Dispute spectaculoase in care juniorii/tinerii nu au cedat cu nici un pas in fata seniorilor.
Programata inca de la inceputul anului in calendarul competitional a se desfasura pe data de sambata 24.05.2014, cea de-a doua etapa de Campionat National de Slalom Paralel a fost organizata tot de catre ACS Pro Drive Sibiu (Director Organizatoric Sorin Tirnovean).
Vremea buna din ultima saptamana a contribuit si ea din plin la stabilizarea pistei, poate un pic chiar prea mult, astfel ca obisnuitul praf a invaluit si el terenul, mai ales de dimineata, atunci cand vantul era aproape inexistent.
Sensul de parcurgere a circuitului a fost de data asta cel orar si o mansa de concurs a fost de 4 km.
La startul competitiei se prezinta 17 piloti distribuiti in clasa juniorilor si clasele de 1600 cmc si 2000 cmc la seniori.
Napoca Rally Academy se prezinta la aceasta etapa cu doi juniori, alaturi de mai vechea noastra cunostinta Vlad Briscan alaturandu-se, sub indrumarea lui Danny Ungur, si fratele mai mic a lui Simone Tempestini, Mattia Tempestini care are insa ghinionul ca masina lui de concurs, Peugeotul 106 sa cedezecu o zi inaintea cursei, Mattia trebuind sa concureze pe o Dacia Logan.
Mansele de concurs, intocmite in faza initiala in baza timpului de la antrenamentul cronometrat, debuteaza futunos din partea juniorilor. Florin Bunea (16 ani si masina Renault de 1400 cmc ) realizeaza in primele doua manse un avans de 6 secunde in fata seniorului Paul Silaghi si 13 secunde in ultimele doua manse ale rundei I in fata seniorului Daniel Dirinea, iar David Tarta (12 ani) ia un avans de aproape 4 secunde in manse a 3-a de concurs (in mansa 4 de cuncurs isi permite sa nu participe, pentru a-si proteja masina pentru runda II) in fata seniorului Marius Baltateanu. In runda a doua David Tarta il infrange in semifinala cu 6 zecimi de secunda pe Vlad Brisan. In finala mare cu acelasi David Tarta, George Bunea obtine surprinzatorul timp de 3:54,241, fapt care demonstreaza fantasticul potential sub stare de stres al acestor tineri.
Clasamentul final la juniori (cu 5 piloti inscrisi) este:
- Locul I – George Bunea si locul 7 la Open
- Locul II – David Tarta si locul 12 la Open
- Locul III – Vlad Brisan si locul 11 la Open
La clasa de 1600 cmc seniori se inscriu 5 piloti, iar lupta duce la dese rasturnari de situatie. Abandonul lui Daniel Dirinea din runda doi face o formalitate castigarea semifinalei de catre Mihai Manuil, iar in cea de-a doua semifinala dintre Octavian Tirnovean si Bogdan Rogoz, Octy obtine victoria cu 3:48.802 la 3:52,147. In finala mare cu Mihai Manuil, Octavian face o greseala de pilotaj si pierde cu 3:50,909 in fata lui Mihai (3:50,398).
Clasamentul final este:
- Locul I – Mihai Manuil si locul III la Open
- Locul II – Octavian Tirnovean si locul 5 la Open
- Locul III – Bogdan Rogoz si locul 4 la Open
La clasa de 2000 cmc seniori, cu 7 piloti inscrisi la start, lupta se da atat la clasa cat si la Open intre Mihai Plesa si Dan Albut. In runda doi, in semifinala cu Radu Tatar, Dan Albut rastoarna insa masina si abandoneaza, astfel ca finala mica este castigata ”la pas” de catre Paul Silaghi.
Finala mare este castigata de catre Mihai Plesa cu 3:46,397 in fata lui Radu Tatar (3:53,907).
Clasamentul final arata dupa cum urmeaza:
- Locul I – Mihai Plesa si locul I la Open
- Locul II – Radu Tatar si locul 6 la Open
- Locul III – Paul Silaghi si locul 8 la Open
Clasamentul Open:
- Locul I – Mihai Plesa
- Locul II – Dan Albut
- Locul III – Mihai Manuil
Clasamentele complete le veti gasi la sectiunea special destinata de pe site.
Nota: comentariul din subtitlu cuprinde/include la categoria juniorilor toti tinerii piloti pana la 25 de ani.