Stiri 2010
O sarbatoare la care au fost alaturi familia, prietenii si fanii
Intrat sub sigla FRAS doar din anul 2009 Campionatul de Slalom Paralel isi aduce a doua oara castigatorii diferitelor clase la festivitatea de premiere anuala intitulata sugestiv Gala Campionilor 2010.
Prilej de bucurie pentru piloti si cei apropiati lor (familie , prieteni, fani), aceasta a debutat cu autoshow-ul din centrul orasului, care de aceasta data a fost mai putin numeros ca piloti participanti decat anul trecut dar cu nimic mai spectaculos.
In orice caz Vali Porcisteanu, Bogdan Marisca, Adrian Raspopa, Manu Mihalache, Titi Aur, Marco Tempestini, Viorel Ivan, Norris Mageanu au topit zapada de pe traseu.
Festivitaea de premiere propriu zisa a avut loc in somptuasa sala a Cazinoului din Sinaia si a debutata cu premierea vehiculelor istorice care a avut printre sarbatoriti si pe fostul prim ministru Calin Popescu Tariceanu.
La clasa juniori cei trei ocupanti ai podiumului sunt:
- sibianul Octavian Tirnovean, membru al clubului Pro Drive Sibiu, insotit ca intotdeauna de mama, tatal dar si de mecanicul lui personal Claudiu Trufin, cat si de catva prieteni.
- clujeanul prin adoptiune Simone Tempestini (care din motive bine intemeiate de examene scolare nu a putut veni din Italia) a carui cupa a fost ridicata de catre colegul sau de club, Florinel Tincescu, ocupant al locului 5 de la aceasta clasa.
- hunedoreanu Daniel Budai de doar 14 ani, insotit de mama si tatal.
Daca de la Sibiu a venit cea mai mare parte a garniturii de castigatori din CNSP pe 2010, clasa de 1600 cmc a fost chiar monopolizata de catre acestia:
- Raul Badiu, component al CS Performance Sibiu, insotit de tatal acestuia (binecunoscut sub nume de Utu),
- Dan Grunca, component al CS Pro Drive Sibiu, insotit de sotie,
- Ioan Rogoz component al CS Pro Drive Sibiu impreuna cu fiul.
La clasa pana la 2000 cmc podiumul de premiere a fost ocupat de catre:
- Lorand Josza insotit de catva prieteni, din Targu Mures
- Mihai Plesa insotit de intreaga familie, pitestean, membru AS Sprint Club Mioveni,
- Dan Niristeanu, component al CS Pro Drive Sibiu, sibian, care a avut alaturi sotia si fiul.
Clasa peste 2000 cmc a prilejuit campionilor Claudiu David, Valentin Porcisteanu si Marco Tempestini sa isi ia alaturi pe podium pe juniorii castigatori ai clasei.
Asa ca acestia au avut alaturi pe Octavian Tirnovean, reprezentantul lui Simone Tempestini, Florinel Tincescu, si Daniel Budai. Speram ca gestul sa le insufle juniorilor mai multa tarie si angajament si sa obtina rezultate si mai bune peste nu mult timp !!
Clasamentul Open a avut urmatorul podium:
- Lorand Josza
- Simone Tempestini reprezentat tot de Florinel si
- Vali Porcisteanu.
Un premiu special a fost acordat domnisoarei de doar 14 ani, Ioana Luca, ca prima prezenta feminina junior (chiar daca ca si prezenta feminina senioare o inregistram pe binecunoscuta competitoare/pilot Alina Bunica !!)
Un alt sibian premiat la gala a fost si tanarul Ciprian Vanga, unul din castigatorii concursului de pronosticuri decernat de binecunoscuta revista rallymagazin.ro.
{becssg}gala2010{/becssg}
Interviu cu pilotul Lorand Josza Campionul Clasamentului Open si a clasei pana la 2000 cmc din Campionatul National de Slalom Paralel 2010
R: Lori, esti o prezenta discreta, in afara pistei, la concursurile la care participi...
L.J: Da, multumesc, o iau ca pe un compliment pentru ca nu cred ca discretia e un lucru rau, la curse sau in viata de zi cu zi rezultatele ar trebui sa exprime valoarea unui om si nu altceva, pe de alta parte eu in general vreau sa am incredere in oameni, stau la locul meu si imi astept randul.
R: si in 2009 ai condus la un moment dat in Campionatul de Rallysprint dupa care nu ai mai continuat ???
L.J: Da si imi pare rau insa am putut observa cu totii o lipsa de seriozitate a federatiei fata de Campionatul de Rallysprint, asa ca m-am multumit cu etapa de la Sfantu Gheorghe ai carei 64 de km au fost o experienta chiar speciala. De altfel eu am sustinut si in continuare sustin introducerea etapelor de Rallysprint in cadrul etapelor de CNR cu km mai putini si sigur o taxa pe masura. E o practica veche in Ungaria de exemplu, unde numarul masinilor de Rally 2 (echivalenta Rallysprintului) depaseste de cele mai multe ori numarul celor de la clasa asa zisa mare.
R: Dar, pentru ca asa cum ziceam, esti o prezenta mai discreta povesteste-ne despre performantele tale in domeniu. Stiu ca ai inceput cu Rallycross-ul, o forma mai putin mediatizata in acei ani.
L.J: Pentru ca din pacate nu mi-am putut si cu parere de rau trebuie sa accept ca nici nu-mi voi putea permite deocamdata un material de concurs scump, pe langa simulatorul Richard Burns, am inceput sigur cu Rallycrossul, apoi putina Coasta care mi-a placut si am si avut rezultate zic eu foarte bune, dar lipsa fodurilor, “chemarea” macadamului si desigur infiintarea Campionatului de Slalom Paralel m-au determinat sa ma intorc cu incredere la Sibiu (si de cate ori). Intorcandu-ma putin la Rallycross pot sa spun ca pe langa faptul ca m-am distrat de minune, mi-a oferit si ocazia sa pun in practica pentru prima data cunostintele mele mai mult teoretice despre pilotajul sportiv, asa ca raman fan, am si fost ca spectator la doua etape europene la Nyirad si pot recomanda fara nici o retinre oricui asa ceva, garantez satisfactia deplina.
R: Cum te-ai simtit cand ai castigat la etapa a 4-a concursul de pilotaj din partea la Napoca Rally Academy, ca apoi in etapa a 5-a sa-i depasesti (cu un Golf II de 2,0 l) in Clasamentul Open pe Vlad Cosma si Danny Ungur (pe Citroen C2 R2 Max)???
L.J: Mi-am propus, trebuie sa recunosc, sa castig cursul de pilotaj sportiv de indata ce am aflat de oportunitate, a fost o sansa ce nu prea merita ratata desigur si multumesc pe aceasta cale celor de la Napoca Rally Academy, sunt sigur ca voi avea ce invata de la ei si abia astept. Cat despre faptul ca am reusit ce-am reusit la etapa a 5-a, sincer nu ma pot lasa chiar asa usor dus de val, am reusit un timp bun dar Danny si Vlad nu dadeau maximul si se poate vedea ce timpi au reusit mai apoi la Rallyshow, deci cazul chiar nu merita comentat, eu in schimb m-am simtit onorat sa pot lua startul cu Golful alaturi de ei si de C2 R2 Max la fel ca si atunci cand l-am avut pereche pe Vali pe Evo 9. Imi amintesc totusi cum Evo-ului ii cam placea sa-mi lase cate un nor de praf foarte bine plasat chiar inainte de curbe..., dar Golful nu s-a suparat deloc, doar santem in familie...
R: Material de cine esti sustinut ???
L.J: Am parte de foarte putin sprijin material si recunosc ca daca vrei o cariera in acest sport ai nevoie de mult mai mult decat talent in pilotaj, ai nevoie poate si mai mult de talent in a atrage sustinere, altfel zilele iti sunt numarate. Despre mine vorbind, pana acum s-a dovedit sa nu fiu persoana in stare si din pacate nu sunt singurul, sa aiba succes in a atrage sponsorizari consistente, sigur cauzele sunt multiple, pe unele le stim cu totii.
R: Pentru la anul care sunt planurile tale ???
L.J. Dupa cum stim planurile nu reusesc intotdeauna dar eu m-as multumi sa pot continua la Slalom Paralel, as mai schimba atmosfera poate ca forlighter in raliul de casa daca voi mai avea ocazia, nu am de gand sa schimb masina, deocamdata ne intelegem aproape perfect, m-as bucura sa mai apara piste noi, macar una pentru ca asta ar insemna deja progres si nu in ultimul rand mi-as dori ca la start sa ne adunam cel putin cati am fost in 2010. Salutari tuturor si sa ne vedem sanatosi la anul !
Daca iubiti caii putere si sunteti dornici de o doza maxima de adrenalina, nu ratati spectacolul pe care vi-l propune, in 23 octombrie, VALLINO CHALLENGE, etapa a 6-a a Campionatului National de Slalom Paralel. Dincolo de posibilitatea de a urmari pasionantele dispute pentru titlurile nationale, ori demonstratiile de maiestrie ale pilotilor din CNRD 2010, puteti sa simtiti pe propria piele senzatiile pe care vi le ofera o masina de curse. Este suficient sa participati la eveniment, sa completati un talon de participare si aveti sansa de a va numara printre castigatorii tombolei care va deschide drumul spre scaunul din dreapta al lui Vali Porcisteanu, vicecampion de raliuri si cel mai bine clasat pilot roman in Campionatul National de Raliuri 2010!
Aducem pe aceasta cale la cunostinta participantilor la ultima etapa de CNSP 2010 ca odata cu prezentarea cererii de inscriere se cere si prezentarea licentei in baza careia se solicita inscrierea
Avand in vedere Calendarul Competitional 2010 initial al Campionatului National de Slalom Paralel, alcatuit din 6 etape distincte, si tinand cont de faptul ca etapa a II-a de la Botosani din 22.05.2010 nu a mai putut fi desfasurata, Comisia Nationala de Slalom paralel, cu avizul Biroului federal, a hotarat inlocuirea acesteia cu o etapa care urmeaza a se desfasura pe data de 23 octombrie 2010. Intrecerea se va disputa pe pista de la Sibiu sub organizarea A.C.S. Vallino Rally Team.