Tinerii sub 26 de ani (conf. reglementarilor FRAS juniori) s-au impus fara drept de replica si la aceasta etapa.
Etapa s-a desfasurat si de data asta sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu, cu implicarea lui Dan Grunca (Director Organizatoric) si Dan Niristeanu. Si de data asta prezenta ralistilor a fost onorata de catre echipa lui Vali Porcisteanu, care a adus la start mai multi tineri de un real talent.
Din partea FRAS a fost prezent pe toata durata competitiei vicepresedintele Catalin Nicolaescu, care a si efectuat premierea alaturi de Vali Porcisteanu. Printre spactatorii la etapa am recunoscut din randul pilotilor CNRD, in padocul echipei lui Vali pe Octavian Tirnovean si Stefan Timisica. Jean Tatu (implicat si de data aceasta in buna desfasurare a etapei) nu a putut fi prezent. Dintre fostii piloti de la slalom au fost prezenti: Nelu Rogoz (asistenta la fiul sau Bogdan), Radu David (interest sa-si urmareasca fosta lui masina si acum numai cu avioane “in cap” si la manse), Gabi Gaina si Tudor Simion.
Iar in acelasi colt al parcului de service l-am regasit, inca de la prima ora, pe prietenul nostru suporter, Levi Csata, care si de data asta a gatit gulasul lui delicios, pentru toti cei prezenti la etapa. Aceasta etapa a fost marcata si de data asta de participarea echipei Raideri Tg. Jiu cu 4 piloti, pe spectaculoasele lor buggy-uri. Spectatorii au asteptat si urmarit cu interes evolutia lor. La capitolul inscrieri s-au inregistrat doar 15 piloti inscrisi (cele doua etape de CNR, de la Arad si Bacau, apropiate la doua saptamini, solicitand puternic masinile si bugetul pilotilor). In padocul din parcul de service si la clasa nelicentiati am remarcat pe fostul pilot de la autocross-show Romeo Medan si pe colegii lui de generatie Costel Milu si Dumitru Serban. Romeo Medan s-a retras dupa a doua mansa (abandonata) din cauza unei defectiuni mecanice (planetara rupta).
Clasa juniorilor a avut si de data aceasta doar trei piloti inscrisi, dar castigatorul ei, Costi Tudose a ocupat si locul II in cadrul Clasamentului Open (zis si general). Sibianul Sebi Ciuntu s-a revansat in fata lui Mario Cristian Calugarita, ocupand , la final, locul II la clasa. Ocupantii locurilor I si III ai podiumului la clasa provin din echipa lui Vali Porcisteanu, iar clasamentul final are urmatoarea forma:
- Locul I Constantin Tudose …………………………. si locul II la Open
- Locul II Sebi Ciuntu …………………………………….. si locul 6 la Open
- Locul III Mario Cristian Calugarită ………………… si locul 7 la Open
Clasa 1 seniori nu a mai putut fi constituita, Bogdan Rogoz si Alexandru Brescan fiind comasati la clasa 2. Bogdy castiga clasa si Openul (generalul) iar Alexandru Broscan sifoneaza usor masina in mansa 2 si nu mai poate lua startul din cauza parbrizului spart. Remarcam la aceasta clasa si etapa pe pilotul Pal Arpal (prezent acum ceva ani la slalom pe un Mitsubishi 6 si ocupant secund la Openul final al acelui an), acum pe o Dacia Logan. Acesta pierde locul II la clasa si III la Open din cauza unei penalizari de 20 secunde (neprezentarea la timp pe linia de prestart in ultima mansa), dar evolutia lui a impresionat prin maturitatea dovedita.
Clasamentul final la clasa 2 seniori a fost:
- Locul I Bogdan Rogoz ……………… si locul I in Clasamentul Open
- Locul II Cristi Sugar ………………….. si locul III in Clasamentul Open
- Locul III Pal Arpal …………………….. si locul IV in Clasamentul Open
Si de data asta la clasa 3 s-au inscris doar 3 piloti la start, conditie minima pentru constituirea clasei. Si la aceasta etapa a lipsit unul din pretendentii la titlu la clasa si Open, Mihai Plesa. Bogdan Gligor s-a confruntat si de data aceasta cu oaresce probleme mecanice la esapament si reuseste destul de greu sa se desprinda de George Marinescu, care a fost si mai indraznet la aceasta etapa. Clasamentul final clasa 3 a avut aceiasi configuratie ca si la etapa trecuta:
- Locul I Paul Silaghi …………………. si Locul V in Clasamentul Open
- Locul II Bogdan Gligor ……………. si Locul 8 in Clasamentul Open
- Locul III George Marinescu ……… si Locul 9 in Clasamentul Open
Clasa Buggy a adus la start 4 piloti. Din pacate, si de data aceasta, principalii pretendenti la podium (Vasile Serban-monopost VW 1,8 Turbo si Cristian Dunavatu – in dublura pe aceiasi masina), au avut probleme mecanice si de tinuta a masinii (garda la sol prea mica pentru runda II, cand terenul a avut de suferit), care conduceau dupa runda I la clasa, si care au reusit la final sa ocupe doar locurile trei si patru. Clasamentul final la buggy este:
- Locul I Alin Drondoe
- Locul II Florin Patroi
- Locul III Cristian Dunavatu
Clasamentul Open a fost deosebit de disputat si de data aceasta.La final Bogdan Rogoz (revenit la pilotaj dupa o pauza de 2 ani pe un Renault Clio de 1400 cmc) se desprinde net ca invingator. Lupta dintre acesta si Cristian Tudose (Honda Civic de 1300 cmc) a fost incheiata de data acesta cu un avantaj de aproape 10 secunde in favoarea lui Bogdan. Clasament final Open:
- Locul I Bogdan Rogoz
- Locul II Cristian Tudose
- Locul III Cristi Sugar
Cu ocazia premierii de la etapa anterioara Vali Porcisteanu a facut interesanta observatia: “GROAPA nu se dezminte si isi cere de fiecare data "tributul/botezul ei”... De data aceasta tributul l-a platit doar Alexandru Brescan.
Nu motorul, ci “piesa” dintre volan si scaun contează...
Stabilită de abia dupa definitivarea Calendarului Competitional de Raliuri CNRD , data de desfaşurare a primei etape de CNSP s-a dorit a fi la distanta egală de etapa de asfalt Transilvania Rally de la Cluj si prima etapa de CNRD, de macadam, de la Arad. Desfasurată sub organizarea ACS Pro Drive Sibiu, în tri-oul Dan Niristeanu, Sorin Tîrnovean si Dan Gruncă, (Director Organizatoric Sorin Tîrnovean), etapa s-a dovedit a fi una reusită. Pană la urmă prezenţa raliştilor a fost onorată doar de către echipa lui Vali Porcisteanu, care a adus la start inca 5 piloţi, printre care si un mai vechi pilot de top de la Cupa Dacia, Bogdan Nastase, care doreşte să revină în CNRD la etapa de la Arad. Din partea FRAS a fost prezent de dimineaţa Utu Badiu, in noua lui calitate de Director Sportiv al FRAS. Printre spactatorii la etapa am recunoscut si pe piloţii CNRD si CNVC, Rares Tomiţa, Calin Bucur, Octavian Tîrnovean, Alin Troanca si Jean Tatu (implicat in buna desfăsurare a etapei dar si ca asistentă tehnică la tatăl sau Nicolae Tatu, (pilot in cadrul clasei 2) sau pe cei fost la slalom: Nelu Rogoz, Luci Barna, Lucian Tarziu. Exerimentatul copilot Mihai Sandu impreună cu pilotul sau Cristi Dolofanl au făcut un reusit antrenament pentru etapa CNRD de macadam de la Arad. Iar intr-un colt al parcului de service devine o obisnuinţa sa-l regăsim cu toate ustensilelel lui (ceaune, mese, tacamuri, corturi si materie prima) pe prietenul nostru si al tuturor, Levi Csata, care si de data asta a gatit in doua ceaune 50 litri de gulasi de cea mai buna calitate, oferit cu o paine tot din secuime (Levi este de origine din zona Reghin-Mures, dar sotia lui, sibianca, s-a implicat si ea in organizarea festinlui) …. Levi a făgăduit ca va fi prezent la toate etapele din acest an. Această etapa a marcat si o prezenta inedită: participarea echipei Raideri Tg. Jiu cu 5 piloti, pe spectaculoasele lor buggy-uri. Chiar daca participarea lor a fost hotărâtă in ultimul moment si necunoasterea pistei si a modului de desfasurare a concursului a constituit un handicap, evolutia lor a fost urmarita cu deosebit interes, iar efortul depus la constructia acestor masini a fost deosebit de apreciat de toti cei prezenţi la etapă. Şi la capitolul inscrieri s-au inregistrat trei reusite: numarul total de participant inscrisi la etapa a fost de 20, s-a constituit (dupa multi ani) si clasa 1 seniori care a dat si pe castigatorul Openului, in persoana lui Bogdan Rogoz, revenit ca pilot dupa doi ani de pauza, si, constituirea unei noi clase, cea de buggy. Terenul a fost “toaletat/aranjat” cu doua zile inainte de catre personalul parcuri din cadrul Primariei Municipiului Sibiu. Ploaia aparuta intr-o scurta rafala de 20 minute, la finalul Rundei I, a inlaturat praful deranjant si a imbunatatit si ea conditiile de concurs.
Clasa juniorilor a avut si ea o prezenta numeric minima, iar sibianul Sebi Ciuntu, urmarit de ceva ghinion (motorul masinii spre final a inceput sa functioneze neregulat) dar si de propria neatentie (start pierdut odata) a reusit sa ocupe in final doar locul 3. Si primii doi ocupanti ai podiumului provin din echipa lui Vali Porcisteanu, iar clasamentul final are urmatoarea forma:
- Locul I Constantin Tudose
- Locul II Mario Cristian Calugarita
- Locul III Sebi Ciuntu.
Clasa 1 seniori a avut si ea la start doar trei piloti inscrisi, dar din ea s-a desprins invingatorul la Open, Bogdan Rogoz, care la clasa lui a condus dupa runda I, cu peste 1 minut si 15 secunde pe urmatorul ocupant al podiumului, Alexandru Broscan. Clasamentul final a fost:
- Locul I Bogdan Rogoz ……………… si locul I in Clasamentul Open
- Locul II Alexandru Brescan
- Locul III Emilian Ciocanel
Clasa 2 seniori, cu 6 piloti inscrisi la start, a fost de data asta cea mai numeroasa si in cadrul ei a participat ca pilot si Vali Porcisteanu. Vali a fost in principal instructor pentru patru din elevii sai. Clasamentul final a fost:
- Locul I Vali Porcisteanu ……. si locul III in Clasamentul Open
- Locul II Cristi Sugar …………… si locul IV in Clasamentul Open
- Locul III Bogdan Nastase ……. si locul VI in Clasamentul Open
Daca in anii trecuti clasa 3, pana la 2000 cmc, inregistra si peste 10 piloti inscrisi la start, de aceasta data s-au inscris doar 3 piloti la start, conditie minima pentru constituirea clasei. Dupa multi ani, principalul pretendent la aceasta clasa si la Open, Mihai Plesa, nu s-a prezentat la start de aceasta data. A fost prezent ca debutant in acest campionat si un fost elev la scoala de pilotaj Vali Porcisteanu, George Marinescu , care a ocupat, la final, si un onorant loc 11 in Clasamentul Open. Clasamentul final clasa 3:
-Locul I Paul Silaghi …………………. si Locul V in Clasamentul Open
- Locul II Bogdan Gligor ……………. si Locul 10 in Clasamentul Open
- Locul III George Marinescu ……… si Locul 11 in Clasamentul Open.
Inedita Clasa Buggy a adus la start 5 piloti. Din pacate principalii pretendenti la podium , cei cu motoarele cele mai puternice (Vasile Serban-monopost VW 1,8 Turbo si Cristian Dunavatu- motor Honda de 1,6 l), au avut probleme mecanice, astfel ca nu au reusit sa termine concursul. In schimb monoposturile echipate cu motoare Renault, Oltcit si Dacia au reusit sa se claseze pe podium. Clasamentul final:
- Locul I Alin Drondoe
- Locul II Dan Olimpiu
- Locul III Florin Patroi
Clasamentul Open a fost deosebit de disputat si pentru necunoscători, surprinzător ocupat, de catre Bogdan Rogoz (revenit la pilotaj dupa o pauza de 2 ani pe un Renault Clio de 1400 cmc). Lupta dintre acesta si Cristian Tudose (Honda Civic de 1300 cmc) a fost incheiata cu un avantaj de 3 secunde in favoarea lui Bogdan. Clasament final Open:
-Locul I Bogdan Rogoz
- Locul II Cristian Tudose
- Locul III Vali Porcisteanu.
Se observă că în acest clasament elevul junior Cristi Tudose a reuşit să depăşească pe profesorul său Vali Porcisteanu. Cu ocazia premierii, la care s-a implicat si Vali Porcisteanu, a fost interesanta observatia acestuia: “GROAPA nu se dezminte si isi cere de fiecare data <<tributul/botezul>> ei” ….. Si eu am fost botezat aici cu ani in urma!“ referindu-se la incidentul in care a iesit cu masina cam sifonata unul din juniorii sai !!
Programat initial pe 07.12.2016 si decalat pe 17.12.2016 antrenamentul "Amicalul Iernii 2016" la slalom paralel, organizat de ACS Pro Drive Sibiu, a fost asteptat atat de junior cat si de seniori. Temperaturile sub 0 grade si stratul usor de zapada au asigurat stabilitatea pistei dar si un grad mai redus de aderenta care nu a facut deloc usoara alegerea anvelopelor adecvate. Adunarea la pista s-a facut de dimineata, incepand cu ora 9. Al doilea aparut pe marginea pistei a fost, prietenul nostru si al slalomului paralel, Csata Levente. Acesta a oferit de la inceput , cu toata dragostea, tuturor celor prezenti la eveniment, un loc cald la focuri, ceai cald la pahare si cate o portie delicioasa de gulas la final. De la Cluj a sosit pilotul/instructor Danny Ungur impreune cu locotenentii sai Andrei Hicea, Dan Nicoschi, Alex Ionetecu, Horia Balea , Ionel Rus, Dorin Costea, Bogdan Moldovan, cat si tanara printesa Natalia Iocsak. Chiar daca, din motive obiective, nu toti acestia au reusit sa concureze, sprijinul adus de acestia, cat si atmosfera creata la eveniment ne-a amintit de celebra “gasca de prieteni” de la Rally 2. De la Pitesti a venit binecunoscutul pilot si instructor Vali Porcisteanu impreune cu elevul sau Costi Tudose, la care s-a alaturat la Sibiu tanarul Sebi Ciuntu. Nu au putut lipsi nici fosti piloti participanti de la slalom paralel, asa ca printre masini am recunoscut pe Alin Troanca, Luci Barna, Dragos Ghigolea, dar si pe Jean Tatu si pe Utu Badiu. A lipsit motivat Jean Tatu junior, aflat la studii in Elvetia, care a sosit in tara doar sambata noaptea. De aceasta data s-a procedat la un nou mod de departajare/clasificare a celor prezenti in concurs, dupa modelul de la dirt-track, fiecare cu fiecare. Cronometrajul nu a mai fost necesar, de fiecare data contand doar victoria directa. Dupa cum mentionam anterior alegerea anvelopelor a facut departajarea dintre concurenti. Daca Sebi Ciuntu, Nelu Rogoz, Bogdan Gligor si Paul Silaghi au mizat/ales variant avantajoasa, Vali Porcisteanu cu elevul sau Costi Tudose (pe Logan) cat si Natalia Iocsak au beneficiat de o varianta de anvelope total neinspirata. Tot din cauza anvelopelor nici Calin Bucur nu a reusit sa “asterne” pe drum puterea Mitsubishi-ului sau, astfel ca el s-a retras premature. Probleme de ordin tehnic au avut si Nelu Rogoz si Bogdan Gligor, care se regasesc in final doar in a doua parte a clasamentului. Cu toate ca o parte din baietii/locotenentii lui Danny Ungur au asteptat cu nerabdare sosirea lui Suzi (Suzuki), “incaltata” in noii ei botosei de iarna, aceasta a sosit cu mare intarziere si evolutia ei a fost de foarte scurta durata, astfel ca la startul competitiei au putut fi inscrisi doar 11 concurenti. In timpul desfasurarii manselor Vali a mai fost constrans uneori de a mai concura in favoarea participarii pe locul din dreapta la elevii sai. Horia Balea si Alex Ionetecu au trebuit sa-si imparta/gestioneze impreuna aceiasi Dacia Logan, astfel ca nici ei nu au putut sa obtina un punctaj care sa reflecte direct valoarea lor. Faptul ca au beneficiat de anvelope corespunzatoare, nu au avut probleme tehnice, au mers constant si nu au trebuit sa imparta masina cu altcineva a adus, neasteptat, pe Paul Silaghi si Sebi Ciuntu in fruntea clasamentului general, cu cate 18 puncte fiecare. Din pacate confruntarea lor directa nu a putut avea loc din motive obiective, astfel ca departajarea lor se poate face, eventual, la o alta confruntare.
CLASAMENT:
- Locul I si II …………… Sebi Ciuntu si Paul Silaghi ………………………………………..18 puncte
- Locul III si IV …………Vali Porcisteanu si Costi Tudose ……………………………….15 puncte
- Locul V ………………….Natalia Iocsak …………………………………………………………14 puncte
- Locul VI ………………..Bogdan Gligor …………………………………………………………..9 puncte
- Locul VII ……………….Nelu Rogoz ……………………………………………………………….8 punct
- Locul VIII ………………Horia Balea …………………………………………………………………7 puncte
- Locul IX ………………..Calin Bucur ………………………………………………………………….6 puncte
- Locul X ………………..Alex Ionetecu ………………………………………………………..……5 puncte
- Locul XI ………………..Ionel Rus …………………………………………………………………….0 puncte
Dupa incheierea competitiei multiplul campion national de juniori dintre anii 2008 si 2012 de la Slalom Paralel, Octavian Tirnovean, a sustinut o spectaculoasa demonstratie cu BMW-ul sau cu tractiune spate.
More Articles...
- Etapa antrenament de Slalom Paralel pe 17.12.2016
- Festivitatea de premiere CNSPR 2016
- Cronica celei de-a treia etape de CNSP din 05.11.2016
- Cronica celei de-a doua etape de Campionat National de Slalom Paralel din 17.09.2016
- Juniorii se implica in lupta pentru podium la Open
- Etapa 1/2016 - update
- Program Competitional CNSPR editia 2016
- ATA ofera in 2016 un suberb cadou surpriza Campionatelor Nationale de Slalom Paralel si Rallycross
- Referitor la programarea sezonului competitionalal al CNSP editia 2016
- Cronica etapei 4 de Campionat National de Slalom Paralel din 24.10.2015