Era in presezon competitonal 2010. Un parinte din zona Hunedoara se intereseaza prin telefon de inscrierea fiului sau de doar 14 ani si cateva luni la clasa juniori a Campionatului National de Slalom Paralel de sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv.
Primul contact direct are loc cu ocazia etapei inaugurale din 01.05.2010 din cadrul campionatului. Doi uriasi (fiul aproape 1,8 m iar tatal peste 1,85 m) se plimbau tacuti prin parcul de service observand si memorind tot ce-i interesa. Masina pregatita de ei cu o luna inainte ii tradase in preziua concursului (cuzineti topiti).
Se prezinta insa, sustinut mereu de acum incolo de intreaga familie, la etapa a doua cu un frumos Ford Ka bine pregatit dpdv mecanic dar si al securitatii. Tatal Lucian Budai este copilot in cadrul Campionatului National de Raliuri in echipaj cu Valentin Banciu.
La etapa a doua din 2010 la clasa juniori sunt inscrise nume sonore: Simone Tempestin, Florinel Tincescu si Radu David (Octavian Tirnoven - accidentat casnic - nu a participat la acea etapa). Danut Budai debuteaza sigur si ocupa un surprinzator loc III dupa primii doi mai sus mentionati. Acelasi loc il ocupa si dupa urmatoarea etapa, mai mult, la penultima etapa “indrazneste” sa se strecoare intre Octavian Tarnovean si Simone Tempestini.
Evolutia din ce in ce mai buna il plaseaza pe locul III si la ultima etapa astfel ca este prezent la festivitatea anuala din cadrul FRAS, sugestiv intitulata Gala Campionilor 2010, pe un binemeritat loc III dupa Octavian Tirnovean si Simone Tempestini.
Danut Budai: Am obtinut un rezultat la care nici nu indrazneam sa sper la inceputul anului, mai ales ca unul din adversarii mei, Radu David, era in cel de-al III-lea an in care participa in acest campionat.
Anul 2011 vine pentru Radu David cu o masina mult mai performanta. Plecarea din cadrul clasei juniori a lui Octavian (trecut de varsta junioratului) si a lui Simone de 16 ani (pe motive de performante realizate in 2010-avansat la clasa 1600 cmc seniori) face ca lupta pentru titlul de campion la clasa juniori sa se dea intre Radu si Danut. Danut Budai pierde insa “la mustata” etapele 3 si 4 astfel ca locurile I obtinuta in etapele 5 si 6 nu-i mai ajung ca sa obtina titlul de campion.
Va fi prezent insa si in acest an la Gala Campionilor FRAS 2011 ca vicecampion la clasa 1400 cmc juniori.
Si in Clasamentul Open Danut se claseaza pe locul 5, inaintea unor masini mult mai puternice, intre el si principalul sau adversar Radu David de pe locul 3, strecurandu-se doar Edwin Keleti (sezon partial pe Mitshubisi Evo 10).
Lupta va fi dura intre cei doi juniori si in 2012:
Radu David ocupa la clasa juniori locul III in 2009, locul 4 in 2010 si locul I in 2011,
Danut Budai obtine locul III in 2010 si locul II in 2011 la aceiasi clasa,
dar din aceasta lupta pot sa aiba de castigat amandoi.
Sezonul 2012 poate sa-i aduca si lui Danut prezenta in “campionatul mare”, CNR, in masura in care gaseste si sprijinul material necesar.
Ultima etapa de CNSP desfasurata sub organizarea CS Pro Drive Sibiu reuseste sa aduca la start 28 de piloti licentiati si un pilot nelicentiat. In ciuda zilei lumina mai scurte sponsorul AD GARAGE insista ca desfasurarea unei manse de concurs sa fie de 4,5 km. De aceasta sarcina s-a achitat cu brio clubul organizator ( Director Organizatoric Dan Grunca si Director Sportiv Sorin Tirnovean) spre multumirea pilotilor participanti cat si a reprezentantilor FRAS prezenti la fata locului.
Vremea rece si usor cetoasa se dovedeste a fi ideala ptr.masini.Concursul debuteaza la timp conform programului initial anuntat.
La clasa juniori cu 5 piloti inscrisi la start runda I se incheie cu dominatia lui Radu David, urmat la 6,5 secunde de Danut Budai, iar Edy Rogozan il conduce cu 5 secunde pe Bogdan Rogoz. Situatia se rastoarna in runda II clasamentul avand urmatoarea configuratie:
- locul I - Danut Budai..................03:32,255
- locul II - Radu David...................03:33,157
- locul III - Bogdan Rogoz..............03:43,540
Clasa 2 (pana la 1600 cmc seniori) cu 6 piloti inscrisi la start este dominata de Simone Tempestini pe Citroen C2R2 Max, urmat de Sebastian Barbu pe Dacia Logan. Clasamentul final al etapei este:
- locul I - Simone Tempestini...................03:20,721
- locul II - Sebastian Barbu.......................03:36,055
- locul III - Doru Ioan Mihut......................03:44,159
Clasa 3 (pana la 2000 cmc seniori) este si de data aceasta cea mai numeroasa cu 11 piloti inscrisi la start. Calin Cosma conducea dupa runda I pe Calin Bucur cu 6 secunde dar lucrurile se vor inversa in runda II. Dupa abandonul lui Laurean Borda din cea de-a doua semifinala cu Calin Cosma lui Horatiu Baghiu nu-i mai ramane decat o formalitate sa castige finala mica. Clasamentul final este:
- locul I - Calin Bucur........................03:35,776
- locul II - Calin Cosma......................03:41,448
- locul III - Horatiu Baghiu..................04:29,564
La clasa 4 ( peste 2000 cmc seniori ) cu 4 piloti inscrisi la start clasamentul este:
- locul I – Raul Badiu...........................03:17,972
- locul II – Rares Tomita.......................03:20,857
- locul III – Ioan Rogoz..........................03:39,743
La finele anului la aceasta clasa nu se va oferi titlul de campion ci doar de castigator al clasei (nu s-a constituit clasa la suficiente etape)
La echipe puncteaza doar PRO DRIVE & Primaria Sibiu cu 67 puncte.
Clasamentul Open este:
1 747 Badiu Raul ............... 03:17,972 ....................20 puncte
2 54 Tomita Rares.............. 03:20,302 ....................17
3 727 Tempestini Simone... 03:20,721.....................15
4 714 David Radu................03:30,546.....................13
5 795 Budai Danut...............03:32,255.....................12
6 735 Bucur Calin................03:34,474.....................11
7 -66 Barbu Sebastian..........03:36,055.....................10
8 729 Rogoz Ioan.................03:37,844......................9
9 770 Cozma Calin...............03:39,187......................8
10 723 Baghiu Horatiu.........03:41,534......................7
11 728 Borda Laurean..........03:42,603......................6
12 713 Niristeanu Dan..........03:42,655......................5
13 44 Toader Cristian...........03:43,484......................4
14 719 Rogoz Bogdan..........03:43,540......................3
15 66 Mihut Ioan Doru.........03:44,159......................2
16 737 Silaghi Paul...............03:45,648......................1
17 739 Tatar Radu.................03:45,77........................0
18 792 Tirziu Lucian.............03:47,779......................0
19 721 Tudor Simion............03:48,081.......................0
20 726 Rogozan Eduard........03:49,630......................0
21 743 Nicoschi Dan.............03:50,282......................0
22 717 Belecciu Georgian.....03:51,498......................0
23 720 Bunea Florin..............03:52,918......................0
24 741 Miricioiu Irninis........03:57,192......................0
25 790 Goras Razvan............03:59,123......................0
26 755 Dirinea Daniel...........04:04,816......................0
27 725 Luca Ioana.................04:20,102......................0
28 799 Prie Cristian .............15:00,000.......................0
Organizatorul multumeste sponsorilor AD GARAGE-LUDCO si JIFA pentru contributia adusa la buna desfasurare a etapei.
Doua premii speciale au fost oferita:
-Rares Fetean pentru efortul deosebit depus de-a lungul anilor (prezent inca de la debutul campionatului in 2009 si pana azi ) prin galeriile foto realizate.
-Cipi Vanga truditor voluntar la site-urile de specialitate.
Nota: mentionam ca locurile si timpii mentionati sunt provizorii pana la omologarea rezultatelor de la etapa III si VI de catre FRAS.
Organizatorul.
Alaturi de participantii obisnuiti la acest gen de competitie, spectatorii au avut bucuria sa-i vada, atat in parcul de service, cat si evoluand pe traseul de slalom, pe cativa dintre pilotii CNR: Marco Tempestini cu un Subaru STI N15, Edwin Keleti pe superperformantul Mitsubishi Evo 10, Sebastian Barbu (cu copilotul din CNR Raluca Magdas) pe Citroen C2R2, Bogdan Nastase si Octavian Tirnovean pe Dacia Logan. 29 de sportivi s-au aliniat la start pentru a-si arata abilitatile de pilotaj la aceasta etapa.
Prima surpriza ne-o ofera tanarul Raul Badiu care se prezinta in parc cu un Subaru STI, model mai vechi, gratie gestului de o deosebita noblete al unui impatimit al curselor, pilotul CNR Florin Crisan.
Daca sensul de parcurgere este de aceasta data cel clasic (antiorar) si o mansa are doar 2.5 km, organizatorul ofera extra, dupa mansa de recunoastere, o mansa de antrenament cronometrat, in urma careia s-a stabilit grila de start.
La clasa juniori, cu 5 piloti inscrisi la start, Danut Budai care pierduse la mustata ultimele doua finale ale etapelor anterioare reuseste sa-l infranga de aceasta data pe Radu David. Timpii din finala sunt 1:48,716 la 1: 52,148. Chiar daca Eduard Rogozan era dupa prima mansa in urma lui Bogdan Rogoz, el reuseste sa-l infranga in finala mica pe Bogdan, clasamentul final rezultat fiind:
- locul I Danut Budai
- locul II Radu David
- locul III Eduard Rogozan
La clasa 1 de 1400cmc seniori, batalia declansata in etapa trecuta si care s-a finalizat cu rasturnarea masinii tinerei Irninis Miricioiu a continuat si in etapa aceasta. Astazi, ea a avut castig de cauza, producand surpriza etapei, invingandu-i pe Florin Bunea si pe Razvan Fogoros, dupa ce Laurean Borda a abandonat. Clasamentul arata astfel:
- locul I Irninis Miricioiu
- locul II Fogoros Razvan
- locul III Bunea Florin
La clasa 1600 cmc lupta se duce intre Simone Tempestini si Sebastian Barbu pe Citroen C2R2 si Bogdan Nastase si Octavian Tirnovean pe Dacii Logan, care se claseaza in aceasta ordine atat dupa runda I cat si la final:
- locul I Simone Tempestini 1:43,048
- locul II Sebastian Barbu 1:47,678
- locul III Bogdan Nastase 1:55,302
Clasa pana la 2000 cmc, cea mai numeroasa, cu 9 piloti inscrisi la start avea sa ofera si ea doua surprize la finele rundei I: tanarul proaspat licentiat Lucian Tirziu ocupa locul II si Cristian Prie ocupant al locului III.
In prima semifinala Cristi Prie castiga cu 1:52,470 in fata lui Lucian Tirziu (1:53,240), iar Calin Bucur castiga cu 1:51,547 la 1:53,102 in fata lui Dan Niristeanu.
Finala mica o castiga Dan Niristeanu cu 1:52,382 in fata lui Lucian Tirziu (1:52,814).
Surpriza finalei mari: Cristi Prie face o mansa de exceptie si il infrange cu 1:50,211 la 1:50,286 pe Calin Bucur, ambii inregistrand cu aceasta ocazie timpii lor cei mai buni (locurile 9 si 10 in Clasamentul Open)
Clasamentul final rezultat este:
- locul I Cristian Prie
- locul II Calin Bucur
- locul III Dan Niristeanu
Clasa 4 (peste 2000 cmc) avea sa ofere spectacolul cel mai interesant cu Edwin Keleti si Marco Tempestini impartindu-si victoriile astfel: unul la Open, celalalt la clasa.
Surpriza: au fost urmati indeaproape de Raul Badiu care isi permite sã-l infranga la timp in mansele I, II si III pe Edwin. Clasamentul final este:
- locul I Marco Tempestini 1:38,216 timp din finala mare
- locul II Edwin Keleti 2:14,023 probleme tehnice
- locul III Raul Badiu 1:38,707 timp finala mica
Clasament pe echipe:
- locul I - ACS Performance Funpark
Radu David -40.5 pct; Simone Tempestini-33 pct; Calin Bucur-24 pct.
- locul II – Pro Drive & Primaria Sibiu
Danut Budai -46,5 pct; Dan Niristeanu -20 pct; Octavian Tirnovean -15 pct.
Clasament Open:
- locul I Edwin Keleti
- locul II Marco Tempestini
- locul III Raul Badiu
- locul IV Simone Tempestini
- locul V Sebastian Barbu
- locul VI Danut Budai
Impresii dupa etapa:
Raul Badiu: Ma bucura mult rezultatul obtinut, mai ales ca eram la prima „incercare” pe aceasta masina. Multumesc mult lui Florin Crisan si Turbotechnics.
Cristi Prie: dupa experienta „nefericita” din mansa de antrenament cronometrat (rasturnare spectaculoasa cu pagube minime) rezultatele ulterioare m-au adus in culmea fericirii !!
Nota: au fost premiati suplimentar:
Lucian Tirziu pentru rezultatul deosebit obtinut la prima lui etapa ca pilot licentiat.
Cristi Prie pentru revenirea spectaculoasa dupa incidentul suferit.
More Articles...
- Cronica etapei a IV-a de CNSP din 17.09.2011
- Modificare Calendar CNSP 2011
- CNSP - Etapa 3 - Buletin Nr. 1 / 16.07.2011
- Modificari in regulamentul particular
- Raliul Sibiului 8-9 Iulie 2011
- O etapa a surprizelor
- Un antrenament reusit pentru tinerii din CNSP
- Tinerii lupi din campionat se impun fara drept de apel
- Informatii aditionale Etapa I - 30.04.2011
- Prima etapa a campionatului de slalom