Cronica primei etape de Campionat National de Slalom Paralel
din 06.06.2015
Prima etapa de campionat a fost deschisa ca in fiecare an tot de C.S. Pro Drive Sibiu, sub organizarea lui Dan Grunca.
Programata din motive obiective deodata cu etapa de CNRD Tulcea 2015 aceasta etapa a starnit in primul rand interesul pilotilor castigatori ai claselor de anul trecut.
Astfel ca in dimineata cursei au fost prezenti la inscrieri castigatorul Clasamentului Open si a clasei de 2000 cmc pe 2014 Mihai Plesa, Mihai Manuil castigatorul clasei 1600 cmc si a locului II in Clasamentul Open, Dan Albut vicecampionul clasei de 2000 cmc si ocupant al locului III in Clasamentul Open, Daniel Dirinea (locul II la clasa 1600 cmc), Dan Niristeanu (locul III la clasa 2000 cmc) cat si castigatorul clasei juniorilor si a Clasamentului Open pe 2013 Danut Budai. Din motive mai mult sau mai putin obiective nu a fost inscris nici un pilot la clasa juniorilor, doi candidati la aceasta clasa, Andrei Mitre si Norbert Maior alegand sa participle la etapa de CNRD Tulcea. Felicitam cu aceasta ocazia pe juniorul Andrei Mitre care a incheiat cu bine etapa Campionat National de Raliuri Danube Delta Rally 2015 de la Tulcea.
Chiar cu putin inainte de incheierea inscrierilor a aparut in parcul de service un nou pilot candidat la sefia Clasamentului Open, Arpal Pal cu un Mitsubishi Evo 6.
In chip de sustinatori au fost prezenti ca spectator pilotii Octavian Tirnovean, Radu David, Alin Troanca si George Bunea.
In total s-au inscris 13 pilotI, toti licentiate, la aceasta etapa.
Desfasurarea manselor de concurs a fost presarata cu o serie de incidente (opriri, iesiri in decor sau rasturnari) care au mai intrerupt cursivitatea desfasurarii manselor.
Arpal Pal pe al sau Mitsubishi EVO 6 se arata ca un pilot de top si incurca calculele mai vechiilor pretendenti la ocuparea podiumului la Open Mihai Plesa, Danut Budai, Mihai Manuil (venit tocmai din Germania la sfarsit de saptamana pentru a lua parte la etapa) si Dan Albut (care a concurat de data aceasta pe un Ford RS).
Pe vechea masina Opel a lui Dan a concurat fratele sau Claudiu Albut care a facut cea mai buna impresie din grupul celor 4 mai noi participanti la acest campionat, ocupand locul 9 la Open.
S-au inregistrat cu aceasta ocazie si o serie de intarzieri la prezentarea pe linia de prestart, prilej cu care s-a evidentiat necesitatea unei mici modificari / completari necesare de a fi efectuata in programul de cronometraj / afisare rezultate. Este vorba inserarea unei rubrici cu secundele de penalizare primite de piloti la intarzierea prezentarii lor pe linia de prestart, fapt care ar inlatura orice dubiu asupra cronometrajului.
La clasa 2 pana la 1600 cmc, cu 4 piloti inscrisi la start, disputele au au fost foarte spectaculoase primii doi castigatori fiind implicati si in lupta pentru podium la Open.
In finala mica castiga detasat Daniel Dirinea in fata lui Florin Molea, iar in finala mare castiga fostul campion al juniorilor din 2013 Danut Budai, in fata lui Mihai Manuil.
Clasa 3 pana la 2000 cmc are prezenti pe lista de inscriere 8 piloti si dintre acestia doar George Marcu nu reuseste sa incheie competitia (brat suspensie fata rupt).
In finala mica de la aceasta clasa castiga Paul Silaghi, in fata veteranului de 65 ani trecuti, Dan Niristeanu.
Finala mare o castiga Mihai Plesa in fata lui Dan Albut, a carui Ford Escort, intrat in concurs fara nici un fel de testari, nu s-a ridicat la nivelul vechiului sau Opel.
In clasamentul Open castiga fara drept de apel pilotul Pal Arpal (care din considerente “economice” isi permite chiar sa nu mai efectueze mansa 4 de concurs). Pe locul doi se claseaza pilotul Mihai Plesa iar pe trei pilotul Danut Budai.