Interviu cu pilotul Lorand Josza Campionul Clasamentului Open si a clasei pana la 2000 cmc din Campionatul National de Slalom Paralel 2010
R: Lori, esti o prezenta discreta, in afara pistei, la concursurile la care participi...
L.J: Da, multumesc, o iau ca pe un compliment pentru ca nu cred ca discretia e un lucru rau, la curse sau in viata de zi cu zi rezultatele ar trebui sa exprime valoarea unui om si nu altceva, pe de alta parte eu in general vreau sa am incredere in oameni, stau la locul meu si imi astept randul.
R: si in 2009 ai condus la un moment dat in Campionatul de Rallysprint dupa care nu ai mai continuat ???
L.J: Da si imi pare rau insa am putut observa cu totii o lipsa de seriozitate a federatiei fata de Campionatul de Rallysprint, asa ca m-am multumit cu etapa de la Sfantu Gheorghe ai carei 64 de km au fost o experienta chiar speciala. De altfel eu am sustinut si in continuare sustin introducerea etapelor de Rallysprint in cadrul etapelor de CNR cu km mai putini si sigur o taxa pe masura. E o practica veche in Ungaria de exemplu, unde numarul masinilor de Rally 2 (echivalenta Rallysprintului) depaseste de cele mai multe ori numarul celor de la clasa asa zisa mare.
R: Dar, pentru ca asa cum ziceam, esti o prezenta mai discreta povesteste-ne despre performantele tale in domeniu. Stiu ca ai inceput cu Rallycross-ul, o forma mai putin mediatizata in acei ani.
L.J: Pentru ca din pacate nu mi-am putut si cu parere de rau trebuie sa accept ca nici nu-mi voi putea permite deocamdata un material de concurs scump, pe langa simulatorul Richard Burns, am inceput sigur cu Rallycrossul, apoi putina Coasta care mi-a placut si am si avut rezultate zic eu foarte bune, dar lipsa fodurilor, “chemarea” macadamului si desigur infiintarea Campionatului de Slalom Paralel m-au determinat sa ma intorc cu incredere la Sibiu (si de cate ori). Intorcandu-ma putin la Rallycross pot sa spun ca pe langa faptul ca m-am distrat de minune, mi-a oferit si ocazia sa pun in practica pentru prima data cunostintele mele mai mult teoretice despre pilotajul sportiv, asa ca raman fan, am si fost ca spectator la doua etape europene la Nyirad si pot recomanda fara nici o retinre oricui asa ceva, garantez satisfactia deplina.
R: Cum te-ai simtit cand ai castigat la etapa a 4-a concursul de pilotaj din partea la Napoca Rally Academy, ca apoi in etapa a 5-a sa-i depasesti (cu un Golf II de 2,0 l) in Clasamentul Open pe Vlad Cosma si Danny Ungur (pe Citroen C2 R2 Max)???
L.J: Mi-am propus, trebuie sa recunosc, sa castig cursul de pilotaj sportiv de indata ce am aflat de oportunitate, a fost o sansa ce nu prea merita ratata desigur si multumesc pe aceasta cale celor de la Napoca Rally Academy, sunt sigur ca voi avea ce invata de la ei si abia astept. Cat despre faptul ca am reusit ce-am reusit la etapa a 5-a, sincer nu ma pot lasa chiar asa usor dus de val, am reusit un timp bun dar Danny si Vlad nu dadeau maximul si se poate vedea ce timpi au reusit mai apoi la Rallyshow, deci cazul chiar nu merita comentat, eu in schimb m-am simtit onorat sa pot lua startul cu Golful alaturi de ei si de C2 R2 Max la fel ca si atunci cand l-am avut pereche pe Vali pe Evo 9. Imi amintesc totusi cum Evo-ului ii cam placea sa-mi lase cate un nor de praf foarte bine plasat chiar inainte de curbe..., dar Golful nu s-a suparat deloc, doar santem in familie...
R: Material de cine esti sustinut ???
L.J: Am parte de foarte putin sprijin material si recunosc ca daca vrei o cariera in acest sport ai nevoie de mult mai mult decat talent in pilotaj, ai nevoie poate si mai mult de talent in a atrage sustinere, altfel zilele iti sunt numarate. Despre mine vorbind, pana acum s-a dovedit sa nu fiu persoana in stare si din pacate nu sunt singurul, sa aiba succes in a atrage sponsorizari consistente, sigur cauzele sunt multiple, pe unele le stim cu totii.
R: Pentru la anul care sunt planurile tale ???
L.J. Dupa cum stim planurile nu reusesc intotdeauna dar eu m-as multumi sa pot continua la Slalom Paralel, as mai schimba atmosfera poate ca forlighter in raliul de casa daca voi mai avea ocazia, nu am de gand sa schimb masina, deocamdata ne intelegem aproape perfect, m-as bucura sa mai apara piste noi, macar una pentru ca asta ar insemna deja progres si nu in ultimul rand mi-as dori ca la start sa ne adunam cel putin cati am fost in 2010. Salutari tuturor si sa ne vedem sanatosi la anul !