Comprimarea ultimelor trei etape de campionat in 5 saptamani s-a facut resimtita prin numarul mic de participanti la etapa din 12.10.2013
In lipsa altor oferte organizatorice, ACS Pro Drive Sibiu (director organizatoric Dan Grunca) a luat decizia de a sustine/desfasura cea de-a treia etapa pe acest an din totalul de 5 etape desfasurate. Consecventa hotararii ei de sustinere a tinerei generatii de piloti, Napoca Rally Academy s-a alaturat si ea efortului si a pus la bataie cu aceasta ocazie inca doua premii constand din cursuri de pilotaj si o surpriza constand din doua oferte de copilot alaturi de Marco respectiv Simone Tempestini la Sibiu Rallyshow 2013.
Dimineata cursei s-a anuntat deosebit de frumoasa. Flotila NRA cu Varu Nicu, Florin Tincescu & Co este prezenta dis de dimineata in parc.Lor li se alatura Marco, Simone si Mattia Tempestini. Ulterior la competitie i-am mai remarcat ca spectatori pe protagonistii CNRD Bogdan Iancu, Rares Tomita, Raul Badiu si Octavian Tirnovean.
La inscriere s-au mai prezentat doar pilotii care mai aveau o sansa sa-si dispute podiumul si doi impatimiti nelicentiati (Tudor Simion si Paraschiv Calin Daniel).
Administratorul terenului, Federatia de Autocrosshow, a pus la dispozitie pista foarte bine pregatita iar bufetul mobil SC Nevada SRL a fost si el prezent la fata locului.
Concursul s-a desfasurat in sens antiorar, o mansa avand 4 km.Daca luam in calcul si mansa cronometrata tot de aceeasi lungime putem spune ca de fapt a avut loc o adevarata etapa de Rally Sprint cu 28 km de probe speciale (cronometrata + 4 manse in runda I si semifinale + finale = 7 PS-uri).
Clasa juniorilor a avut cei mai multi participanti (in numar de 6).
Pentru Radu David, care se prezinta la etapa cu al sau Renault Clio, se pare ca toate ghinioanele din ultimii 4 ani se cumuleaza in aceasta jumatate de an, cutia de viteze tradandu-l si de aceasta data.
Danut Budai mai putea fi “detronat” de catre Bogdan Rogoz doar daca primul abandona. Danut avea insa de aparat proaspatul titlu castigat, de campion la Open, asa ca nu i-a lasat nici o speranta urmaritorului sau, seniorul Dan Nicoschi, nici la aceasta etapa si a mers in forta de la un capat la altul.
David Tarta, de doar 12 ani, a luat in calcul ascensiunea de forma, din ultimele doua etape, a colegului sau de clasa (competionala) si club George Bunea (dar si lipsa acestuia de la una din etape) si a aplicat o tactica de asteptare/minima rezistenta care s-a dovedit deosebit de fructoasa pentru ca in a treia mansa rupe amortizorul. Daca pornea in forta nu mai reusea sa obtina punctele necesare care sa-l departejeze de George.
Mattia Tempestini a aparut la aceasta etapa cu o masina “de rasa”, Peugeot-ul cu care a avut suscces Simone Tempestini in acest campionat , cu ceva ani in urma.Progresele lui sunt evidente si suntem siguri ca impreuna cu George Bunea si David Tarta vor purta stindardul acestui campionat in anii urmatori.
Clasamentul final este
- Locul I – Danut Budai ……….si locul I la Open
- Locul II – Bogdan Rogoz …….si locul IV la Open
- Locul III – George Bunea …….si locul VII la Open
Clasa 2 seniori, pana la 1600 cmc, a avut doar trei participanti care ocupa in aceiasi ordine atat podiumul etapei cat si cel al castigatorilor anuali.
- Locul I – Dan Nicoschi ……….si locul II la Open (-ul etapei)
- Locul II – Mihail Manu ……….si locul III la Open (-ul etapei)
- Locul III – Daniel Dirinea ……..si locul 10 la Open (-ul etapei)
La clasa 3 seniori, pana la 2000 cmc, s-au inscris doar cei patru posibili candidati ai podiumului. Si la aceasta clasa pdiumul etapei este acelasi cu cel al castigatorilor anuali:
- Locul I – Dan Albut …….. si locul V la Open
- Locul II – Paul Silaghi …... si locul VI la Open
- Locul III – Radu Tatar ........ si locul IX la Open
Este primul an in care aceasta clasa are sub 10 participanti anuali, astfel ca la nici una din clase nu se va conferi titlul de campion national ci doar de castigator al clasei.
Exceptie face Clasamentul Open care va oferi aceste titluri urmatorilor castigatori:
- Locul I – Danut Budai
- Locul II – Dan Nicosch
- Locul III – Bogdan Rogoz
Nota: la aceasta etapa in clasamentul Open locul III a fost ocupat de catre Mihail Manu, care l-a devansat pe ocupantul locului III anual, Bogdan Rogoz.
De remarcat este faptul ca doar seniorul Dan Nicoschi a reusit sa se mai strecoare intre juniori, in lupta la varf a acestora. Cu atat mai mult sunt de admirat cu cat ei au dreptul de a utiliza doar motoare cu capacitatea cilindrica sub 1400 cmc (max.100-110 CP).
ACS Pro Drive Sibiu doreste pe aceasta cale sa multumeasca tuturor celor implicati in desfasurarea acestui campionat si spera ca sa gaseasca si alti doritori care sunt dispusi sa continue traditia acestor ultimi 5 ani (inca unica in tara - la Sibiu).