O etapa solicitanta cu multe abandonuri tehnice.
Dupa o pauza de peste doua luni si jumatate cea de-a IV etapa de Campionat National de Slalom Paralel editia 2012, de sambata 15.09.2012, a fost asteptata de multi piloti.
Retragerea sponsorului principal ADGaraje a obligat CS Pro Drive Sibiu sa preia “din mers” si sa organizeze pentru a treia oara in acest sezon si aceasta etapa, sub aceiasi conducere a Directorului Organizatoric Dan Grunca
Particularitatea etapei a constat in faptul ca o mansa de concurs a avut 4,2 km ceea ce a solicitat puternic materialul de concurs al pilotilor. Sensul de parcurgere al pistei a fost antiorar.
La startul etapei s-au prezentat 19 piloti (13 piloti seniori si 6 juniori cu varsta sub 18 ani), din care 5 piloti din CNR Dunlop 2012.Pe lista de inscriere lipseste principalul pretendent al acestui campionat, Simone Tempestini, care la varsta de 18 ani si o luna este prezent in acest sfarsit de saptamana la etapa de IRC de la Yalta.
Clasa de 1400 cmc juniori cu 6 piloti la start a fost recompletata prin revenirea Ioanei Luca.
Abandonul prematur al juniorului Edy Rogozan a fost una din surprizele acestei clase. In aceste conditii lupta la clasa in runda II s-a dat intre Radu David si Danut Budai pentru locurile I si II, (care ocupa si locurile II si III in clasamentul Open) si intre Bogdan Rogoz si George Bunea pentru ultima treapta a podiumului.
Clasamentul final la aceasta clasa a fost:
- Locul I …….Radu David…….….03:38,799
- Locul II……..Danut Budai………03:39,214
- Locul III……..Bogdan Rogoz……04:02,405
Urmatoarea clasa constituita a fost cea de 1600 cmc seniori care a avut pe lista de start doar trei piloti inscrisi. Szabo Csongor conduce detasat ostilitatile la aceasta clasa si, urmare a abandonului lui Raul Badiu, ocupa si locul I in clasamentul Open.Cel de-al doilea clasat, Dan Nicoschi, ocupa si locul 5 in cadrul clasamentului Open.
Clasamentul final, la care nu a mai fost nevoie de runda doi, este:
- Locul I……..Szabo Csongor
- Locul II…… Dan Nicoschi
- Locul III…….Daniel Dirinea
Clasa de 2000 cmc seniori a fost si de aceasta data cea mai numeroasa cu 7 piloti inscrisi la start. Abandonurile surprinzatoare ale principalilor doi favoriti la aceasta clasa (Serban Tomita si Lucian Barna) duce la instalarea la conducere, dupa runda I, a lui Paul Silaghi urmat de Niristeanu, Borda si Tirziu. Remarcam si prestatia deosebita, pana in momentul abandonului, a pilotului Ciprian Chiru venit tocmai de la Barlad (defectiune motor).
In prima semifinala Dan Niristeanu castiga in fata lui Lucian Borda iar in cea de-a doua Lucian Tirziu reuseste o mansa de exceptie (03:52,436 la 03:59,338) obtinand victoria in fata lui Paul Silaghi. Acesta incearca repetarea victoriei si mansa finala cu Dan Niristeanu, dar veteranul nu ii lasa sansa de aceasta data. Finala mica este castigata de catre Paul Silaghi in fata lui Laurean Borda (03:52,306 la 03:56,949), clasamentul final avand urmatoarea configuratie:
- Locul I………Dan Niristeanu………03:47,756
- Locul II………Lucian Tirziu………..03:48,945
- Locul III………Paul Silaghi…………03:52,306
Clasa peste 2000 cmc a fost reprezentat doar de tanarul pilot Raul Badiu, care apuca sa efectueze doar prima mansa (baie motor sparta), obtinand insa cel mai bun timp al etapei (03:33,570)
Clasamentul Open ( trei cele mai bune manse ale fiecaruia, din totalul de patru ale rundei I, pentru cei care au punctat) este urmatorul:
Locul:
- Szabo Csongor…………..20 puncte
- Dadu David……………...17
- Danut Buda………….…..15
- Paul Silaghi……….……..13
- Dan Nicoschi…...…….…12
- Dan Niristeanu……….….11
- Laurean Borda…………. 10
- Lucian Tirziu…………….9
- Bogdan Rogoz…………...8
- Daniel Dirinea…………...7
- George Bunea……………6
- Ioana Luca……………….5
- Ciprian Chiru…………….4
Salutam prezenta celor doi piloti nelicentiati, Andrei Fatoil cat si Nicolae Fulea care concureaza pe fosta masina a temporar “retrasului” pilot Dan Grunca.
Chiar daca etapa a fost una deosebit de solicitanta pentru sportivi si masini ne bucura faptul ca juniorii au facut fata cu succes acesteia, iar clasarea pe locurile 2 si 3 la Open nu face decat ca acestia sa-si demonstreze valoarea.
Organizatorul CS Pro Drive Sibiu doreste sa multumeasca pe aceasta cale tuturor impatimitilor acestui sport care au sprijinit si contribuit la buna desfasurare a acestei etape, gest prin care dovedesc ca doresc continuarea acestui campionat.