O etapa cu multe surprize.
Dupa vremea ploioasa din ultima perioada, saptamana cu vreme buna dinaintea etapei a ajutat la uscarea pistei si a creat conditiile pentru “toaletarea/pregatirea” acesteia.
Devansata din conditii obiective cu o saptamana in raport cu calendarul competitional anual initial, in dimineata cursei se prezinta pe teren 26 de masini.
Si aceasta etapa a fost pregatita tot de CS Pro Drive Sibiu, Director Organizatoric Dan Grunca, cu aceiasi particularitate: o mansa de concurs are tot 4,5 km ca si prima etapa, fata de 2,25 km uzual, dar cu sensul de parcurgere schimbat fata de etapa anterioara (sens orar de aceasta data). Programul incarcat a necesitat respectarea orarului initial stabilt prin Regulamentul Particular al etapei, astfel ca mansa e recunoastere a traseului a debutat la timp.
Temperatura de deosebit de ridicata existenta pana in jurul orei 15 a solicitat din greu motoarele dar si pilotii. Bufetul prezent in incinta a mai astamparat setea si foamea tuturor celor prezenti la aceasta lunga etapa.
Clasa juniori cu 6 inscrieri a fost completata fata de etapa anterioara cu inca doi piloti: mai vechea noastra cunostinta Ioana Luca si cu un nou pilot junior: George Bunea, fiul cunoscutului pilot Florin Bunea, care la prima lui prezenta in campionat a facut o impresie deosebita. Disputa la aceasta clasa a evidentiat dominatia lui Radu David, care lupta concomitent si pentru un loc pe podium la Open, si hotararea lui Egy Rogozan de nu a mai scapa locul trei al podiumului in lupta sa cu Bogdan Rogoz, nemaicedandu-i acestuia din urma nici o mansa. In lupta sportiva dusa intre acestia nu a intervenit nici un ranchiun, dincontra remarcam gestul de fair play al asistentei lui Edy care imprumuta lui Bogdan o planetara, atunci cand acesta are nevoie de ea.
Daca protagonistii care isi disputa podiumul in runda II raman aceiasi la aceasta clasa, Edy “sparge gheata” si ocupand ultima treapa a acestuia, clasamentul aeata asfel:
- Locul I - Radu David
- Locul II - Danut Budai
- Locul III - Eduard Rogozan
Intrucat clasa de 1400 cmc seniori nu s-a mai putut constitui, cei doi participanti obisnuiti ai acestei, Irninis Miricioiu (trecuta pe Dacia Logan) si Bogdan Gligor (pe un vechi Opel Kadet fost masina de concurs si ulterior de antrenament a lui Octavian Tirnovean) participa in cadrul clasei de 1600 cmc seniori. Surprinzator acestia devin doi din cei patru actori care isi disputa runda II.
Clasa 1600 cmc seniori are pe lista de inscriere 5 piloti la start. Daca dupa runda I disputa in semifinala dintre Csongo Szabor pe Suzuki Swift si Irnins Miricioiu este clar si asteptat castigata de primul, in cea de-a doua semifanala Bogdan Gligor realizeaza o mansa in care “da totul din el” si o castige neasteptat cu (03:50,504) in fata mai experimentatului Dan Nicoschi (03:50,612), clasamentul avand urmatoarea configuratie:
- Locul I – Csongor Szabo
- Locul II – Bogdan Gligor
- Locul III – Dan Nicoschi
Ca intotdeauna si de aceasta data clasa de 2000 cmc are pe lista de inscriere cei mai multi piloti inscrisi la start (10 concurenti). In disputa la varf apare de aceasta data si Mihai Plesa care dupa runda I se claseaza imediat dupa Lucian Barna, care conduce detasat in cadrul acesteia. In prima dintre semifinale Dan Niristeanu reuseste insa cu timpul de 03:47,627 sa-l elimine pe Mihai Plesa (03:47,796).
Zoltan Okanyi, clasat imediat dupa Horatiu Baghiu si Radu Tatar in primele manse, face o cursa inteligenta de asteptare si profita de abandonul acestora cat si a de cea a lui Mihai Plesa din finala mica ocupand un binemeritat loc III.
Clasamentul final este:
- Locul I – Lucian Barna
- Locul II – Dan Niristeanu
- Locul III – Zoltan Okanyi
Clasa peste 2000 cmc are ca protagonisti doar pe Simone Tempestini si Raul Badiu care alaturi de Radu David asigura insa spectacolul la clasa Open.
Clasament Open:
1 94 Tempestini Simone 10:17,320 20
2 401 Badiu Raul 10:47,734 17
3 409 David Radu 11:00,182 15
4 711 Barna Lucian 11:18,358 13
5 39 Szabo Csongor 11:19,700 12
6 712 Plesa Mihai Daniel 11:30,066 11
7 713 Niristeanu Dan 11:35,338 10
8 495 Budai Danut 11:38,580 9
9 797 Okanyi Zoltan 11:41,103 8
10 726 Rogozan Eduard 11:42,506 7
11 743 Nicoschi Dan 11:56,463 6
12 737 Silaghi Paul 11:59,642 5
13 740 Gligor Bogdan 12:02,790 4
14 728 Borda Laurean Stefan 12:14,635 3
15 719 Rogoz Bogdan 12:15,589 2
16 721 Tudor Simion 12:23,972 1
17 741 Miricioiu Irninis 12:27,525 0
18 727 Chiru Ciprian 12:36,147 0
19 720 Bunea George 12:37,883 0
20 725 Luca Ioana 13:32,573 0
21 777 Tatar Radu - 0
22 755 Dirinea Daniel - 0
23 709 Baghiu Horatiu abandon -
Este imbucurator faptul ca aceasta etapa este a doua etapa pe 2012 in care se indeplineste dorinta majoritatii pilotilor de a desfasura mansele pe lungimea de 4,5 km, de fiecare data pe alt sens.
Cheltuielile neacoperite cu primele doua etape din 2012, in lipsa oricarui sponsor, a facut ca premiile sa fie doar simbolice si pune sub semnul intrebarii organizarea a inca a unei etape de CNSP pe 2012 de catre C.S. Pro Drive Sibiu.
Organizatorul.
Juniorii CNR-isti sunt protagonistii etapei.
Desfasurata sub organizarea CS Pro Drive Sibiu si cu sprijinul material si logistic al lui Tavi Popa si Jean Tatu, prima etapa de CNSP din 2012 din cadrul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv a reunit la start 22 de piloti licentiati si 3 nelicentiati. Chiar daca prezenta din CNR a fost mai slaba (doar 8 piloti CNR), pilotii ralisti juniori au dominat clasele la care au participat.
Pentru majoritatea pilotilor, desfasurarea etapei pe durata a 7 manse (recunoasteri, antrenamente cronometrate, 4 manse in runda I si semifinale si finale) de 4,5 km, a constituit particularitatea placuta a acestei etapa. Chiar si in aceste conditii programul etapei (comunicat in buletinul nr:1) nu se depaseste cu mult.Cisterna/stropitoare a asigurat si ea un anumit confort pilotilor cat si spectatorilor. Soarele arzator a trimis multi clienti la bufetul prezent in incinta parcului de service.
Din cadrul clasei juniori remarcam lipsa de la start a Ioanei Luca (a cedat cutia de viteze in seara dinaintea cursei) asa ca raman inscrisi doar 4 piloti.Radu David conduce ostilitatile la clasa, urmat fiind de Danut Budai. Este pentru a doua oara ca Eduard Rogozan ocupa locul III dupa runda I (2011 si 2012), pierzand in runda II finala mica in fata lui Bogdan Rogoz.
Clasamentul final al juniorilor:
- locul I – Radu David.......................03:34,767...........Renault Clio
- locul II – Danut Budai......................15:00,000 ...........Ford Ka - abandon in finala
- locul III – Bogdan Rogoz..................03:44,277...........Opel Corsa
Cu doar doi piloti prezenti la start clasa de 1400 cmc seniori nu se constituie.
Clasa de 1600 cmc seniori cu 5 piloti inscrisi la start este dominata de Szabo Csongor care ocupa la final si locul II la Open dupa Simone Tempestini.
Clasamentul final :
- locul I – Szabo Csongor..................03:32,893.............Suzuki Swift
- locul II – Serban Tomita..................03:35,085.............Citroen Saxo VTS
- locul III – Adrian Dragan.................03:33,551.............Citroen C2R2 Max
Clasa pana la 2000 cmc a fost si de data aceasta cu cei mai multi piloti la start ( opt ).
Barna Lucian o castiga fara drept de apel, clasamentul avand urmatoarea configuratie:
- locul I – Lucian Barna....................03:43,404...............VW Golf
- locul II – Horatiu Baghiu................15:00,000................Renault 19 - abandon in finala
- locul III – Dan Niristeanu................03:51,154................VW Scirocco
La clasa peste 2000 cmc sunt inscrisi doar 3 piloti la start, clasamentul stabilindu-se dupa runda I. Simone Tempestini pe Subaru Impreza STI castiga atat clasa cat si Clasamentul Open. Pana la mansa II (cand rastoarna masina) Raul Badiu este principalul urmaritor a lui Simone.
Clasament:
- locul I- Simone Tempestini...........09:57,007...............Subaru Impreza STI
- locul II – Raul Badiu......................11:19,286...............Audi 80 Quatro
- locul III – Cristian Toader...............11:57,979...............Seat Ibiza
Nota: timpii cumulati obtinuti dupa runda I.
Clasament Open:
1 94 Tempestini Simone 20
2 39 Szabo Csongor 17
3 409 David Radu 15
4 55 Dragan Adrian Eugeniu 13
5 48 Tomita Serban 12
6 711 Barna Lucian 11
7 709 Baghiu Horatiu 10
8 495 Budai Danut 9
9 401 Badiu Raul 8
10 713 Niristeanu Dan 7
11 792 Tirziu Lucian 6
12 743 Nicoschi Dan 5
13 726 Rogozan Eduard 4
14 797 Okanyi Zoltan 3
15 755 Dirinea Daniel 2
16 719 Rogoz Bogdan 1
17 729 Rogoz Ioan 0
18 740 Gligor Bogdan 0
19 44 Toader Cristian 0
20 715 Ghigolea Dragos 0
21 728 Borda Laurean 0
22 777 Tatar Radu 0
NELICENTIATI
1 769 Feraru Gheorghe..................................VW Polo 1400 cmc
2 5 Grigorescu Calin Remus......................Mazda 323 1800 cmc
3 6 Baciu Razvan.......................................Renault Clio 1150 cmcAdministratorul terenului ne comunica pe aceasta cale ca pista sta la dispozitia doritorilor pentru antrenamente pe sambata 05.05.2012 intre orele 11 si 15 (cu speranta ca se vor prezenta suficienti doritori ca sa fie posibila refacerea acesteia pana pe 12.05.2012). Tot cu aceasta ocazie ( intre orele 10 si 12) se propune o intrunire cu toti cei implicati in slalomul paralel din tara (participanti efectiv, arbitri, organizatori, reprezentanti cluburi), in incercarea de a se ajunge la un numitor comun la o serie de doleante exprimate la comun.
More Articles...
- Ref.Etapa I de CNSP din 21.04.2012
- Calendar Competitional CNSP 2012
- Propunere Regulament CNSP 2012
- La nici 16 ani, vicecampion la juniori in Campionatul National de Slalom Paralel - Danut Budai
- Cronica etapei a VI-a a CN de slalom paralel din 22.10.2011
- Cronica etapei a-V-a de CNSP din 08.10.2011
- Cronica etapei a IV-a de CNSP din 17.09.2011
- Modificare Calendar CNSP 2011
- CNSP - Etapa 3 - Buletin Nr. 1 / 16.07.2011
- Modificari in regulamentul particular