Etapa care a provocat destule rasturnari de situatie dar care a putut modifica doar partial rezultatul de la varf.
Posibila a se desfasura gratie sponsorului ROMSTAR, cea de-a V-a etapa si ultima din cadrul Campionatului National de Slalom Paralel editia 2014 a avut loc sambata 25.10.2014 sub organizarea A.C.S. Pro Drive Sibiu.
Pregatirea terenului s-a facut din timp iar ploaia a efectuat tasarea. Doar codul galben de ploi din tara a starnit dubii cu privire la desfasurarea etapei. Daca vinerea dinaintea cursei a fost cu vant si soare, sambata dimineata a debutat cu cer inourat, vant si temperatura deosebit de scazuta.
La inscriere s-au prezentat 14 piloti iar conducerea cursei a hotarat sa lase la alegerea acestora lungimea unei manse (2 sau 4 km). S-a votat de doua ori (inaintea recunoasterii traseului si dupa aceasta) si rezultatul a fost de 7 la 7 asa ca s-a lasat la alegerea Dirctorului Organizatoric Dan Grunca alegerea finala.Varianta aleasa de Dan Grunca a fost de 4 km si s-a a dovedit a fi pana la urma inteleapta intrucat terenul a rezistat pana la final, dar a costat pe unul dintre votantii acestei obtiuni pierderea titlului national.
La clasa juniorilor s-au inscris de aceasta data doar 5 piloti la start, ocupantul locului 3 de pana in acel moment, George Marcu, nemaifiind prezent la etapa pentru asi apara pozitia (a ales sa-si epuizeze resursele materiale din acest an prin participarea ca si copilot la Sibiu Rally Challange editia 2014, desfasurat cu doua saptamani inainte).
Astfel cea de-a treia treapta a podiumului anual a fost ocupata de tanarul pilot, de doar 12 ani, David Tarta care s-a prezentat, la fel ca si Marcu George, doar la trei din cele cinci etape din CNSP editia 2014.
Lupta pentru titlul de campion la clasa s-a dat intre componentul clubului ACS Pro Drive Sibiu, pilotul junior George Bunea, si elevul binecunoscutului pilot si instructor sportiv Daniel Ungur, pilotul junior Vlad Briscan. Inaintea ultimei etape de campionat George conducea cu 3 puncte in fata lui Vlad. Dupa runda I de concurs George Bunea avea un avans de aproape 3 secunde in fata lui Vlad. Starea terenului a facut ca timpii obtinuti de majoritatea pilotilor in runda II sa fie cu 3-8 secunde mai buni decat cei din runda I. Dar rupere unui suport de motor (in mansa semifinala din runda II) si reparatia improvizata de la masina lui George il impedica pe acesta sa poata obtine un timp mai bun in finala si astfel pierde titlul national pe “ultima 100 de metri”. Ironia face ca George sa fie unul din cei 7 piloti care au votat pentru efectuarea manselor duble !!!.
Clasamentul final al etapei este:
- Locul I – Vlad Briscan
- Locul II – George Bunea
- Locul III – Norbert Maior
In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) este:
- Locul I – Vlad Brisan
- Locul II – George Bunea
- Locul III – David Tarta
Locul doi ocupat de juniorul de doar 16 ani George Bunea este cu atat mai valoros cu cat este obtinut pe un Renault Clio de 1400 cmc, inferioara Daciei Logan de Cupa a lui Vlad Briscan, pusa la dispozitie de catre NRA.
Clasa II pana la 1600 cmc il readuce in prim plan pe pilotul Bogdan Rogoz, care are o prestatie deosebita si la Open. Insa prezenta a doar 4 piloti la startul clasei face ca Bogdan sa nu poata obtine mai mult de 17 in loc de 20 puncte pentru locul I si astfel Mihai Manuil, absent la aceasta etapa, devine castigatorul clasamentului anual al clasei.
Clasamentul final de etapa este:
- Locul I – Bogdan Rogoz
- Locul II – Peter Kelemen
- Locul III – Czabo Csongor
In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) este:
- Locul I – Mihai Manuil
- Locul II – Daniel Dirinea
- Locul III – Bogdan Rogoz
La clasa de 2000 cmc lupta pentru titlul de castigator al clasei, cat si campion la Open s-a dat intre Mihai Plesa si Dan Albut. In finala mare Mihai Plesa castiga in fata lui Dan Albut iar in finala mica Paul Silaghi are castig de cauza in fata veteranului Dan Niresteanu, care se consoleaza cu locul III al podiumului in clasamentul anual.
- Locul I – Mihai Plesa
- Locul II – Dan Albu
- Locul III – Paul Silaghi
In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) la clasa este:
- Locul I – Mihai Plesa
- Locul II – Dan Albut
- Locul III – Dan Niristeanu
In clasamentul Open Mihai Plesa reuseste cucerirea locului I la etapa astfel ca totalizeaza 65 de puncte, suficiente pentru cucerirea titlului de campion.
Clasamentul final de etapa la Open este:
- Locul I – Mihai Plesa
- Locul II – Bogdan Rogoz
- Locul III – Dan Albut
In Clasamentul anual rezultatul (neomologat) la Open este:
- Locul I – Mihai Plesa
- Locul II – Mihai Manuil
- Locul III – Dan Albut
Nu putem incheia acest an competitional fara a multumi inca o data celor care au facut posibil desfasurarea acestui campionat:
- Turbotehnics Cluj prin ramura sa sportiva TTH Motorsport
- Napoca Rally Academy
- Romstar SRL
- Depozit de Instalatii
- Adi Service
- San Med prin Gheorghe Marginean.
25.10.2014 ora 18:00
Primele rezultate de la ultima etapa de CNSP dispuata azi 25.10.2014 si influienta lor asupra rezultatelor anuale le puteti urmarii pe Rallymax.ro.
Sansa/loteria jocului a facut, se pare, ca principalul actor neparticipant, Manu Mihail, sa-si pastreze titlul la clasa.
DETALII : prezenta a doar 4 competitori la clasa 2 a facut ca Bogdan Rogoz sa obtina doar 17 puncte la clasa si astfel sa cumuleza doar 44+17= 61 puncte la final de an (Manu Mihail avea deja 63 de puncte)
La Open Dan Albut, ocupant al locului 2 pana la aceasta etapa cu 48 de puncte, a obtinut la aceasta etapa doar 15 puncte, astfel ca rezultatul sau cumulat se ridica doar la 48+15= 63 de puncte, fata de cele 64 puncte ale lui Mihai Manuil.
26.10.2014 ora 08:45
In schimb Mihai Plesa initial (inainte de ultima etapa) cu doar 45 puncte la Open, cumuland 20 de puncte la ultima etapa il devanseaza pe Mihai Manuil cu un punct.
Cu rezultate detaliate vom venii in urmatoarele ore.
Comisia Nationala de Slalom Paralel a FRAS.
ACS Pro Drive Sibiu efectueaza ultimele pregatiri pentru etapa de incheiere a sezonului competitional al Campionatului National de Slalom Paralel al Romaniei din 25.10.2014. Terenul a fost pregatit/indreptat exact cu o zi inaintea declansarii ploii abundente de ieri, vineri 17.10.2014.
Regulamentul Particular al etapei urmeaza a fi publicat aici in acest sfarsit de saptamana, iar de Federatia Romana de Automobilism Sportiv luni dimineata.
Prognoza meteo cu zile fara ploaie, anuntata pentru saptamana viitoare, este si ea incurajatoare.
Concurentii cat si spectatorii sunt asteptati in numar cat mai mare.
Vom revenii cu informatii de ultima ora in perioada urmatoare.
Comisia Nationala de Slalom Paralel:
Dan Niristeanu
Dan Grunca
Sorin Tirnovean
More Articles...
- Cronica etapei a IV-a CNSPR din 13.09.2014
- Ultima etapa de CNSP, programata initial pe 11.10.2014, se decaleaza pentru data de 25.10.2014.
- Afis etapa 4
- Clasament cluburi 2014
- Cronica celei de-a III-a etape de CNSP din 02.08.2014
- Urmatoarea etapa de CNSP decalata din 05.07.2014 pentru 02.08.2014
- Etapa III de CNSP din 14.06.2014 anulata
- Cronica celei de-a II-a etape de CNSP din 24.05.2014
- Avancronica la cea de-a doua etapa de CNSP din 24.05.2014.
- Radio-zvon