Etapa a debutat pe o vreme deosebit de frumoasa si ploaia a stropit usor terenul doar pe la mijlocul zilei.
Dupa ce prima etapa de CNSP programata pe 20.04.2013 a fost inlocuita cu doua antrenamente, campionatul propriu-zis a debutat in 18.05.2013 sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu impreuna cu Federatia de Autocrosshow Sibiu – care a pus la dispozitie pista foarte bine pregatita (un avantaj deosebit l-au constituit ploile de la inceputul saptamanii care au compactat f.b. terenul).
Prin Regulamentul Particular al etapei s-a stabilit lungimea de parcurgere a unei manse la 4,5 km iar sensul antiorar.
La aceasta prima etapa constatam prezenta unor noi piloti care s-au inscris, in ideia de a participa intreg sezonul. Astfel juniorul David Tarta de 12 ani de la Baia Mare, Armond Kozak de 16 ani de la Oradea si Gabi Gaina din Sibiu alaturi de seniorii Paul Susan de la Timisoara si Mihai Manuil din Sibiu debuteaza cu aceasta ocazie in Campionatul de Slalom Paralel editia 2013.
Pe lista de inscriere se regasesc 19 piloti multi sustinuti de pe margine si de o serie de participanti in CNR Dunlop 2013 din care putem numi pe Sebastian Barbu impreuna cu fratele sau Alex, Bogdan Iancu, Alex Popidan, Cristi Toader si Octavian Tirnovean.
Clasa juniorilor are la start 6 piloti inscrisi. Pentru cei doi juniori nou inscrisi, David Tarta si Armond Kozak aceasta etapa se va dovedi o nuca greu de spart astfel ca jocurile sunt facute la varf tot de cei trei combatanti ai anului trecut.
Dupa runda I clasamentul se prezinta:
Locul I Radu David………….11:22,638
Locul II Danut Budai…………11:33,334
Locul III Bogdan Rogoz………11:58,072
Locul IV Armond Kozak……...12:13,631
Runda II aduce o singura surpriza in finala mare in care Radu David abandoneaza (planetara rupta), podiumul aratand dupa cum urmeaza:
Locul I Danut Budai…………3:54,906
Locul II Radu David………….abandon
Locul III Bogdan Rogoz………4:03,124
Remarcam evolutia de la o mansa la alta mai buna a lui David Tarta (cu rezultatul sau cel mai bun din mansa 4 de 4:13,262) care este dorit a fi cunoscut atat de colegii de competitie cat si de o serie de spectatori prezenti in padoc, cat si a lui Armond Kozak pe care o problema de planetara l-a impiedicat sa poata continua lupta si in runda II (cel mai bun timp al sau este de 4:01,490).
Clasa de 1600 cmc seniori, cu doar trei piloti inscrisi la start, se finalizeaza, conform regulamentului dupa runda I si aduce ca surpriza clasarea pe ultimul loc a lui Calin Bucur.
Clasament:
Locul I Dan Nicoschi…………..12:08,120
Locul II Mihai Manuil…………..12:31,220
Locul III Calin Bucur……………12:39,378
Ca intotdeauna clasa pana la 2000 cmc este cea mai numeroasa cu 8 piloti inscrisi la start, are ca surpriza lipsa din batalia la varf a lui Lucian Barna care nu reuseste nici de aceasta data sa rezolve problemele mecanice la motor.
Dupa runda I se stabilesc urmatorii castigatori:
Locul I Paul Silaghi……………11:57,542
Locul II Dan Niristeanu………...11:59,768
Locul III Dan Albut……………..12,04,171
Locul IV Radu Tatar…………….12:24,349
Runda II aduce o serie de surprize astfel ca Paul Silaghi pierde semifinala cu 4:13,630 la 4:05,584 in fata lui Radu Tatar dar reuseste sa –l invinga in finala mica pe veteranul Dan Niristeanu cu 4,4 sutimi (3:55,081 la 3:55,125).
Finala mare este castigata de noul component al ACS Pro Drive Sibiu, Dan Albut, astfel ca clasamentul se prezinta dupa cum urmeaza:
Locul I Dan Albut……………..3:57,937
Locul II Radu Tatar…………….4:08,322
Locul III Paul Silaghi…………...3;55,081
Clasamentul Open (primele 8 locuri) se prezinta dupa cum urmeaza:
- Radu David……………….11:22,638
- Danut Budai………………11:33,334
- Paul Silaghi……………….11:57,542
- Bogdan Rogoz……………11:58,072
- Dan Niristeanu…………....11:59,768
- Dan Albut…………………12,04,171
- Dan Nicoschi……………...12:08,120
- Armond Kozak……………12:13,631
La nelicentiati se claseaza :
Locul I Mihai Tudor Ciocan………13:30,449
Locul II Daniel Calin Paraschiv……13:44,203
Prin lungimea manselor de concurs la care adaugam si cele doua manse initiale/pregatitoare (una de recunoasteri si una de antrenamente cronometrate) putem asemui aceasta etapa cu un adevarat Rallysprint, concurentii avand ocazia sa strabata intre 20 si 30 km de "proba speciala"