Evolutii furtunoase si rezultate surpriza au marcat aceasta prima etapa
Stabilita initial a se desfasura pe 11.05.2019, la doua saptamani dupa Raliul Argesului si tot la doua saptamani inainte de etapa de macadam Raliul Aradului, Summit-ul de la Sibiu ne-a obligat sa alegem aceasta data ca moment de desfasurare, concomitant cu etapa de CNVC de la Cheile Gradistei si doar o saptamana inainte de Raliul Aradului. Aceasta etapa a avut si de aceasta data ca Organizator pe ACS Pro Drive Sibiu, iar ca sponsori pe Ravenol Romania si Auto Leo. Ploile din ultima perioada au contribuit substantial la tasarea pistei si soarele de azi a fost si el partas la reusita etapei. Pe lista de inscriere si in parcul de service au fost prezenti in total 17 piloti inscrisi, adica 8 la clasa 2, 6 juniori (din care trei debutanti) si doar trei la clasa 4 (peste 2000 cmc).
Din partea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv a fost prezent la etapa Vicepresedintele Catalin Nicolaescu.
Pentru o serie din acesti piloti etapa a fost un bun prilej de a-si seta masinile pentru macadamul Aradului. Este vorba de piloti precum Danut Budai (care a renuntat la binecunoscutul Ford Ka in favoarea la Suzuki Swift), Silviu Procopiu, Ionel Asmarandei sau juniorul Paul Popa.
Antrenamentele cronometrate au plasat cei trei “veterani” piloti juniori pe locurile 5, Mario Calugarita, 6, Alex Cazacu si 7, Paul Popa la nici o secunda diferenta intre ei. Acest fapt a declansat o adevarata furtuna in timpul concursului. Mario sifoneaza masina deja la prima mansa si abandoneaza, iar Alex plateste tributul pregatirii masinii in paralel si pentru asfalt, adica Time Atack, Super Rally si CNVC2 (urechile unui suport prea rigid se desprinde literalmente cu o bucata de table de pe caroserie) si nu reuseste sa evolueze la adevarata lui valoare. Paul Popa, cu gandul la Raliul Aradului, gestioneaza bine situatia si trece pe primul loc. O surpriza deosebit de placuta o face insa tanarul pilot junior debutant din echipa lui Vali Porcisteanu, Matei Ghiban, care evolueza de la o mansa la alta mai bine si tine aproape de Paul si chiar il depaseste in Runda I pe Alex. Urmarit de ghinion (defectiuni mecanice) este si juniorul debutant Stefan Florin Garleanu, care nu reuseste nici el sa finalizeze cursa la clasa (trei manse complete).
La finalul Rundei II clasamentul are urmatoarea alcatuire:
- Locul I – Paul Popa
- Locul II – Alexandru Cazacu
- Locul III – Matei Ghiban
La clasa 2 eterna lupta se da intre Danut Budai si Bogdan Rogoz, primul reusind si de aceasta data sa se impuna. Lor li se alatura, in clasament, si Silviu Procopiu si Laurean Borda.
Clasamentul final clasa 2 este:
- Locul I – Danut Budai
- Locul II – Bogdan Rogoz
- Locul III – Silviu Procopiu
Clasa 4 (masini cu capacitatea cilindrica peste 2000 cmc si posibil si cu tractiune integrala), cu doar trei piloti inscrisi, aduce in frunte o surpriza neasteptata. Tanarul Christian Leu (pe Audi 90 Quattro) il surclaseaza, neasteptat, pe Ioan Rogoz (Audi A4) . Daniil Presura ocupa ultima treapta a podiumului.
Clasament final clasa 4:
- Locul I – Christian Leu
- Locul II – Ioan Rogoz
- Locul III – Daniil Presura
Si in Clasamentul Open acelasi Christian Leu ocupa tot locul I, fiind urmat de Ioan Rogoz si Danut Budai.
Clasament Open:
- Locul I – Christian Leu
- Locul II – Ioan Rogoz
- Locul III – Danut Budai
Concluzia de final a acestei etape este ca acest Campionat a reusit si in aceasta etape sa-si demonstreze rolul de pepiniere de tinere talente, care spera sa se mai nasca sportivi valorosi precum Simone Tempestini, Raul Badiu si multi altii.