Claudiu David, alaturi de Vali Porcisteanu si Tavi Popa au oferit la “grupa mare” un spectacol deosebit pe pista din Sibiu.
Juniorul Simone Tempestini decis sa ne arate ca stacheta la juniori poate fi inca mult ridicata.
Lupii tineri din campionat cauta sa-si impuna suprematia.
Demarat mai greu anul acesta, iata ca CNSPR editia 2010 a ajuns la mijlocul sau gratie aceluiasi organizator Pro Drive Sibiu.
Daca tot anul acesta a stat sub semnul ploii nici aceasta etapa nu a constituit o exceptie pista gasindu-se intr-o conditie normala, dar caldura mare a dat mult de furca la stropitoare.
Dimineata cursei avea sa ne confere o noua bucurie. In parc apare si pilotul CNR campion participant la cele mai multe etape de WRC Claudiu David, dar nu pe post de spectator ci de concurent, care s-a inscris pe masina Mitsubishi Evo 9 a lui Tavi Popa, in dublura cu acesta. Echipa de asistenta Napoca Rally Academy intarita cu mecanici straini era instalata pe locul ei obisnuit, dar de data aceasta doar pentru Simone Tempestini, Florinel Tincescu, a carui prestatie de la etapa trecuta nu s-a mai ridicat la nivelul anterior, a renuntat sa mai participe la etapa aceasta in favoarea celei de rallycross.Vali Porcisteanu, parolist ca intotdeauna, apare si el cu o intreaga echipa de asistenta dar si suporteri. Pe baza de afinitati se creeaza adevarate grupuri de asistenta:
-echipa de asistenta Tavi Popa cu Claudiu David si Mihaela Beldie + echipa de asistenta Radu David (cu tata, mama si bunicul).
-Vali Porcisteanu, Alina Bunica, Bogdan Iancu, Octavian Tirnovean si o grupa numeroasa de suporteri
-Napoca Rally Academy cu Dany Ungur pe post de coordonator si instructor.
Undeva pe la mijlocul parcului “AF Budai tatal & fiul” linistiti dar pusi pe fapte mari.
Raul Badiu (cu tatal Utu, mama si fratiorul) + Nelu Rogoz (cu ai sai) formeaza o alta entitate. Si nu putem sa trecem cu vederea pe tanara speranta senioare Cristi Prie cu cea mai mare echipa de suporteri, la care Cipi Vanga si-a luat cel mai in serios rolul de manager/caine pazitor.
Pe lista de inscrieri apar 22 de piloti licentiati si doi nelicentiati.
Sensul de strabatere a circuitului este de data aceasta cel orar.
Se efectueaza tragerea la sorti ptr. prima mansa si concursul debuteaza furtunos. Lupii tineri (Raul Badiu, Cristi Prie, Octavian Tirnovean, Radu David cat si suporterii lor) au toti “pata pusa” pe seniori, incepand cu veteranul lor, si sunt hotariti sa-i “execute”.
La clasa juniori sunt inscrisi 4 piloti la start. Cu Octavian Tirnovean incomplet refacut dupa accidentul suferit, Simone Tempestin face legea iar la finele rundei I apare si surpriza: Danut Budai ocupa un binemeritat loc III, inaintea mult mai experimentatului Radu David , pe care reuseste sa-l invinga si in finala mica. Finala mare fiind castigata de Simone in defavoarea lui Octavian, clasamentul final este:
- Locul I: Simone Tempestini
- Locul II: Octavian Tirnovean
- Locul III: Danut Budai
Clasa pana la 1600 cmc are 5 piloti inscrisi la start cu Raul Badiu pe post de vioara unu. In mansa IV din runda I Raul are sansa unei confruntari directe cu veteranul Dan Niristeanu pe care ( cu timpul de 1:52,951 in raport cu 1:51,814 a lui Niri) nu reuseste sa-l “execute” de aceasta data si nici pana la final in clasamentul Open.
Cu un motor care l-a tradat pana la finala mica, Dan Grunca ocupa doar locul IV dupa runda I, la 0,4 secunde de Nelu Rogoz, ocupant al locului III- si cu Raul Badiu si Szabo Istvan pe locurile I respectiv II.
Runda II eliminatorie ii califica in finala mica pe Szabo Istvan cu Dan Grunca. Motorul lui Dan isi “da drumul”, acesta obtine un timp cu peste 5 secunde mai bun decat cel mai bun timp anterior si reuseste sa-l devanseze cu aproape o secunda pe Szabo. Finala mare este castigata la peste 2 secunde de catre Raul Badiu in defavoarea lui Nelu Rogoz iar clasamentul are urmatoarea configuratie:
- Locul I: Raul Badiu
- Locul II: Ioan Rogoz
- Locul III: Dan Grunca
Clasa pana la 2000 cmc cu 9 piloti la start este cea mai numeroasa dar si cea mai viu disputata. Va atentionam anterior asupra evolutiei tanarului pilot senior Cristi Prie care la aceasta etapa dupa runda I ocupa un binemeritat loc III, la 2 secunde in medie pe tur mai mult fata de veteranul Dan Niristeanu. In semifinala cu Cristi veteranul Niri isi permita ptr. un moment sa “coboare garda”, Cristi face doua manse de exceptie si razbuna lupii tineri cel putin la clasa, facandu-l KO pe Niri si calificandu-se in finala mare. In finala mica Horatiu Baghiu in lupta cu acelasi Niri “vede ca s-ar putea”, face si el un timp cu aproape 4 secunde mai bun decat media timpilor anteriori din manse si ii mai lipseau doar 0,3 secunde sa o castige. Finala mare este castigata elegant si lejer la aproape 5 secunde diferenta de acelasi Lorand Jozsa in fata lui Cristi Prie. Clasamentul final este:
- Locul I: Lorand Jozsa
- Locul II: Cristi Prie
- Locul III: Dan Niristeanu
Clasa peste 2000 cmc cu doua Mitsubishi si o Dacia Nova turbo (Claudiu si Tavi in dublura pe aceiasi masina), ne-a oferit un spectacol de clasa din partea primilor trei participanti. Daca dupa runda I rezultatul la manse intre Vali si Claudiu era 2 la 2, cu un avantaj cumulat de aproape 4 secunde in favoarea lui Vali, in semifinale, pe cel din urma il tradeaza aceiasi pompa de benzina buclucasa. Astfel ca locurile se ocupa dupa cum urmeaza:
- Locul I: Claudiu David
- Locul II: Vali Porcisteanu
- Locul III: Octavian Popa
clasamentul Open avand aceiasi configuratie pe primele trei locuri.
Clasament Open:
Poz Nr. Nume Timp bun
1 -15 David Claudiu 01:37,542
2 25 Porcisteanu Valentin 01:39,838
3 15 Popa Octavian 01:43,484
4 751 Jozsa Lorand 01:48,292
5 727 Tempestini Simone 01:49,044
6 713 Niristeanu Dan 01:51,814
7 747 Badiu Raul 01:52,336
8 724 Prie Cristian 01:53,036
9 729 Rogoz Ioan 01:53,419
10 711 Baghiu Horatiu 01:53,508
11 723 Tirnovean Octavian 01:53,782
12 706 Grunca Dan 01:54,120
13 705 David Radu 01:54,366
14 730 Szabo Istvan 01:54,969
15 795 Budai Danut 01:55,019
16 770 Cozma Calin 01:57,472
17 721 Stoia Silviu 01:58,638
18 799 Miron Bogdan-Vlad 02:01,660
19 754 Moldovan Traian 02:02,240
20 771 Troanca Alin 02:03,047
21 720 Ciocoiu Gabriel Mihai 02:04,630
22 780 Ghigolea Dragos 15:00,000
Spre deliciul prietenilor si suporterilor Bogdan Iancu a oferit la aceasta etapa o mostra de dictare radio/telefonica pentru Vali Porcisteanu direct din cabina de cronometraj (vezi si inregistrarea de pe faceboock/slalomparalel).
-“M-am saturat sa ma tot “resimt” alaturi de voi, mai nebunilor!” declara Bogdan in gluma.
Multumim pe aceasta cale sponsorului principal al etapei SZAKAL METAL importator al uleiului Q8 in Romania, care a oferit premii ptr. toti cei care au fost premiati.
Metrocom Panda prin Bistro Terezian a oferit ca si premiu special ptr. locul I la Open un autoturism 4X4 comestibil sub forma de tort care a fost superpazit cu mare strasnicie (pana la consumare) de nimeni altcineva decat de copilotul Mihaela Beldie.
Au mai fost alaturi de noi: Jifa ecologic, Sory, EuroWC, A-CAR si Primaria Sibiu.
Organizatorii.