Campionatul National de Slalom Paralel

Parteneri CNSPR

Feed

 

Calendar 2023

Data Locatie Organizator
29.04 Sura Mare Badiu Racing
13.05 Sibiu  
01.07 Sibiu  
19.08 Sura Mare  
16.09 Sura Mare  
07.10 Sura Mare  

We have 4 guests and no members online

Asteptat de unii cu emotie pentru a concluziona un an de munca si stradanii, de altii doar cu interesul de a mai urmarii odata niste piloti in actiune, etapa din 17.10.2009 a fost pregatita pentru prima data de un alt organizator, A.C.S. Performance Sibiu, impreuna cu Pro Drive Sibiu. Organizatorul, prin persoana binecunoscutului sportiv automobilist sibian Bogdan Iancu a intentionat sa aduca la startul competitiei cat mai multe nume sonore de piloti din tara. Si chiar daca nu toti cei pe care a mizat au fost prezenti la start, spectacolul rezultat a fost la inaltimea asteptarilor.
Vremea rea din ultimele zile a creat emotii tuturor. Dar in Sibiu ploaia si zapada nu au fost decat trecatoare si au influientat mai putin starea pistei. Noaptea de vineri spre sambata dinaintea cursei a fost linistita iar pe la amiaza am vazut chiar si un pic de soare.
Dimineatea, la inscriere, avem bucuria sa vedem in parcul de service echipa NRT Cluj in frunte cu  Marco si Simone Tempestini si Denny Ungur alaturi de Vali Porcisteanu, Alina Bunica, Victor Dimitriu si Alex Filip.Dar dupa inscriere, apar si surprizele. Masina lui Vali il tradeaza surprinzator (se defecteaza cutia de viteze) astfel ca dispare sansa unei dispute darze intre cei doi si ocazia de a o vedea “la lucru” pe Alina Bunica pe o “integrala”. Dar apare si un gest de mare sportivitate: Victor Dimitru se ofera sa imprumute masina lui de curse, Mitsubishi Evo 9 lui Vali, chiar daca aceasta avea sa-l coste locul doi la clasa 4 si in Clasamentul Open.
Sensul de strabatere a traseului a fost tot “invers” fata de cel cunoscut pana inainte de  penultima etapa. Nu am scapat ocazia de a il intreba pe Marco Tempestini ce parere are despre noul sens si iata ce ne-a raspuns: “pe mine nu ma deranjeaza si fac fata fara probleme dar in noua varianta apar o serie de viraje care “se inchid la iesire”.
La start s-au inscris 25 de concurenti.
Mansele au debutat cu juniorii unde, chiar daca rezultatele anuale erau deja transate in favoarea lui Octavian Tarnovean, orgoliul tanarului campionului en titre a dus la o disputa acerba intre el si Florin Tincescu fapt remarcat in Clasamentul Open  unde cei doi se claseaza imediat inaintea lui Alex Filip pe Dacia Logan. Tot la aceasta clasa alte doua surprize: la prima manse de concurs masina lui Radu David nu mai vrea sa porneasca (senzor Hall din delco defect), dar si clasarea, la finele ei, a lui Simone Tempestini pe locul 10 in acelasi clasament. Mansa  a doua de concurs avea sa-l faca pe Simone pereche cu veteranul Dan Niristeanu pe care ar fi reusit sa-l invinga daca, chiar inainte de finis, la sicana, nu ar fi rupt planetara. Din pacate NRT nu a avut la dispozitie piesa necesara, astfel ca am mai fost privati de o disputa si un spectacol interesant.Dupa mansele de calificare la juniori conducea Florinel cu mai putin de doua zecimi in fata lui Octavian. “Trebuie sa mai scot de undeva inca doua secunde” se agita Octavian, acesta reusind sa scada la 1:58, si in finala sa mai scada cu alte 2 secunde, el castigand finala cu Florinel si propulsandu-se astfel si in clasamentul general pe locul 5 (timp 01:56,408) dupa trei integrale si vicecampionul 2009 de la Rallysprint Lorand Jozsa. Incepand cu mansa a doua de concurs a pornit si masina lui Radu David astfel ca acesta reuseste sa-si adjudece locul III. La start au fost, de data aceasta la juniori, doar cei patru anterior mentionati iar clasamentul are urmatoarea ordine:

- locul   I.........Octavian Tarnovean
- locul  II.........Florin Tincescu
- locul III.........Radu David
Nota bene: ultimul clasat la juniori ocupa locul 10 in Clasamentul Open !!

Urmatoarea clasa constituita, cea de pana la 1600cmc, cu 5 concurenti la start, l-a adus in frunte pe Alex Filip care ocupa si locul 7 in Clasamentul Open. In finala cu Dan Grunca acesta din urma  a incercat sa faca tot ce este posibil de a sa apropia de Filip dar “a sarit calul” lovind de doua ori malul si o data sicana astfel ca pierde min 15 secunde.La final a rezultat urmatorul clasament:

 

- locul   I...........Alex Filip
- locul  II...........Dan Gruca
- locul III...........Georgian Belecciu

La clasa pana la 2000 cmc, cu 6 concurenti la start, era de urmarit Lorand Jozsa dar si o mai veche rivalitate dintre Iacob Popa si Dan Niristeanu pe care Iacob a transat-o scurt in favoarea lui Niri abordand in forta un mal, stramband directia si retragandu-se prematur. Lori are, pe toata perioada concursului, un parcurs de exceptie.Cu timpul de 01:55,153, din finala cu Dan Niristeanu, el castiga si  locul  4 in Clasamentul Open iar configuratia clasamentului este urmatoarea:

- locul   I.........Lorand Jozsa
- locul  II........Dan Niristeanu
- locul III........Horatiu Baghiu

Clasa peste 2000cmc a fost urmarita cu sufletul la gura de toti cei prezenti pe pista.Prin defectarea masinii lui, Vali a reusit sa se apropie cu masina lui Victor Dimitru doar in mansa a treia la 12 miimi de secunde de Tempesta (pe Subaru N12). Marco a oferit un adevarat spectacol, aplaudat la scena deschisa de toti cei prezenti. Iar la final acesta a oferit un cadou de exceptie juniorilor Octy, Radu si Simone participanti la concurs: cate o mansa pe locul din dreapta, dar cu sicana dinainte de pod inlaturata. Sariturile peste pod au starnit deliciul fotografilor si al spectatorilor. Clasamentul este:

- locul   I............Marco Tempestini............timp 01:46,089
- locul  II...........Vali Porcisteanu........................01:47,357
- locul III...........Victor Dimitriu.........................01:50,443

Clasamentul Open este urmatorul:

1. Tempestini Marco (Subaru N12) 01:46.086 - licentiati clasa 4
2. Porcisteanu Valentin (Mitsubishi Lancer Evo IX) 01:47.357 - licentiati clasa 4
3. Dimitriu Victor (Mitsubishi Lancer Evo IX) 01:50.443 - licentiati clasa 4
4. Lorand Jozsa (VW Golf 2) 01:55.153 - licentiati clasa 3
5. Tirnovean Octavian (Opel Corsa B) 01:56.408 - juniori
6. Tincescu Florin (Dacia Nova) 01:58.472 - juniori
7. Filip Alex (Dacia Logan) 01:59.194 - licentiati clasa 2
8. Niristeanu Dan (VW Scirocco) 02:01.808 - licentiati clasa 3
9. Greavu Ioan Paul Mario (Peugeot 106 XR) 02:02.244 - nelicentiati clasa 1
10. David Radu (VW Golf 2) 02:02.534 - juniori
11. Moldovan Traian (VW Golf 1) 02:03.924 - nelicentiati clasa 2
12. Grunca Dan (VW Golf 2) 02:04.201 - licentiati clasa 2
13. Cosma Silviu (Opel Kadett) 02:04.723 - nelicentiati clasa 3
14. Szabo Istvan (Ford Sierra) 02:05.288 - nelicentiati clasa 3
15. Istrate Radu (Mazda 626) 02:06.105 - nelicentiati clasa 3
16. Baghiu Horatiu (Opel Kadett) 02:06.674 - licentiati clasa 3
17. Iacob Popa (Opel Astra) 02:06.763 - licentiati clasa 3
18. Belecciu Georgian Daniel (Dacia Nova) 02:07.396 - licentiati clasa 2
19. Ocnarescu Stefan (Skoda Octavia) 02:09.111 - licentiati clasa 3
20. Moldovan Ovidiu Bogdan (Skoda Felicia) 02:09.163 - licentiati clasa 2
21. Tempestini Simone (Peugeot 205) 02:09.959 - juniori
22. Dinescu Radu Alexandru (Dacia Logan) 02:09.981 - licentiati clasa 2
23. Dragoiu Dan (VW Golf) 02:10.782 - nelicentiati clasa 1
24. Baciu Razvan (Renault Clio) 02:15.050 - nelicentiati clasa 1
25. Cosman Dan (Skoda Octavia) 02:18.075 - licentiati clasa 3

Pista de concurs a fost inchiriata contra cost de la Clubul Sportiv de Automobilism Sibiu
Multumim deasemenea si firmei TOI TOI pentru sprijinul acordat

La final de an competitional putem sa concluzionam:
- Campionatul a avut 5 etape toate la data planificata desfasurate.
- Circuitul a fost strabatut in ambele sensuri, fapt care a marit complexitatea campionatului
- Cu ajutorul ofiterului de presa/relatii cu concurentii al Pro Drive Sibiu domnul Mircea Dragan am reusit la ultima etapa sa transmitem live rezultatele fiecarei manse.
- Implicarea unui al doilea organizator de etapa –A.C.S. Performance Sibiu
- Prezenta in acest campionat a 7 juniori cu varsta cuprinsa intre 14 si 17 ani, unii de un potential, de viitor, deosebit.

Copyright © 2014-2022 www.slalomparalel.rallymax.ro

Toate drepturile rezervate.