua prezenta in acest campionat).

Puternic disputat a fost si locul III la Open intre pilotul senior Paul Silaghi si pilotii juniori Constantin Tudose si David Tarta.

Asteptata cu nerabare indeosebi de pilotii juniori, prima etapa a Campionatului National de Slalom Paralel a debutat sambata 30.07.2016 sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu.

Campionul national absolut de raliuri pe 2011, binecunoscutul pilot Vali Porcisteanu, a adus la start doi piloti juniori si unul senior. Din totalul de trei piloti inscrisi, doi au ocupat si locuri pe podium. In dimineata cursei in parcul de service au fost prezenti pe post de spectatori si alte personaje binecunoscute din lumea curselor auto. Copilotul sibian Bogdan Iancu a fost chestionat cu interes de cei prezenti despre programul din calendarul international de raliuri pe care acesta urmeaza sa-l sustina impreuna cu pilotul sau Alex Filip. Danut Budai (a carui masina din pacate nu a putut fi finalzata in tip util) a fost prezent indeosebi cu sfaturi pentru tanara generatie de piloti, el fiind un exemplu demn de urmat atat ca pilot cat si ca viitor inginer auto.  Lucian Barna a fost prezent alaturi de baiatul sau care va deveni un adevarat fan avizat in automobilismul sportive. Traditia si pasiunea pentru automobilismul sportiv nu a putut fi mai bine dovedit decat de prezenta a trei generatii de piloti din cadrul aceleiasi famili. Binecunoscutul pilot (al anilor 1965-1980) si antrenor de karting Nicolae Tatu a concurat in cadrul clasei 1600 seniori. Pilotul CNRD Jean Tatu (fiul lui Nicolae Tatu) a pus umarul la organizarea etapei si si-a sustint in concurs familia pentru ca si Jean Nicolae Tatu alias Jean Tatu junior (fiul lui Jean si nepotul lui Nicolae Tatu) a participat la clasa 1600 cmc seniori. Fiind si un debut de an competitional la slalom paralel, reviziile tehnice au durat ceva mai mult, dar s-au bucurat si de prezenta tehnicianului FRAS Traian Pavel care a oferit pentru fiecare cate un sfat bun. La inscriere clasa cea mai numeroasa a fost cea a juniorilor cu 6 piloti, in totalitate fiind inregistrati 14 piloti din care 1 nelicentiat. Mansele au aratat de la inceput ca juniorii nu sunt dispusi deloc sa cedeze in fata seniorilor la Open. Juniorul de 16 ani Leontin Iocsak l-a supus de la inceput unei presiuni puternice pe campionul absolut al anului tecut Mihai Plesa care a trebuit sa apeleze la intreaga sa experienta pentru a se putea desprinde la finalul celor patru manse de concurs cu 4 secunde (11:45,974 la 11:49,952). Si pilotul senior Paul Silaghi a fost presat puternic de juniorii  Constantin Tudose (debutant, “elev” al lui Vali Porcisteanu) si David Tarta de doar 13 ani, la final Paul desprinzandu-se de Tudose cu doar 3 secunde (12:12,569 la 12:15,751) si cu 4 secunde de David Tarta (12:16,842). Si lupta in cadrul clasei junior a fost deosebit de palpitanta, dupa prima runda primele trei locuri fiind ocupate in ordine de pilotii Leontin Iocsak, David Tarta si Constantin Tudose (prima prezenta la o etapa de CNSP). In semifinala David il infrange cu sub o secunda pe Costi si reuseste si victoria in finala mare in care Leontin Iocsak ramane suspendat pe un mal de pamant. Clasa 2 seniori a fost dominata de Jean Tatu junior care a avut totusi ceva probleme cu masina sa Dacia Logan de Cupa. Acesta este urmat pe podium de catre de un alt debutant la slalom, pilotul Cristi Sugar si de catre veteranul Nicolae Tatu. In runda intai de concurs a fost o adevarata placere sa urmaresti disputa perechii Nicolae Tatu (77 ani) si Natalia Iocsak (fata pilot de doar 13 ani). La clasa 3 castiga detasat seniorul Mihai Plesa 11:45,973 iar Paul Silaghi in fata lui Catalin Preda 12:12,569 la 12:35,589. Tot la aceasta clasa pilotul Bogdan Gligor are un parcurs reusit pana in momentul in care, in mansa 3 de concurs, la masina i se rupe planetara. Ca nelicentiat a fost inregistrat pilotul Cristian Ioan Cojocariu, care a avut un parcurs bun, dovedind un real talent.

Asteptata si de aceasta data cu interes mai ales de pilotii tinerei generatii, aceasta etapa a reunit la start, numai din randul juniorilor, un numar de 5 piloti, cu varste cuprinse intre 10 si 16 ani. A fost o placere sa urmaresti evolutia acestor copii care struneau cu siguranta si dezinvoltura autoturismele lor de competitive dotate cu motoare intre 75 si 100 CP. Cea de-a doua etapa de CNSP din cadrul Federatiei Romane de Automobilism a fost organizata pentru a doua oara anul acesta tot de Clubul Sportiv Pro Drive Sibiu, si a reunit la start pilotii din cadrul a trei clase. In sprijinul etapei a mai venit si familia Tatu cu pilotii ei din trei generatii. Nepotul Jean Tatu junior si bunicul Nicolae Tatu ca si concurenti la clasa 2, iar binecunoscutul pilot CNRD Jean Tatu (fiul lui Nicolae si tatal lui Jean junior) implicat in sustinerea desfasurarii etapei. Alaturi de pilotii direct participant la etapa am mai remarcat in parcul de service si pe alti fosti piloti participanti la acest campionat: fostul campion national absolut Vali Porcisteanu alaturi de elevii sai Constantin Tudose si Bogdan Duma, Octavian Tirnovean, fost multiplu campion la slalom,  Nelu Rogoz, venit special pentru a sprijini pe tanarul pilot senior nelicentiat Cristi Cojocariu, Alin Troanca si Luci Barna, sau Andrei Hicea venit special pentru a-l sprijini pe prietenul sau Daniel Sorin Moldovan. De aceasta data a reusit sa se prezinte la startul etapei si pilotul CNR Danut Budai, unul dintre pilotii foarte talentati ridicati din acest campionat, si care “a facut legea” la aceasta etapa. Prima runda de concurs, in care confruntarea dintre piloti se face indiferent de clase si varste, a scos in evidenta implicarea tinerilor piloti junior in lupta la varf, dintre care Leontin Iocsak (16 ani), reconfirma valoarea deosebita prestata si la etapa precedenta, reusind sa ocupe la final locul trei la Open, dupa mult mai experimentatii Danut Budai si Mihai Plesa . Si juniorii David Tarta (13 ani) si Constantin Tudose au avut prestatii deosebite in cadrul acestei runde. La aceasta clasa si-a facut debutul si pilotul de doar 10 ani Bogdan Duma (participant si la etapele de Rallycross din Ungaria, Slovacia si Austria), elev al lui Vali Porcisteanu, a carui prestatie ii intrevede un viitor deosebit. Daca dupa prima runda la clasa junior ordinea era Iocsak, Tarta, Tudose si Natalia Iocsak (13 ani), in runda doi de concurs David Tarta pierde in semifinala in fata lui Constantin Tudose astlel ca podiumul are urmatoarea prezentare:

- Locul   I ……. Leontin Iocsak ………………………… 3:50,493

- Locul  II ……Constantin Tudose ………………… 4:00,593

- Locul III …..David Tarta ……………………………… 4:05,012

Clasa 2 a seniorilor, cu cilindreea motoarelor pana la 1600 cmc, a fost disputata intre castigatorul Clasamentului Open Danut Budai, Jean Tatu junior si Nicolae Tatu, care au ocupat in aceasta ordine si podiumul la clasa.

- Locul   I ………Danut Budai

- Locul  II ……. Jean Tatu junior

- Locul III …….Nicolae Tatu

La clasa 3 seniori (motoare pana la 2000 cmc) doar Mihai Plesa a reusit sa ocupe si un loc pe podium la Open, Paul Silaghi pierzind lupta in fata lui Leontin Iocsak (cu 11:46,892 la 11:57,758), si clasamentul avand urmatoarea alcatuire:

- Locul   I …………..Mihai Plesa ………………………….. 3:55,022

- Locul  II …………. Paul Silaghi ………………………….. 3:57,872

- Locul III ………….Catalin Preda ……………………….. 4:13,902

Si Clasamentul Open a fost castigat fara problem de catre  Danut Budai, acesta avand urmatoarea forma:

- Locul   I ……….. Danut Budai …………………………… 11:28,908

- Locul  II ………. Mihai Plesa ……………………..……... 11:34,624

- Locul III ……… Iocsak Leontin …………………………..11:46,892

La clasa nelicentiati a fost prezent si premiat Cristi Cojocariu. Premierea a fost efectuata ca si data trecuta tot de Vali Porcisteanu.

Copyright © 2014-2022 www.slalomparalel.rallymax.ro

Toate drepturile rezervate.