Cronici 2010
Etapa de final de CNSPR pe 2010 a fost una de succes nu numai prin prisma numarului de participanti dar si a calitatii spectacolului asigurat.
Daca pentru o serie de piloti nici nu mai era necesara prezenta la aceasta etapa, ei avand titlul asigurat, pentru alti doi piloti, care nu au putut lua startul din motive obiective, pretul a fost pierderea locului III de la clasele lor. Este vorba de Florin Tincescu (bolnav) care pierde astfel locul III la juniori in favoarea lui Daniel Budai si Serban Tomita (masina accidentata la ultima etapa de CNR si “scosul din carti de la penultima etapa de CNSP”) care pierde astfel locul III la clasa pana la 1600 cmc in favoarea lui Nelu Rogoz.
Cu 33 de piloti licentiati si 5 nelicentiati inscrisi se inregistreaza recordul pe 2010.
Clasa juniori are la start 6 piloti inscrisi, clasa pana la 1600 cmc 8 piloti din care 4 din CNR, clasa pana la 2000 cmc, cea mai numeroasa, cu 15 piloti din care 2 din CNR, si clasa peste 2000 cmc cu 4 piloti toti din CNR.
Chiar daca ploaia din ultima saptamana a lasat ceva urme pe pista, vremea deosebit de frumoasa din ultimele trei zile a fost si ea un aliat la aceasta etapa.
Mansa I cu junorii Simone Tempestini si Octavian Tirnovean la Open imediat dupa Tempeste, Porcisteanu si David pe “integrale”si Tomita pe Honda Civic, confirma inca o data valoarea acestora. Terenul de la o mansa la alta mai bun ofera un spectacol pe cinste, in care clasa mare constituie sarea si piperul, dar si clasa juniorilor nu se lasa mai prejos.
Disputele dintre Simone Tempestini si Octavian Tirnovean pe de o parte, la care se adauga evolutia lui Daniel Budai se incheie in aceasta ordine si pe podiumul etapei.
Lipsa de la startul etapei a lui Florin Tincescu, neparticiparea lui Octavian la cea de-a a II-a etapa dar si regula n-1 au modificat semnificativ clasamentele pana acum existente conferind titlul de campion national la clasa lui Octavian Tirnovean urmat de Simone Tempestin. Pe locul trei, neasteptat , dar binemeritat, juniorul de doar 14 ani Daniel Budai, aflat anul acesta la prima lui participare. Masina de concurs bine pregatita, talentul dar si evolutia constant buna au constituit atuurile care i-au asigurat ultimul loc pe podiumul de premiere anuala.
Clasa pana la 1600 cmc avea deja campionul anual desemnat in persoana pilotului Raul Badiu, care avea ca tel de aceasta data doar ocuparea unui loc cat mai bun in clasamentul Open anual. A reusit sa-si realizeze telul, cucerind insa si locul I la clasa, intr-o comfruntare dura cu 4 piloti din CNR (Alexandru Krepelka, Bogdan Nastase, Mihu Catalin si Popa Spartacus). L-au urmat pe podiumul etapei Alexandru Krepelka si Dan Grunca.
In clasamentul anual la clasa de 1600 cmc dupa Raul Badiu urmeaza Dan Grunca si Ioan Rogoz.
Clasa pana la 2000 cmc avea deasemenea campionul deja desemnat. In acest caz insa Lorand Josza detinea deja si titlul in clasamentul open. In lipsa acestuia (motivatie financiara) etapa a fost castigata de catre Rares Tomita urmat de Serban Tomita (ambi pe Honda Civic tip R) si Calin Cosma. In clasamentul anual podiumul este ocupat de catre Lorand Jozsa, tanarul Mihai Plesa si veteranul Dan Niristeanu.
La aceasta etapa clasa peste 2000 cmc a fost viu disputata intre Vali Porcisteanu, Marco Tempestini si Claudiu David care ocupa in aceasta ordine si podiumul clasei dar si clasamentul Open.
In clasamentul pe echipe locurile sunt:
Locul I -Echipa PERFORMANCE RALLY TEAM 101 PUNCTE
Nr. Nume Masina Cilindree
25 Porcisteanu Valentin Mitsubishi EVO 9 1998
2 Tempesta Mitsubishi EVO 9 1998
727 Tempestini Simone Peugeot 205 1400
747 Badiu Raul Opel Kadett 1598
Locul II -Echipa PRO DRIVE&PRIMARIA SIBIU 84 PUNCTE
Nr. Nume Masina Cilindree
54 Tomita Rares Honda Civic Type R 1989
-15 David Claudiu Mitsubishi EVO 9 1998
713 Niristeanu Dan VW Scirocco 1984
723 Tirnovean Octavian Opel Corsa 1389
706 Grunca Dan VW Golf 1588
Clasamentul Open al acestei etape este:
Pozitia |
Nr. |
Nume |
Timp |
1 |
25 |
Porcisteanu Valentin |
01:33.951 |
2 |
6 |
Tempestini Marco |
01:36.890 |
3 |
-15 |
David Claudiu |
01:38.233 |
4 |
54 |
Tomita Rares |
01:46.377 |
5 |
727 |
Tempestini Simone |
01:47.052 |
6 |
747 |
Badiu Raul |
01:47.052 |
7 |
411 |
Tomita Serban |
01:48.832 |
8 |
723 |
Tirnovean Octavian |
01:49.679 |
9 |
770 |
Cozma Calin |
01:50.040 |
10 |
722 |
Plesa Mihai Daniel |
01:50.826 |
11 |
415 |
Krepelka Alexandru |
01:51.888 |
12 |
706 |
Grunca Dan |
01:52.667 |
13 |
713 |
Niristeanu Dan |
01:52.930 |
14 |
795 |
Budai Danut |
01:53.001 |
15 |
729 |
Rogoz Ioan |
01:53.322 |
16 |
76 |
Mihu Catalin |
01:53.360 |
17 |
721 |
Stoia Silviu |
01:55.395 |
18 |
93 |
Nastase Bogdan |
01:55.401 |
19 |
711 |
Baghiu Horatiu |
01:56.876 |
20 |
771 |
Troanca Alin Ioan |
01:56.988 |
21 |
44 |
Toader Cristian |
01:59.074 |
22 |
-93 |
Popa Romulus Spartacus |
01:59.143 |
23 |
788 |
Beloiu Bogdan Andrei |
01:59.331 |
24 |
785 |
Ocnarescu Tiberius Stefan |
02:00.477 |
25 |
430 |
Munteanu Marius Gabriel |
02:00.961 |
26 |
720 |
Ciocoiu Gabriel Mihai |
02:01.359 |
27 |
719 |
Rogoz Bogdan |
02:02.454 |
28 |
-762 |
Cosman Vasile Alin |
02:08.061 |
29 |
724 |
Prie Cristian |
02:12.365 |
30 |
754 |
Moldovan Traian |
02:17.041 |
31 |
705 |
David Radu |
02:17.788 |
32 |
718 |
Luca Ioana |
03:08.198 |
33 |
63 |
Popa Iacob |
15:00.000 |
Dupa omologarea rezultatelor vom reveni cu clasamentele anuale complete ale claselor si ale Clasamentului Open.
Daca fugi dupa doi iepuri.....ai toate sansele sa pierzi titlul de campion!!
Etapa a V-a de CNSPR a fost planificata de la inceputul anului a se desfasura la data de 02.10.2010 sub organizarea A.C.S. Performance Sibiu.
Pentru buna ei desfasurare Bogdan Iancu si-a pus la bataie tot efortul posibil, iar pentru asigurarea unei participari cat mai numeroase a apelat la “toti prietenii si cunostiintele”.
Ca efortul lui a meritat se va vedea in parcul de asistenta in dimineata zilei cursei, cand constatam cu bucurie prezenta cea mai numeroasa de piloti din CNR din 2010. Cele mai tari “piese” nou intrate in CNSPR 2010 fiind Marco Tempestin pe Mitsubishi Evo 9, Danny Ungur si Vlad Cosma pe Citroen C2R2 Max si Sebastian Barbu pe Dacia Logan, pe langa mai “vechii” participanti Claudiu David, Tavi Popa, Rares si Serban Tomita si Ferenti Iosif.
Pe lista de inscriere figureaza 27 de piloti licentiaiti si 2 nelicentiati.
Bogdan Iancu isi indeplineste o dorinta mai demult “clocita”si inscrie la aceasta etapa prima echipa, la care nici C.S. Pro Drive Sibiu nu se lasa mai prejos si inscrie propria echipa.
Dupa obisnuita operatie de stropire a pistei concursul debuteaza cu clasa juniorilor care de aceasta data este constituita din 7 piloti juniori, cu un Radu David nu numai pe post de pilot dar si de “profesor” pentru tanara participanta feminina Ioana Luca, cu care imparte masina de concurs.
- Claudiu David 1:38.111
- Marco Tempestini 1:40.584
- Octavian Popa 1:41.874
- Lorand Josza 1:46.987
- Simone Tempestini 1:48.366
- Claudiu David 1:38.036
- Marco Tempestini 1:39.039
- Vlad Cosma 1:45.985
- Danny Ungur 1:46.115
- Simone Tempestini 1:46.502
In febra luptei fraticide tanarul Simone impreuna cu tot staful sau pierd insa din vedere principalul lor tel, titlul de campion, aflat la disputa cu Octavian Tirnovean, care astepta din umbra sa se adevereasca zicala “jocul greseala asteapta”.
In mansa a 4-a Simone “sare calul” si rastoarna masina in acelasi viraj ca si tatal sau la Rallyshow-ul din 2009. Cu toate ca masina este “cosmetizata” scurt, in semifinala cu Daniel Budai, si sub efectul stresului, Simone fura si startul si pierde orice sansa la locurile 1 sau 2. Aceasta abordare a etapei il va costa, se pare, titlul de campion !!!
In cealalta semifinala Octavian Tirnovean il infrange cu 01:48,874 la 01:50,007 pe Florin Tincescu, care in finala mica cu Simone realizeaza cel mai slab timp al sau de 02:07,344, asigurand locul III pentru Simone.
Finala mare este castigata de Octavian Tirnovean in disputa cu tanarul de 14 ani (devenit deja vulpoi experimentat) Daniel Budai, clasamentul aratand in felul urmator:
- Locul I - Octavian Tirnovean
- Locul II - Daniel Budai
- Locul III - Simone Tempestini
Apare ca nou participant: Sebastian Barbu pe Dacia Logan, care ocupa un merituos loc 15 in clasamentul Open.
Raul Badiu in aceasta companie selecta ocupa dupa runda I doar locul al 4-lea, cu un timp total cumulat mai mare cu aprox. 11 secunde fata de ocupantul primului loc Danny Ungur (urmat de Vlad Cosma si Serban Tomita).
In semifinala cu Raul, Danny, avand un avans considerabil, se opreste chiar inainte de linia de sosire (motivatia=clapeta acceleratie), inregistreaza cel mai slab timp al sau si pierde (cu 01:52,352 la 01:50,209) in fata lui Raul.
Vlad Cosma castiga cealalta semifinala in fata lui Serban Tomita.
Denny Ungur castiga cu 01:44,091 finala mica in fata lui Serban Tomita si asa “este scos din carti Serban”, cu toate ca avea dupa runda I un timp total cumulat cu aproape 5 secunde mai bun decat Raul.
In finala mare Vlad Cosma castiga cu peste 5 secunde in fata lui Raul, clasamentul avand urmatoarea forma:
- Locul I - Vlad Cosma
- Locul II - Raul Badiu
- Locul III - Danny Ungur
Clasa pana la 2000 cmc are la start, de data aceasta, doar 8 piloti inscrisi. Mai putin spectaculoasa ca desfasurare, avem de mentionat ca castigatorul ei, Lorand Josza, s-a clasat in Clasamentul Open in fata pieselor grele de la Napoca Rally Academy, Vlad Cosma si Danny Ungur!! Dupa runda I s-au calificat in cadrul clasei pana la 2000 cmc Rares Tomita, Lorand Josza, Dan Niristeanu si Mihai Plesa. In semifinale Lori castiga in fata lui Niri, si Rares in fata Mihai.
Finala mica nu-l mai prinde “descoperit” pe Mihai Plesa, care castiga de data aceasta in fata veteranului Dan Niristeanu la o diferenta de aproape 6 zecimi de secunda.
Finala mare este castigata de catre Lorand Josza in fata lui Rares Tomita si clasamentul este:
- Locul I - Lorand Josza
- Locul II - Rares Tomita
- Locul III - Mihai Plesa
Clasa peste 2000 cmc a oferit o disputa deosebit de spectaculoasa, castigata de fiecare data de catre Claudiu David in fata lui Marco Tempestini, Tavi Popa urmandu-i in Clasamentul Open.
Dupa cum va spuneam mai devreme sau inscris in concurs si doua echipe:
- CS Pro Drive & Primaria Sibiu si
- CS Performance Sibiu
care au avut urmatoarea componenta si au punctat dupa cum urmeaza:
Echipa Pro Drive & Primaria Sibiu 89 PUNCTE
Nr. Nume Masina Cilindree Puncte
-15 David Claudiu Mitsubishi EVO IX 1997 35
15 Popa Octavian Mitsubishi EVO IX 1997 27
723 Tirnovean Octavian Opel Corsa B 1383 27
713 Niristeanu Dan VW Scirocco 1984 16
Echipa Performance Rally Team 77 PUNCTE
Nr. Nume Masina Cilindree Puncte
6 Tempesta Mitsubishi EVO IX 1997 30
727 Tempestini Simone Peugeot 205 Rally 1300 24
747 Badiu Raul Opel Kadett 1598 23
469 Barbu Sebastian Dacia Logan 1600 12
Podiumul clasamentului la clasa 4 este identic cu cel al clasamentului open, acesta avand urmatoarea configuratie:
Poz Nr. Nume Timp bun
1 -15 David Claudiu 01:36,421
2 6 Tempesta 01:37,793
3 15 Popa Octavian 01:41,178
4 751 Lorand Jozsa 01:43,201
5 29 Vlad Cosma 01:43,598
6 -29 Ungur Daniel 01:44,091
7 54 Tomita Rares 01:44,795
8 727 Tempestini Simone 01:46,507
9 411 Tomita Serban 01:47,668
10 723 Tirnovean Octavian 01:47,966
11 747 Badiu Raul 01:48,373
12 602 Plesa Mihai Daniel 01:48,703
13 601 Tincescu Florin 01:48,767
14 713 Niristeanu Dan 01:49,269
15 469 Barbu Sebastian 01:51,627
16 705 David Radu 01:51,869
17 -411 Ferenti Iosif 01:52,202
18 795 Budai Dan 01:52,269
19 730 Szabo Istvan 01:52,468
20 770 Cozma Calin 01:53,130
21 711 Baghiu Horatiu 01:55,800
22 771 Troanca Alin Ioan 01:58,591
23 788 Beloiu Bogdan 01:59,061
24 729 Rogoz Ioan 01:59,868
25 762 Coman Vasile Alin 02:05,791
26 719 Rogoz Bogdan 02:07,941
27 -705 Luca Ioana 02:14,698
Si asa a reusit Rares Fetean si Robb Kulcsar de la Rallymax, prezenti ca intotdeauna la etapele de CNSPR, sa surprinda cocotati pe doua trepte de podium 7 persoane cu un Marco Tempestini privind de jos parinteste spre ele.
Nota: Datele prezentate stau sub rezerva avizarii lor de catre Consiliul Federal.
Juniorii Octavian Tirnovean, Simone Tempestini, Florin Tincescu si Daniel Budai pe locurile II, III, IV si VII in Clasamentul Open.
Sambata trecuta la Rallysprint la Pitesti, vineri la etapa de CNVC-Ranca 2010, sambata la slalom paralel, insotit de fiecere data, din umbra,de acelasi om.
Planificata inca de la inceputul anului sa aiba loc pe data de 11.09.2010, etapa a IV-a de CNSPR s-a desfasurat in urma intelegerii stabilite intre ACS Performance si Napoca Rally Academy (unul organizator si celalalt finantator).
Cu un Regulament particular publicat mai tarziu decat de obicei, etapa a IV-a de CNSPR de sambata 11.09.2010 a avut la start 21 de sportivi legitimati si 3 amatori.
Va anuntam anterior o serie de prezente noi la aceasta etapa. Clasa juniorilor s-a completat cu prima fata participanta in cadrul campionatului, Ioana Maria Luca de doar 14 ani, care a constituit o surpriza placuta pentru toti. La clasa pana la 1600 cmc, in lipsa lui Raul Badiu, au mai aparut doua nume noi: Iosif Ferenti, participant in dublura pe masina Citroen Saxo VTS a lui Serban Tomita si Cosmin Cocean, cu sprijinul lui Napoca Rally Academy, pe Dacia Logan. Si alaturi de Octavian, dar din “umbra” de data asta (pentru ca nu a participat efectiv la concurs), Vali Porcisteanu.
Prin parc apare ca o prezenta aproape singuratica Simone Tempestini, caruia se pare ca i-a lipsit sprijinul moral asigurat de Danny Ungur.
A doua oara anul acesta circuitul se parcurgea in sens orar (in sens “invers” celui intrat in obisnuinta).
La clasa juniori sunt inscrisi 6 piloti. Prima mansa avea sa anunte revenirea in lupta pentru locul I a lui Octavian Tirnovean, refacut dupa accidentul casnic care l-a impiedicat sa participe la etapa II. Intre manse Octy impreuna cu mecanicul sau Claudiu Trufin, efectueaza necontenit diferite reglaje si mici reparatii.
Dar finele rundei I il gaseste pe locul I tot pe Simone Tempestini, la o diferenta cumulata de peste 4 secunde fata de Octavian. Ii urmeaza pe locurile III Florin Tincescu si IV Danut Budai. Semifinalele se anunta dramatice si intradevar, in fata lui Florin Tincescu, Octavian castiga cu doar o sutime si jumatate !!.Iar in finala mare dintre Octavian si Simone primul castiga cu o diferenta de doar 66 de sutimi si clasamentul este:
- Locul I -Octavian Tirnovean
- Locul II -Simone Tempestini
- Locul III -Florin Tincescu
La clasa pana la 1600 cmc, cu doar 4 piloti inscrisi se remarca lipsa de la start a lui Raul Badiu si Dan Grunca.In semifinala neasteptata este infrangerea cu peste 4 sec. a lui Ioan Rogoz in fata lui Iosif Ferenti. Clasamentul are urmatoarea configuratie:
- Locul I -Serban Tomita
- Locul II -Iosif Ferenti
- Locul III –Ioan Rogoz
Clasa pana la 2000 cmc, ca intotdeauna cea mai numeroasa, cu 9 piloti inscrisi este dominata de catre Jozsa Lorand care ocupa si locul I in clasamentul Open. Daca dupa runda I diferenta dintre timpii cumulati ai primilor 4 clasati (Lorand, Plesa, Niri si Cosma) era destul de mare, semifinala aduce prima surpriza: veteranul Dan Niristeanu face un timp cu peste 1 secunda mai bun decat al proaspatului castigator din 04.sept.al Rallysprintului de la Pitesti, Mihai Plesa, caruia nu-i mai ramane decat sa castige, cu aproape 3 secunde diferenta, finala mica in fata lui Calin Cosma. In finala mare, castigata de Lori, Niri coboara cu timpul sub 1:53 (locul 5 in clasamentul Open) si provoaca remarca malitioasa a unui spectator:”Ce-a patit bai Niri de merge asa,....a mancat ceva stricat ???”
Clasamentul arata dupa cum urmeaza:
- Locul I - Jozsa Lorand
- Locul II - Dan Niristeanu
- Locul III – Mihai Plesa
Clasa peste 2000 cmc. nu s-a constituit (au fost inscrisi la start doar Cristian Toader pe Seat Ibita TDI si Vlad Bogdan Miron pe Dacia Nova turbo-care au ocupat locurile 15 respectiv 20 in Clasamentul Open)
Clasamentul Open este:
Poz |
Nr. |
Nume |
Timp bun |
1 |
751 |
Lorand Jozsa |
01:49,737 |
2 |
723 |
Tirnoveanu Octavian |
01:51,057 |
3 |
727 |
Tempestini Simone |
01:51,398 |
4 |
601 |
Tincescu Florin |
01:52,070 |
5 |
713 |
Niristeanu Dan |
01:52,809 |
6 |
411 |
Tomita Serban |
01:53,161 |
7 |
795 |
Budai Danut |
01:54,087 |
8 |
602 |
Plesa Mihai |
01:54,589 |
9 |
-411 |
Ferenti Iosif |
01:54,852 |
10 |
770 |
Cozma Calin |
01:56,432 |
11 |
705 |
David Radu |
01:56,675 |
12 |
729 |
Rogoz Ioan |
01:57,382 |
13 |
721 |
Stoia Silviu |
01:58,144 |
14 |
711 |
Baghiu Horatiu |
01:59,552 |
15 |
44 |
Toader Cristian |
01:59,756 |
16 |
771 |
Troanca Alin |
02:01,554 |
17 |
780 |
Ghigolea Dragos |
02:04,311 |
18 |
788 |
Beloiu Bogdan |
02:04,457 |
19 |
733 |
Cocean Cosmin |
02:05,137 |
20 |
799 |
Miron Bogdan Vlad |
02:07,209 |
21 |
718 |
Luca Ioana Maria |
02:45,499 |
Dupa cum va mai anuntam Napoca Rally Academy a oferit si o serie de premii speciale: cate un curs de pilotaj primilor trei clasati de la juniori si locurilor I de la clasele pana la 2000 cmc. Simone Tempestini a renuntat la premiu in favoarea ocupantului locului IV de la juniori, Daniel Budai. Celelalte doua premii au fost castigate de catre Serban Tomita si Jozsa Lorand.
Nu putem sa incheiem fara a mentiona cascadoria din mansa II a pilotulul Pro Drive Sibiu Horatiu Baghiu vizibila in 6 secvente pe galeria foto (Rallymax-Rares Fetean-pag.1).
“Asigurari la inaltime" dar si pe lateral !!! plus un ingeras !!
Claudiu David, alaturi de Vali Porcisteanu si Tavi Popa au oferit la “grupa mare” un spectacol deosebit pe pista din Sibiu.
Juniorul Simone Tempestini decis sa ne arate ca stacheta la juniori poate fi inca mult ridicata.
Lupii tineri din campionat cauta sa-si impuna suprematia.
Demarat mai greu anul acesta, iata ca CNSPR editia 2010 a ajuns la mijlocul sau gratie aceluiasi organizator Pro Drive Sibiu.
Daca tot anul acesta a stat sub semnul ploii nici aceasta etapa nu a constituit o exceptie pista gasindu-se intr-o conditie normala, dar caldura mare a dat mult de furca la stropitoare.
Dimineata cursei avea sa ne confere o noua bucurie. In parc apare si pilotul CNR campion participant la cele mai multe etape de WRC Claudiu David, dar nu pe post de spectator ci de concurent, care s-a inscris pe masina Mitsubishi Evo 9 a lui Tavi Popa, in dublura cu acesta. Echipa de asistenta Napoca Rally Academy intarita cu mecanici straini era instalata pe locul ei obisnuit, dar de data aceasta doar pentru Simone Tempestini, Florinel Tincescu, a carui prestatie de la etapa trecuta nu s-a mai ridicat la nivelul anterior, a renuntat sa mai participe la etapa aceasta in favoarea celei de rallycross.Vali Porcisteanu, parolist ca intotdeauna, apare si el cu o intreaga echipa de asistenta dar si suporteri. Pe baza de afinitati se creeaza adevarate grupuri de asistenta:
-echipa de asistenta Tavi Popa cu Claudiu David si Mihaela Beldie + echipa de asistenta Radu David (cu tata, mama si bunicul).
-Vali Porcisteanu, Alina Bunica, Bogdan Iancu, Octavian Tirnovean si o grupa numeroasa de suporteri
-Napoca Rally Academy cu Dany Ungur pe post de coordonator si instructor.
Undeva pe la mijlocul parcului “AF Budai tatal & fiul” linistiti dar pusi pe fapte mari.
Raul Badiu (cu tatal Utu, mama si fratiorul) + Nelu Rogoz (cu ai sai) formeaza o alta entitate. Si nu putem sa trecem cu vederea pe tanara speranta senioare Cristi Prie cu cea mai mare echipa de suporteri, la care Cipi Vanga si-a luat cel mai in serios rolul de manager/caine pazitor.
Pe lista de inscrieri apar 22 de piloti licentiati si doi nelicentiati.
Sensul de strabatere a circuitului este de data aceasta cel orar.
Se efectueaza tragerea la sorti ptr. prima mansa si concursul debuteaza furtunos. Lupii tineri (Raul Badiu, Cristi Prie, Octavian Tirnovean, Radu David cat si suporterii lor) au toti “pata pusa” pe seniori, incepand cu veteranul lor, si sunt hotariti sa-i “execute”.
La clasa juniori sunt inscrisi 4 piloti la start. Cu Octavian Tirnovean incomplet refacut dupa accidentul suferit, Simone Tempestin face legea iar la finele rundei I apare si surpriza: Danut Budai ocupa un binemeritat loc III, inaintea mult mai experimentatului Radu David , pe care reuseste sa-l invinga si in finala mica. Finala mare fiind castigata de Simone in defavoarea lui Octavian, clasamentul final este:
- Locul I: Simone Tempestini
- Locul II: Octavian Tirnovean
- Locul III: Danut Budai
Clasa pana la 1600 cmc are 5 piloti inscrisi la start cu Raul Badiu pe post de vioara unu. In mansa IV din runda I Raul are sansa unei confruntari directe cu veteranul Dan Niristeanu pe care ( cu timpul de 1:52,951 in raport cu 1:51,814 a lui Niri) nu reuseste sa-l “execute” de aceasta data si nici pana la final in clasamentul Open.
Cu un motor care l-a tradat pana la finala mica, Dan Grunca ocupa doar locul IV dupa runda I, la 0,4 secunde de Nelu Rogoz, ocupant al locului III- si cu Raul Badiu si Szabo Istvan pe locurile I respectiv II.
Runda II eliminatorie ii califica in finala mica pe Szabo Istvan cu Dan Grunca. Motorul lui Dan isi “da drumul”, acesta obtine un timp cu peste 5 secunde mai bun decat cel mai bun timp anterior si reuseste sa-l devanseze cu aproape o secunda pe Szabo. Finala mare este castigata la peste 2 secunde de catre Raul Badiu in defavoarea lui Nelu Rogoz iar clasamentul are urmatoarea configuratie:
- Locul I: Raul Badiu
- Locul II: Ioan Rogoz
- Locul III: Dan Grunca
Clasa pana la 2000 cmc cu 9 piloti la start este cea mai numeroasa dar si cea mai viu disputata. Va atentionam anterior asupra evolutiei tanarului pilot senior Cristi Prie care la aceasta etapa dupa runda I ocupa un binemeritat loc III, la 2 secunde in medie pe tur mai mult fata de veteranul Dan Niristeanu. In semifinala cu Cristi veteranul Niri isi permita ptr. un moment sa “coboare garda”, Cristi face doua manse de exceptie si razbuna lupii tineri cel putin la clasa, facandu-l KO pe Niri si calificandu-se in finala mare. In finala mica Horatiu Baghiu in lupta cu acelasi Niri “vede ca s-ar putea”, face si el un timp cu aproape 4 secunde mai bun decat media timpilor anteriori din manse si ii mai lipseau doar 0,3 secunde sa o castige. Finala mare este castigata elegant si lejer la aproape 5 secunde diferenta de acelasi Lorand Jozsa in fata lui Cristi Prie. Clasamentul final este:
- Locul I: Lorand Jozsa
- Locul II: Cristi Prie
- Locul III: Dan Niristeanu
Clasa peste 2000 cmc cu doua Mitsubishi si o Dacia Nova turbo (Claudiu si Tavi in dublura pe aceiasi masina), ne-a oferit un spectacol de clasa din partea primilor trei participanti. Daca dupa runda I rezultatul la manse intre Vali si Claudiu era 2 la 2, cu un avantaj cumulat de aproape 4 secunde in favoarea lui Vali, in semifinale, pe cel din urma il tradeaza aceiasi pompa de benzina buclucasa. Astfel ca locurile se ocupa dupa cum urmeaza:
- Locul I: Claudiu David
- Locul II: Vali Porcisteanu
- Locul III: Octavian Popa
clasamentul Open avand aceiasi configuratie pe primele trei locuri.
Clasament Open:
Poz Nr. Nume Timp bun
1 -15 David Claudiu 01:37,542
2 25 Porcisteanu Valentin 01:39,838
3 15 Popa Octavian 01:43,484
4 751 Jozsa Lorand 01:48,292
5 727 Tempestini Simone 01:49,044
6 713 Niristeanu Dan 01:51,814
7 747 Badiu Raul 01:52,336
8 724 Prie Cristian 01:53,036
9 729 Rogoz Ioan 01:53,419
10 711 Baghiu Horatiu 01:53,508
11 723 Tirnovean Octavian 01:53,782
12 706 Grunca Dan 01:54,120
13 705 David Radu 01:54,366
14 730 Szabo Istvan 01:54,969
15 795 Budai Danut 01:55,019
16 770 Cozma Calin 01:57,472
17 721 Stoia Silviu 01:58,638
18 799 Miron Bogdan-Vlad 02:01,660
19 754 Moldovan Traian 02:02,240
20 771 Troanca Alin 02:03,047
21 720 Ciocoiu Gabriel Mihai 02:04,630
22 780 Ghigolea Dragos 15:00,000
Spre deliciul prietenilor si suporterilor Bogdan Iancu a oferit la aceasta etapa o mostra de dictare radio/telefonica pentru Vali Porcisteanu direct din cabina de cronometraj (vezi si inregistrarea de pe faceboock/slalomparalel).
-“M-am saturat sa ma tot “resimt” alaturi de voi, mai nebunilor!” declara Bogdan in gluma.
Multumim pe aceasta cale sponsorului principal al etapei SZAKAL METAL importator al uleiului Q8 in Romania, care a oferit premii ptr. toti cei care au fost premiati.
Metrocom Panda prin Bistro Terezian a oferit ca si premiu special ptr. locul I la Open un autoturism 4X4 comestibil sub forma de tort care a fost superpazit cu mare strasnicie (pana la consumare) de nimeni altcineva decat de copilotul Mihaela Beldie.
Au mai fost alaturi de noi: Jifa ecologic, Sory, EuroWC, A-CAR si Primaria Sibiu.
Organizatorii.
Programata initial a se desfasura la Bucuresti, etapa din 12.06.2010 a fost preluata “din mers” tot de CS Pro Drive Sibiu, si datorita sprijinului financiar oferit de mai vechiul nostru sustinator Popa Octavian.
Vremea deosebit de ploioasa din perioada 15 Mai – 06 Iunie si-a lasat si ea amprenta asupra terenului, care era oricum planificat sa intre in pregatire ptr. superspeciala din cadrul Raliului Sibiului 2010. Dintr-o data aceasta s-a incalzit excesiv si problema a fost asigurarea unei vizibilitati corespunzatoare in manse. La acest punct ne-a sarit in ajutor familia de automobilisti Barbu, care au mai “racorit atmosfera” din ziua cursei prin cisterna care ne-au pus-o la dispozitie.
Apare pentru prima data si o lista de inscriere provizorie care se anunta destul de “consistenta”. Disputa cea mai interesanta era cea din cadrul clasei juniori unde venirea lui Simone Tempestini (Napoca Rally Academy) anunta o schimbare in ierarhie in lupta la varf. Si apare si surpriza etapei: Octavian Tirnovean nu participa !!. Un stupid accident casnic face imposibila participarea lui la aceasta etapa.
Dimineata cursei aduce pe teren alaturi de piloti, pe vechii nostri sustinatori Raluca Rallymax si echipa On-board.ro, bufetul Bistro Terezian (care pune la dispozitie, apa rece, sucuri, cafea, sandwichuri si bere fara alcool) dar si partenerul nostru media local Auto Sibiu Magazin cu EvenimentTV.
Lista de inscriere cuprinde pana la urma 22 de piloti licentiati si 7 amatori.
Din CNR sunt prezenti 5 piloti. Din pacate Marco Tempestini si Groza Elisei nu au pregatita la timp masina, iar lui Marco nu-i mai ramane decat sa urmareasca de pe margine evolutia fiului sau Simone. Dupa o prima repriza de stropit incep mansele de concurs cu juniorii la clasa carora sunt inscrisi de aceasta data doar 4 piloti. Si surprizele nu se lasa ateptate: Simone obtine cei mai buni timpi in runda I, urmat surprinzator de Radu David, inaintea lui Florinel Tincescu si la final Daniel Budai.
In semifinala Radu David-Florinel Tincescu Radu rupe planetara si de acest lucru profita proaspatul junior Daniel Budai care a facut o cursa tactica foarte inteligenta.
In finala Simone “merge de-a dreptul demential” si il infrange cu peste 8 secunde pe Florinel. Cu timpul de 1:49,374 Simone ocupa si locul II in clasamentul Open dupa Octavian Popa (1:42,039) si inaintea lui Lorand Jozsa (1:49,436).
Asfel clasamentul are urmatoarea configuratie:
- locul I Simone Tempestini
- locul II Florinel Tincescu
- locul III Daniel Budai
La clasa pana la 1600 cmc se inscriu 5 piloti. Surpriza o asigura Raul Badiu care in lupta cu Serban Tomita chiar daca isi imparte victoriile din primele 4 manse cu 2 la 2, reuseste sa obtina victoria in finala cu o diferenta de aprox. 2 secunde si jumatate.Dan Grunca obtine locul III in lupta cu Nelu Rogoz iar clasamentul este urmatorul:
- locul I Raul Badiu
- locul II Seban Tomita
- locul III Dan Grunca
La clasa pana la 2000 cmc se prezinta la start 11 piloti si in semifinale se califica Rares Tomita, Lorand Josza, Mihai Plesa si Dan Niristeanu. Surpriza o asigura de data aceasta Lorand Jozsa care pe un Golf II reuseste o finala cu timpul de 1:49,936 si castige in fata pilotului CNR Rares Tomita, pe Honda Civic tip R, la peste o secunda.
O mentiune speciala pentru tanarul debutant Cristian Prie pe Seat, care cu timpul de 1:58,106 se claseaza pe locul 14 la open, inaintea pilotului CNR Cristian Toader (1:59,177).
Clasamentul arata dupa cum urmeaza:- locul I Lorand Josza
- locul II Rares Tomita
- locul III Mihai Plesa
Clasa peste 2000 cm are la start doar pe pilotii CNR Octavian Popa pe Mitsubishi Evo 8 care ocupa si locul I in clasamentul Open cu timpul de 1:42,039 si Cristi Toader pe Seat 1,9 TDI care cu timpul de 1:59.177 ocupa doar locul 15 in acelasi clasament.
Clasamentul Open este castigat de catre Octavian Popa, urmat dupa cum am mai scris de catre Simone Tempestini si Lorand Jozsa.
In clasamentul amatorilor locurile se ocupa dupa cum urmeaza:
- locul I Kovacs Levente
- locul II Domocos Ioan
- locul III Teo Wermescher
Concluzii dupa etapa II:
Campionatul si-a confirmat inca o data menirea lui principala: izvor de tinere talente.
Simone Tempestini la doar a patra participare in campionatul de slalom paralel ocupa azi locul I la clasa si locul II la open iar proaspatul junior participant de 14 ani Daniel Budai se duce acasa cu un loc III la clasa.
De unde putem trage concluzia ca in ambele cazuri pasiunea parinteasca a prins radacini puternice si la copii, confirmandu-se zicala ca aschia nu sare departe de trunchi.
Ca pilotii participanti din cadrul acestui campionat au valoare se poate deduce si din locurile ocupate de pilotii CNR in clasamentul open: locul I-Octavian Popa, locul IV- Rares Tomita, locul 8-Serban Tomita si locul 15- Cristian Toader, toti cu masini net superioare celor a participantilor obisnuiti ai acestei discipline.
Sponsorii etapei: Mobil1-Lubexpert, Jifa ecologic, Sory, Metrocom Panda, Euro WC, Primaria Sibiu.
Organizatorii:
Pro Drive Sibiu