Cronici 2010
O etapa incendiara.
Cronica primei etape de Campionat de Slalom Paralel
Sibiu 01.05.2010
Prima etapa din CNSPR programata a se desfasura pe 01.05.2010 la Sibiu s-a dovedit a fi la figurat dar si la propriu o etapa incendiara.Pregatirile au debutat la inceputul saptamanii trecute cu ceva ploi care puneau sub semnul intrebarii calitatea pistei si finalizarea lucrarilor la suprafata de rulare.
Ultimele doua zile insa au fost in totalitate de partea noastra, gropile cu apa s-au zvantat, si doar la doua viraje in lucru cu prea multe pietre suprafata a lasat de dorit. Si daca soarele din “exces de zel” a uscat chiar prea mult pista favorizand aparitia prafului, vantula fost cel care a impiedicat existenta unor perdele de pref care sa fi pus in pericol vizibilitatea si securitatea pilotilor.
Dimineata cursei a adus in parcul de service pe langa participantii traditional ai acestui gen de competitie si pe Oaspetel de Onoare al acestui Campionat, in persoana pilotului Vali Porcisteanu, care si de aceasta data a constituit sarea si piperul etapei (si dupa cum declara un suporter inrait, doar el reusind sa acopere toata groapa cu praf la o singura trecere).
Napoca Rally Academi l-a adus Sibiu, pe post de suporter al juniorului Simone Tempestini si pe pilotul multicampion Marco Tempestini-tatal acestui.Marco a recunoscut dupa cursa ca spiritul latin din el l-a facut sa urmareasca cu sufletul la gura evolutia manselor fiului sau, supravegheat indeaproape de antrenorul lui Simone, nimeni altul decat cunoscutul pilot Deny Ungur. Marco Tempestini chiar declara la fata locului unui post de televiziune ca este bucuros ca are ocazia sa-si aduca pe fiul de doar 16 ani la curse in Romania, intrucat in Italia nu se permite inca asa ceva.
Vicecampionul de anul trecut de la clasa juniori, Florinel Tincescu, inregimentat si el mai nou sub culorile Napoca Rally Academi, si sprijinit material si tehnic si de catre tatal sau (Varu Nicu), era hotarat sa-si ia revansa pentru infrangerea suferita anul trecut in fata lui Octavian Tirnovean.
Prin parcul de service se plimbau pe post de spectatori si familia Budai (tatal si fiul) pe care masina i-a tradat (motor distrus) chiar cu o zi mai devreme iar fostul pilot sibian Nelu Rogoz a declarat ca pregateste si el o masina pentru fiul sau de doar 14 ani.
Apare si o noua grupa de piloti proaspat licientiati la slalom paralel (Alin Troanca, Raul Badiu fost pilot junior, Petre Costache-un impatimit al rallycrossului, Moldovan Traian, Stoia Silvi-care si-a facut debutul cu dreptul in acest campionat), iar la juniori grupa se reintregeste prin reparticipatea lui Chiss Daniel.
La clasa juniori, cu 5 piloti la start, mansele debuteaza furtunos si curand ne dam seama ca prin venirea lui Simone Tempestini direct in lupta la varf i se spulbera orice sansa de urcare pe podium lui Radu David.Pe Chiss Daniel il tradeaza masina si se retrage dupa ce efectueaza doua manse slabe.
Se pare ca dorintele de revansa a lui Florinel Tincescu nu se traduc in realitate, finele rundei I gasindu-l pe primul loc tot pe Octavian Tirnovean. Semifinala aduce la start pe Florinel cu Simone si Octavian cu Radu. In finala mica Simone il bate pe Radu cu 3 secunde, iar Octavian pe Florinel cu aproape o secunda.Clasamentul final are urmatoarea configuratie:
Locul I Octavian Tirnovean
Locul II Florinel Tincescu
Locul III Simone Tempestini
La urmatoarea clasa constituita, cea de pana la 1600 cmc, cu 5 piloti la start lupta pentru locul intai se duce intre Raul Badiu si Dan Grunca, acesta din urma pierzand si locul II in semifinala cu Istvan Szabo din cauza unui incident mecanic provocat de un bolovan. Clasamentul final este urmatorul:
Locul I Raul Badiu
Locul II Istvan Szabo
Locul III Dan Grunca
Clasa pana la 2000 cmc a fost si cea mai si numeroasa, cu 13 piloti la start.In semifinala au intrat Lorand Jozsa, Mihai Plesa, Dan Niristeanu si Petre Costache. Disputele sunt darze cu rasturnari de situatie dar in finala mica Dan Niristeanu il infrange pe petre Costache cu sub o secuna iar Lorand Jozsa castiga in fata lui Mihai plesa cu peste o secunda.Clasamentul este:
Locul I Lorand Jozsa
Locul II Mihai Plesa
Locul III Dan Niristeanu
Primii doi piloti de la aceasta clasa au ocupat si locurile II respectiv III in Clasamentul Open, dupa Vali Porcisteanu care face de fapt un adevarat galop de sanatate, castigand clasamentul cu timpul de 01:43,797 la peste 7 respectiv 8 secunde in fata de locurilor II respectiv III.
La Clasamentul Open este de remarcat ca cel mai proaspat participant in campionat, Simone Tempestini ( de 16 ani ), ocupant al locului 7, a reusit sa-l devanseze cu 0.3 secunde pe veteranul acestor curse-Dan Niristeanu (60 de ani), care a ocupat locul 8.
In paralel cu aceasta etapa s-a desfasuratsi concursul destinat amatorilor care au fost in numar de 9 participanti.
Inainte de a incheia nu putem sa nu mentionam si contributia oferita de catre CCA Transport (servicii de asistenta tehnica/remorcare) care de aceasta data au avut de lucru din plin.
Dealerul Skoda SC Intercar SRL Sibiu a acordat o serie de premii castigatorilor si a oferit spectatorilor o serie de demonstratii pe pist cu masinile de teren Skoda Yeti